LA RUA DE CARNAVAL.

EL DIVENDRES 1 DE FEBRER, L´ESCOLA VA

CELEBRAR EL CARNESTOLTES AMB UNA RUA

 PEL POBLE.

TREBALLAVEU I NO ENS VAU PODEU VEURE.

CAP PROBLEMA.

GRÀCIES A LA COL.LABORACIÓ DELS PARES TOT ÉS POSSIBLE.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/tmrBtgKpLog" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

CONTINUA LA GRESCA DE CARNAVAL.

AVUI HEM VINGUT A L´ESCOLA AMB LA MOTXIL.LA BEN GUARNIDA.

DEMÀ ANIREM A CAN JALPÍ A CELEBRAR EL DIJOUS GRAS. ANIREM TOTS VESTITS DE COLOR BLAU.

MENJAREM LA TRUITA, LA BUTIFARRA D´OU, LA COCA DE LLARDONS…

QUÍ EM CONVIDARÀ?.

SI VOLEU VEURE MÉS FOTOS D´AQUESTA SETMANA

CLICA SOBRE LA IMATGE.

motxilla-001.jpg

CARNAVAL!!!

EN HO HEM PASSAT PIPA.

ESCOLTEU QUE DIU EN CARNESTOLTES.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Mp65nAX313Q" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

C A R N A V A L

COMENÇA LA SETMANA DE CARNAVAL.

AVUI ELS NENS I NENES DE P3, P4, I P5 HEM FET UN TALLER DE MASCARES. HA SIGUT UNA EXPERIÈNCIA MOLT POSITIVA, BARREJAR ELS NENS I NENES DELS 3 NIVELLS.

HAN SORTIT UNES MÀSCARcopia-de-mascares-004.jpgES MOLT GUAIS.

SI VOLS VEURE MÉS IMATGES, CLICA A SOBRE.

Descarat

ENS PESEM

HEM APRÉS A PESAR-NOS.

VOLEM SABER QUAN PESEM ARA.

QUÈ NECESSITEM?

HI HA QUI HA DIT UNA CALCULADORA, ELS HA COSTAT, TROBAR LA PARAULA , ELS SEMBLAVA MÉS ADIENT PESADORA. FINALMENT ESTEM DÁCORD EN QUE EL NOM ÉS BASCULA.

A LA PISARRA TENIM APUNTAT EL PES QUE VAM FER EL NÉIXER. HEM RIGUT FORÇA PERQUE L´ORIOL PESAVA COM UN PAQUET I MIG D´ARRÓS, EN CANVI L´ANIOL QUE ERA EL MÉS PESAT AL NÉIXER FEIA MÉS DE QUATRE PAQUETS…

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/nVOai0KC13U" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

LECTOESCRIPTURA

                             ESCRIPTURA SIL.LÀBICA

Comença quan el nen o la nena descobreix que les parts de l’escrit (les seves lletres) es poden controlar per mitjà de les sil.labes de la paraula.

 Les lletres que utilitza poden ser no pertinents des del punt de vista del valor sonor; no obstant això, sempre hi ha una correspondència quantitativa entre quantitat de síl.labes i quantitat de lletres.

ANIVERSARIS

DURANT EL PRIMER TRIMESTRE HEM CELEBRAT UNS

QUANTS ANIVERSARIS

I HEM BUFAT  1, 2, 3, 4 I 5  ESPELMES.

ARA ENS PREPAREM PER BUFAR-NE 6.

SI VOLEU VEURE MÉS FOTOS CLIQUEU SOBRE LA IMATGE.

mecagoenlaleche-006.jpg

LECTOESCRIPTURA

HEM COMENÇAT AQUEST TRIMESTRE I ELS PEIXOS ESPASA TENEN MOLTES GANES D´ESCRIURE.

CADASCÚ AVANÇA DE DIFERENT MANERA I AL SEU RITME, PERÓ TOTS FAN PROGRESSOS.

US ANIRÉ COMENTANT LES DIFERENTS FASES DE LA LECTOESCRIPTURA PER LES QUE PODEN PASSAR ELS INFANTS.

CAPÍTOL 1.

                             FASES DE LA LECTOESCRIPTURA

PRESIL.LÀBICA               SIL.LÀBIC      SIL.LÀBIC-ALFABÈTIC             ALFABÈTIC

Escriptura pre-sil.làbica

  • Es caracteritza per l’absència de correspondència entre lletres i sons. Els nens i les nenes d’aquesta etapa escriuen una sèrie de lletres i després les llegeixen sense fer cap tipus d’anàlisi.

 

               GRAFISMES                                                             

                PRIMITIUS                                                                  

                   DIBUIXOS, GARGOTS                                                         

                    I PSEUDOLLETRES                                                                 

                                                                                      

ESCRIPTURES DIFERENCIADES

 
  REPERTORI FIX                                                                           REPERTORI I

 AMB QUANTITAT VARIABLE                                                    I QUANTITAT VARIABLE