Inici de curs: Be happy!!

Iniciem el curs amb paraules de mestre, paraules per créixer.
Us vull deixar un grup de paraules que als mestres ens agrada compartir…

1. Respecte
2. Paciència
3. Motivació
4. Treball cooperatiu
5. Compromís
6. Diversitat
7. Convivència
8. Constructivisme
9. Cohesió
10. Creativitat
11. Empatia
12. Responsabilitat
13. Imaginació
14. Educació
15. Escolta activa
16. Assertivitat
……. i moltes més que podeu afegir.

No deixeu de veure aquest vídeo per iniciar el curs amb ganes i il.lusió..

Autoestima

Tothom parla d’incrementar l’autoestima als nostres fills i filles, als nostres alumnes, però com ho fem? podem llegir llibres, fer cursos, demanar ajuda als professionals. Tot és bo i vàlid, però de vegades tenim la resposta en nosaltres mateixos.
L’autoestima és un paquet immens d’estimació, comprensió i respecte. Fer que cada dia els nostres infants se sentin valuosos per nosaltres.

El vídeo que comparteixo és d’un psicòleg que explica com podem augmentar l’autoestima als nostres fills i alumnes, està a les nostres mans.

Espero que us agradi!!

EMOCIONARI

Heu llegit aquest llibre?
Dir el que sentim no sempre és fàcil, sobretot perquè al nostre voltant no sabem com cauran els nostres comentaris.
Alegria, serenitat, tristesa, fàstic, ira, vergonya, eufòria, amor, entusiasme…. i moltes més emocions que ens descriu Rosa Collado en el seu llibre: Emocionari
Avui al SEP hem fet una ullada a algunes d’aquestes emocions. Les hem sabut reconèixer i també comentar com ens fan sentir, hem posat paraules a tot allò que ens ve al cor i al cap.

Bona lectura i bona reflexió!emocionarioíndexíndex 2

Superar les pors

La por és una emoció primària que ens és necessària per enfrontar-nos a situacions traumàtiques, desconegudes, de perill. Els nens experimenten pors a coses diferents: foscor, monstres, veus, músiques, ninots…Tot això significa que estan madurant. Amb el recurs que ara us suggereixo els nens prenen consciència de les seves pors, les expressen i les comparteixen amb la família, això els ajuda a sentir-se millor i a poder enfrontar-s’hi.

Si voleu seguir les indicacions adequades per elaborar aquest recurs us animo a llegir el següent vincle on trobareu les instruccions per construir la “capsa que menja les pors”:

Espero que us agradi!!

Curtmetratges de Valors

En aquest espai vull compartir amb vosaltres alguns curtmetratges per treballar els valors. Alguns d’ells ja els hem treballat a l’aula, d’altres no.
Us animo a visualitzar-los i compartir-los.

Espero que us agradi!

Ratón en venta:

Sobre la responsabilitat:

Resolució de conflictes:

A SEP HEM FET UN VOLCÀ!!

Als alumnes de SEP de 1r i 2n ens agraden els experiments. Fa uns dies vam fer un volcà. L’experiment és molt interessant ja que amb materials senzills i a l’abast de tothom podem simular una erupció volcànica.

En primer lloc necessitem una ampolla de plàstic que tallarem per la meitat, plastilina de colors i cartolines.
Per fer l’erupció cal vinagre, bicarbonat sòdic i colorant alimentari.

Vam seguir pas a pas les instruccions i el resultat va ser fantàstic.

Animeu-vos a provar-ho!!

Fotos de l’experiment

Emocions

Us proposo un petit experiment que gaudireu a casa i us ajudarà a gestionar emocions, a treballar l’atenció i la concentració.

Es tracta de l’ampolla de la calma. Aquesta ampolla està inspirada en el mètode Montessori i a la vegada estimula la creativitat i l’autonomia dels infants.

Mentre el nen observa la caiguda de la purpurina pot organitzar i centralitzar el sistema nerviós. El ritme cardíac d’un nen que està nerviós o estressat s’accelera, i també la seva respiració. En observar la lentitud amb què cauen les petites peces lluents a dintre de l’ampolla es genera un model visual que de forma inconscient entrega un senyal al cervell que fa disminuir l’agitació.

Quan això estigui passant, l’adult pot proporcionar un espai per explicar les raons de la tristessa, ira o frustració.

Els ingredients per fer la nostra ampolla són els següents:

* un pot de plàstic o vidre transparent amb tapa.

* purpurina de colors i altres petites peces lluents.

* cola transparent (2-3 cullerades)

* aigua calenta.

* es pot afegir colorant.

Barregem, agitem el pot i observem què està passant….

Poseu en pràctica aquest sistema de gestió de les emocions, de ben segur que us agradarà.

CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA

La  consciència fonològica es defineix comunament com la sensibilitat o la consciència explícita de l’estructura fonològica de les paraules en una llengua. Concretament, implica l’habilitat per notar, pensar o manipular els sons individuals en les paraules.

Tot això es fa des de ben petits, quan els nens escolten les veus familiars, sorolls, sons, cançons i ritmes. A l’escola posem molt interès perquè la consciència fonològica es vagi desenvolupant amb normalitat. A parvulari fem jocs de rimes, picar paraules, sentir sons i sorolls, fem jocs amb els llavis i la llengua per estimular l’aparell bucofonatori i anar preparant-nos per segmentar cada fonema de les paraules que utilitzem dia a dia.

Us proposem uns quants jocs perquè podeu practicar-los amb els vostres fills:

• Escoltar i reproduir sons i sorolls de l’entorn.
  • Fer petites rimes o rodolins.
  • Pensar paraules que comencin per un so determinat.
  • Pensar paraules que acabin per un so determinat.
  • Picar paraules (llargues, curtes i quantes síl·labes conté)
  • Quina paraula queda si canviem un so: foca, boca, coca..
  • Quina paraula queda si traiem una síl·laba: bu-ta-ca, ca-di-ra
  • Veig-veig….
  • Cantarelles i cançons de falda.

Us deixo aquí una petita mostra d’activitats que treballem amb els nens per estimular la consciència fonològica. Són jocs divertits!!!

RIMES FETES A CLASSE