Benvinguts i benvingudes al nostre espai musical!!!
Aquí va unes fotos!!! Esperem que us agradin. Bon curs a tothom!!
https://photos.app.goo.gl/NjEAaZdPsugTmQmN6
SEGON TRIMESTRE
Ja han passat molts dies de curs i els pingüins, cada dia es fan més grans, la música ha estat una oportunitat més d’autoconeixença, de trobades amb els nostres companys/es de classe i amb la mestra.
Aquests dies ha arribat la Primavera a la classe de Música. Un Paraigües ple de papers de colors, que hem esquinçat abans, ha desplegat la seva màgia amb la música del Jordi Tonietti.
El temps ha ajudat molt a enriquir els recursos musicals a l’aula dels Pingüins. Va ploure a l’aula i es va omplir de bassals que vam saltar cantant la següent cançó.
Si caminant pel bosc, de sobte i ha un bassal, a la de tres farem un salt…XOF!
Aquest trimestre continuem treballant les qualitats del so (agut i greu) i hem continuat amb les figures rítmiques de la negra, de la corxera i la semicorxera amb el nostre llenguatge musical propi. Pa (negra), Coca (corxera) i Xocolata (semicorxera). A continuació vam fer uns trens que corrien a diferents velocitats, a diferent ritme. El maquinista de cada tren havia de reconèixer quin era el ritme que es tocava i moure’s quan el pandero tocava el seu.
Un dia també vam aprofitar per fer un miniconte fent servir els dits de la mà.i un llenguatge que acarona Així vam conèixer a la puput. TOC, TOC..Pregunteu-li al/la vostre peque que continuarà la història.
I no ens podem oblidar la nostra cançó del Fantasmaaa.
Un fantasma en el jardí, uhhhhh
Només és la roba estesa, ahhhhh
Un fantasma rera teu, uhhhhhhh
És el gat que fa mèu, mèu, ahhhh
Tots els fantasmes, en relaitat són altres coses,
tots els fantasmes en realiat són altres coses.
La música també ens permet treballar habilitats motrius com ara la psicomotricitat fina. Hem cantat la cançó de l’aranyeta Xica mentre enrollavem i desenrollavem la nostra particular aranyeta.
PRIMER TRIMESTRE
La Música no pot faltar a la Classe dels Pingüins, i els infants d’I4 gaudeixen un cop a la setmana d’un ventall de propostes divertides per ballar, moure’ns amb ritmes, aprendre llenguatge musical i gaudir de la música.
Aquest inici de curs hem recuperat les nostres rutines d’entrada a la classe de Música com és ara la dansa del Cadet Roussel. També ens ve a saludar el Pirata Malapata per explicar-nos en què consistirà la sessió.
Els pingüins gaudeixen de jugar a les estàtues musicals.
En aquest espai compartirem fotos i vídeos de les nostres classes, d’aquesta manera podeu fer servir les músiques i cançons que us penjaré i conversar amb ells i elles sobre les experiències viscudes.
Aquesta tardor treballem la cançó de A dins d’una poma i saltem a ritme de la cançó The Addams Family.
Aquest trimestre hem treballat algunes qualitats del so, com ara la intensitat i el timbre (la veu). Com ara ja som més grans, també hem iniciat el treball d’algunes figures rítmiques, com ara la negra, la corxera i la semicorxera. Ha estat fàcil amb el reconeixement d’aquestes amb paraules ben dolces.
Negra- PA
Corxera- CO-CA
Semicorxera XO-CO-LA-TA
L’objectiu és que els Pingüins gaudeixen de molts estils musicals amb propostes dinàmiques i divertides d’expressió corporal, ritme i percussió.
Hem gaudit d’audicions que ens porta la tardor i d’algunes famoses com ara algunes de Mozart perfectes per treballar la pulsació fent saltirons, caminant fent marxa o amb mocadors suaus i delicats.
I si aquest Nadal voleu sentir la nadala d’aquest any. Aquí la teniu.
Engeguem el segon trimestre amb molta energia. Aquest trimestre treballarem la qualitat del so: greu-agut i els instruments de la família de percussió.
Quan tornem de Nadal sempre m’agrada treballar l’audició de la Flauta màgica, La fada dolça. Els hi encanta fer encanteris amb la vareta màgica.
Us afegeixo la cançó del senyor agut i greu de la Dàmaris i El papageno i papageno, on tenim clarament dues veus diferenciades.
Pingüins aquí va la vostra cançó, del grup que a mi tant m’agrada, Roleguita &Boqueron, perquè la balleu a casa amb la vostra família.
Aquesta setmana treballem l’audició del Rellotge simcopat i diferenciem les tres parts de la canço, treballem la discriminació auditiva i l’acompanyem d’instruments de percussió. El rellotge són les claus, el despertador són els picarols. A partir d’aquí, deixem volar la nostra imaginació i afegir el paracaigudes, que els hi encanta.
Aquí va unes fotos!!! Esperem que us agradin. Bon curs a tothom!!
https://photos.app.goo.gl/wUbPLz172akBMpwu5