El Moodle 2.0 de l’Escola La Vila de Palamós és un EVA un entorn virtual d’aprenentatge. Està pensat per ser un espai més d’un entorn d’ensenyament-aprenentatge i de treball de l’alumne i el mestre. Una aula virtual.
Els EVA permeten al/a la mestre/a presentar tota mena de materials educatius en format digital (interactius o no), fer el seguiment de les activitats realitzades pel seu alumnat, intercanviar amb el mateix informacions, consells, etc. i, finalment, portar un registre de les seves activitats i gestió de les qualificacions.
L’alumnat, per la seva banda, pot consultar en tot moment els materials dels cursos, comunicar-se amb el professorat i amb la resta de l’alumnat.
Base de dades d’Alexandria amb cursos moodle clica aquí
Paquets d’activitats SCORM (de l’anglès, Sharable Content Object Reference Model) és una especificació que permet crear objectes pedagògics estructurats. Amb SCORM es fa possible el crear continguts que puguin importar-se dins de sistemes de gestió d’aprenentatge diferents. Moodle permet la instal·lació d’aquests paquets. Base de dades de paquets SCORM a Alexandria.
Actualment internet ens ofereix un munt de vídeos i audiovisuals per l’ús a l’aula amb pdi. Hi ha diferents espais web d’on podem obtenir recursos pel treball a l’aula
Els més interessants els trobareu a:
VSO Image Resizer és un petit programa que s’encarrega de modificar la mida dels arxius d’imatge amb extrema senzillesa.
Només haurem de seleccionar el fitxer el tamany del qual volem canviar i introduir la mida adequada.
El programa porta uns quants formats estàndard, encara que el podrem seleccionar també manualment. A més, com opcions avançades, VSO Image Resizer ens permet realitzar el canvi amb més o menys qualitat o convertir el format d’imatge a BMP, JPG, GIF o PNG.
Per a una major comoditat a l’hora d’utilitzar, VSO Image Resizer s’integra amb Windows, de manera que el sistema crearà un accés directe al programa en el menú contextual que s’obre en punxar amb el botó dret sobre qualsevol fitxer que tinguem.
Merlí és el catàleg de recursos educatius digitals i físics de la XTEC 2.0 del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu de proporcionar a la comunitat educativa un entorn de catalogació, indexació i cerca de materials didàctics. En aquesta nova etapa, incorpora novetats i una selecció qualitativa i actualitzada d’interès per diferents entorns d’aprenentatge, així com l’oferta oberta per a tots els públics interessats.
Per accedir al catàleg Merí cal visitar l’enllaç següent Catàleg MERLÍ
Aquest és el programa notebook per pissarres digitals Smart. És el programa més utilitzat per l’ús de les PDI a les escoles i del que hi ha més recursos educatius en xarxa.
Us podeu descarregar el programa Notebook 10 a l’enllaç següent: clica aquí
Per fer-ho podeu baixar-lo per sistemes operstius windows, mac i linux.
Una vegada heu triat la versió us apareixerà una pantalla com aquesta: cliqueu descarregar i no us preocupeu si tarda massa, és normal.
Hi ha 27 tutorials de programa creats per Esther Llorca i penjats a youtube en castellà. Molt interessants tots com a guia per aprendre els trucs de programa, en especial els vídeos tutorials a partir del 20 quan explica el Lesson Activity Toolkit.
En el marc del Google Apps el Google Sites és una eina col·laborativa que permet crear un lloc web de manera senzilla, sense conèixer codi html, ni utilitzar programes d’edició web del tipus del Dreamweaver.
Afegeix a la seva simplicitat un control sobre la privacitat del contingut i la possibilitat de compartir les diferents pàgines amb altres usuaris per treballar en equip.
Les webquest són activitats orientades cap a la investigació, en les quals, part o tota la informació amb què l’alumnat interactua prové de recursos d’Internet. És un treball cooperatiu en què cada persona és responsable d’una part. Obliga a la utilització d’habilitats cognitives d’alt nivell i prioritza la transformació de la informació.
Des d’un punt de vista pedagògic podríem dir que les WebQuest són activitats TIC de base constructivista.