Aquesta darrera setmana hem començat un projecte a 3r d’ESO en el pretenem treballar dos idees:
- El gust per la lectura.
- Els elements de la narració.
Les matèries de llengua catalana i castellana hem ofert a l’alumnat unes novel·les concretes perquè les triïm com a lectura obligatòria. Només han de triar-ne una. D’aquestes lectures han de fer un seguit d’activitats que els indicarem a cadascuna de les matèries. Són activitats relacionades amb l’anàlisi dels elements de la narració.
Com l’alumnat ha pogut escollir, una de les activitats que els hem plantejat és que seleccionin un fragment que els agradi de la novel·la i el llegeixin. Prèviament, el professorat de llengua ja havíem presentat les novel·les i les havíem portat a classe perquè els alumnes les poguessin veure, consultar, llegir les primeres pàgines, valorar si aquella era la novel·la que volien llegir…
La nostra idea inicial era que l’alumnat parlés sobre les lectures, que compartís allò que els ha interessat menys o allò que no els ha agradat. Compartir (parlar de) lectures ens va semblar que podia ser una activitat interessant per fomentar el gust per la lectura.
(un cop avaluada l’activitat he desenllaçat els audios de l’alumnat)