COMENCEM A CONÈIXER HAYDN

 Va néixer el 31 de Març de 1732, a Rohrau, un petit poble austríac.

A casa seva els agradava molt la música i sovint organitzaven concerts al menjador on la mare cantava, el pare tocava l’arpa i el petit Haydn el seu violí.

Un dia, un cosí que tenia una escola de música a Hainburg va escoltar Haydn cantar. Va quedar tant impressionat que se’l va endur a la ciutat a estudiar solfeig, cant, violí i clavicordi, als sis anys.

clavicordi.jpg CLAVICORDI   eduard_gurk_sankt_stephan.jpg                                                                        CATEDRAL SAN ESTEVE DE VIENA

 

 

 

Va entrar a formar part del Cor de la Catedral de Sant Esteve de Viena, on també va començar a tocar altres instruments i a fer les seves primeres composicionsque ja agradaven molt al públic.

Als 17 anys ja havia composat vàries obres per a piano, diversos quartets de corda i una òpera!

La gent rica tenia als seus palaus orquestres i músics propis. La família Esterhazy, el va contractar com a director musical i vivint en el seu palau va composar centenars d’obres per orquestra, música de cambra i òperes.

esterhazy-palace-haydn-hall.jpgesterhazy-palace.jpg

ESCOLTEU AQUEST TRIO FORMAT PER VIOLÍ, VIOLONCEL I PIANO, ÉS UNA DE LES MOLTES PECES QUE HAYDN VA COMPOSAR PER A LA FAMÍLIA ESTERHAZY. “ALLEGRO” DEL TRIO Nº16

[kml_flashembed movie=”http://es.youtube.com/v/1vJkpKld4wM” width=”425″ height=”350″ wmode=”transparent” /] 

Un membre de la família Esterhazy dissol la orquestra i Haydn s’instal·la a Viena però viatja sovint a Londres, on composa moltes de les seves obres més importants.

Els últims anys va patir una malaltia que li impedia fer allò que més li agradava: composar. Va morir fa 200 anys, el 31 de maig de 1809 a Viena.


Accions

Informacions

Deixa un comentari

Podeu utilitzar aquestes etiquetes : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>