L’enigma de la setmana

Us deixem una foto dels participants de l’enigma anterior.

Com ja sabeu, el curs s’acaba i per això us hem deixat uns quants enigmes per resoldre’ls.

El meu oncle, que anava sense paraigües ni barret, es va trobar al mig  d’un xàfec. la roba li va quedar xopa , però tot i que portava el cap descobert, no es va mullar ni un  pèl.

Fins aviat!

EL CASTELL DE LA BRUIXA

Hi havia una vegada, una bruixa que vivia a un castell. El que ningú sabia era que el castell es movien les coses de la casa soles, les coses es movien perquè la bruixa tenia poders. Un dia va venir un jove al castell de la bruixa.

El jove va veure que la porta estava oberta, i llavors va entrar. Quan va entrar va veure que les coses estaven volant, i va seguir endavant per la curiositat.

Ell quan estava dins intentava no fer soroll. El jove tenia por perquè no havia descobert si hi havia algú dins del castell. Més tard, la bruixa va escoltar un soroll molt fort, el soroll venia de la cuina, llavors va anar a revisar que no hagués entrat ningú.

El que va passar, va ser que s’ha li van caure les cadires a terra, i justament un segon més tard se’n va adonar que havia entrat algú, perquè les cadires estaven amarrades a la paret.

Al cap d’uns minuts, el jove va escoltar una veu de bruixa piruixa, l’home en escoltar aquesta veu va sortir amb molta precaució perquè estava espantat.

I EN AQUESTA HISTÒRIA ET DIU QUE NO HAS D’ENTRAR A CASA DE DESCONEGUTS.

Bouchra i Noemí

La formiga Pacheca

Hi havia una vegada una formiga molt treballadora. Un dia estava fent la seva feina que era portar menjar del terra al formiguer, llavors es va trobar al seu cap, el cargol. I sabeu que? va ser amor a primera vista, un parell d’anys després es van casar, i van convidar a tots els seus companys de feina i als familiars.

A més a més, van tindre 24 fills, mig formigues mig  cargols.

Noa i Angi.

Estacions d’aprenentatge

QUE ÉS UNA FAULA?

Una faula és un relat breu de ficció on els protagonistes són animals o plantes que parlen. La faula té un caràcter didàctic normalment ètic que es mostra al final. La faula és doncs una narració inventada de fets meravellosos que tenen una conclusió moral.

També existeixen algunes faules, que es diuen Isop, són diferents faules, per treballar diferents valors com són: el respecte, la tolerància, etc. són per treballar amb infants.

Aquí us deixem una faula d’Isop

El colom i la formiga

Obligada per la set, una formiga va baixar a un brollador i, arrossegada pel corrent, va caure a dins estant a punt d’ofegar-se.

Un colom veient que la formiga es trobava en una situació d’emergència, va baixar d’un arbre amb un branquilló i el va llençar al corrent, la formiga va poder pujar-hi al damunt i es va salvar.

Mentrestant, un caçador d’ocells es va avançar amb la seva arma preparada per caçar el colom. Ho va veure la formiga i el va picar en el taló, fent que el caçador deixés anar l’arma. Va aprofitar aquell moment el colom per aixecar el vol.

“Sempre correspon de la millor manera els favors que rebis. Cal que siguem agraïts.”

Noemí, Bouchra, Angi, Noa i Laia.