Activitat: Índex de Desenvolupament Humà al món 2014

Crear una activitat per fomentar la competència digital

 Autor: Esteve Tarragó Sisquella

Nom de l’activitat: Índex de Desenvolupament Humà al món 2014

Matèria: Geografia de 2n de Batxillerat

Descripció de l’activitat: Creació d’un mapa digital a partir de les dades de l’informe sobre l’Índex de desenvolupament humà (IDH)  per països del 2014, publicat per Nacions Unides.

Organització de l’alumnat i recursos necessaris: Equips de 2 alumnes, amb un ordinador per parella amb connexió a Internet i el programari bàsic d’Office (Word i Excel)

Criteris d’avaluació: L’activitat tindrà una presentación final en la que es valorarà:

-El seguiment de totes les fases que hauràn conduit a la generació del mapa (30%)

-La presentación visual, claredat i estètica del mapa (40%)

-El comentari del mapa obtingut (30%)

Dimensions i competències digitals que es treballen:

Dimensions:  Instruments i aplicacions; Tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball i Comunicació interpersonal i col·laboració.

Competències:  2. Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia, tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals.
3. Utilitzar les aplicacions bàsiques d’edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment per a produccions de documents digitals. 4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adient per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals. 5. Tractar la informació mitjançant aplicacions digitals per a la construcció de nou coneixement personal. 8. Realitzar activitats en grup tot utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.

                                                                               ACTIVITAT

Després d’una explicació teórica sobre què és i com es calcula l’anomenat  Índex de Desenvolupament Humà (IDH) es proposarà l’activitat en sí, que consisteix en cartografiar i comentar les dades d’aquest important indicador a nivel mundial seguint el següent procediment:

a)    Accedirem a les dades publicades oficialment pel Programa de les Nacions Unides per al Desenvolupament , corresponents a l’informe sobre l’IDH al món de l’any 2014, entrant  a la página web  www.hdr.undp.org/es

Captura

b)   Baixarem  aquestes dades en format Excel  i guardarem  la taula resultant:

Captura 2

c)    Generarem  un mapa temàtic digital  personalitzat  utilitzant aquestes dades. Seguirem el procediment adient des de l’aplicació  www.targetmap.com

Captura 3

 d)    Inserirem com a imatge el mapa obtingut  en un document Word i l’acompanyarem amb una reflexió analítica dels resultats obtinguts.

Captura 4

 

 

El sastre de Panamà

Vaig llegint John Le Carré i se m’apareix relacionat, agermanat amb Graham Greene. “El sastre de Panamà” o “El nostre home a L’Havana”. Le Carré i Greene. Impostura, aparença i improvització. Serveis secrets britànics i Amèrica Central o el Carib.

M’entusiasma Graham Greene i m’apareix de nou molt el seu món, el seu aroma, amb la lectura de Le Carré. Una descoberta.

Santiago Rusiñol. Llum d’estiu

Santiago Rusiñol3

Aquest bloc comença amb un article de prova com aquest.

Art, Història i també Literatura. Temes per a treballar a l’aula o per a deixar suggeriments, obrir debats o mostrar alguna troballa. Materials, articles, comentaris i reflexions entorn a la pintura, l’escultura i  l’arquitectura de tots els temps. També sobre Història Antiga, Medieval, Moderna i Contemporània. I apunts i opinions sobre Literatura dels segles XIX, XX i XXI on tot l’anterior es relaciona…