DEURES ANTICS (SETMANA DEL 23 AL 27 DE MARÇ)

PROPOSTES SETMANA del 23 al 27 DE MARÇ

  • FER UN HORARI

         Estaria bé que us féssiu un horari, on hi hagi estones per a tot, per obligacions i per activitats més lúdiques.

És important acabar el dia pensant que hem aprofitat el temps!!! 

  • PROPOSTES CATALÀ
  1. Expressió escrita (Mínim 10 línies): Títol: “La rebel·lió de la roba de l’armari” (Pensem quins motius podrien portar a rebel·lar-se  les samarretes, els pantalons, els pijames, els mitjons, les calces, els calçotets… Com ho fan? Com aturaries la rebel·lió?)
  2. Lectura Tema 6 del llibre de Català i activitats que acompanyen la lectura.
  3. Podríeu escriure haikús, tal com havíem començat a fer a l’escola, però de manera individual. Estaria bé que cada haikú anés acompanyat d’un dibuix.
  4. Penseu a anar llegint el fragment del llibre La pel·lícula de la vida que havíem acordat, amb el resum corresponent de cada capítol.
  • PROPOSTES CASTELLÀ
  1. Expresión escrita (Mínimo 10 líneas)

Tema: Explica quién es tu ídolo (cantante, deportista…).  Comenta a qué se dedica,        por qué te gusta y luego escribe diez preguntas que te gustaría hacerle si tuvieras la oportunidad de hacerle una entrevista.

  1. Lee la lectura del Tema 5 del libro de Castellano y haz también las actividades que corresponden la lectura.
  • PROPOSTES MATEMÀTIQUES

OPERACIONS

Col·loca i resol les operacions següents:

17, 51  +  6, 107 =                                7, 315 + 12, 04 =

227,1 ‐ 56,1=                                        53, 61 ‐ 2, 416 =

671,4 + 4,72=                                        32, 11 + 1, 615 =

15, 37 ‐ 2,12 =                                       769,44 ‐ 6, 39 =

83, 61 ‐ 4, 921 =                                    653, 7 ‐ 54, 8 =

PROBLEMES

1- La Marta ha comprat 67 llapis, vermells, blaus i negres. Quants són de color negre, si 18 llapis són de color blau i 32 són vermells?

2- La senyora Clara ens ha portat 89 rovellons en un cistell. Quants me’n tocaran si 23 són per a la meva germana i 32, per al meu cosí?

3- En un autocar hi ha 57 alumnes. Quants nens hi ha si 39 són nenes?

4- El meu pare va néixer l’any 1965… 
 (continua l’enunciat)

5- Escriu un enunciat que es pugui resoldre amb aquesta operació:

(3 x 4) + 10

6- En una granja hi ha 250 gallines que ponen 2 ous cadascuna cada quatre dies. Quants ous es recolliran al cap d’un mes?

7- En Genís i la Maria tenen 234 cucs de seda. Quants cucs són de la Maria, si 124 són d’en Genís?

8- En Gerard té un cistell amb 30 caramels de taronja i llimona. Quants caramels hi ha de llimona, si 18 són de taronja?

9-En Mateu recull 234 cargols, uns de marrons i els altres de ratlles. Quants cargols marrons té si 89 són de ratlles?

10- Quantes llibretes hi ha en una escola, si hi ha 12 classes; a cada classe, 23 nens, i cada nen té 2 llibretes?

VISITA DE LA RAQUEL ROS

La setmana passada ens va venir a veure la Raquel Ros. La Raquel Ros és el nom de la científica catalana que es dedica a la robòtica i que ha donat nom a la nostra classe de 6èA. Buscant informació de dones que han fet o fan història vam trobar la Raquel Ros. Vam contactar amb ella per correu elèctronic i ens va contestar de seguida dient-nos que era un honor per a ella que l’haguéssim triat per posar el seu nom a la nostra classe.

Porta molts anys treballant amb robots aplicats a l’ensenyament i a la salut.  Ens va explicar moltes coses i ens va portar dos robots: el PLEO i el ROBOBO.

Ens va agradar molt la seva visita i vam aprendre moltes coses sobre els robots.

Ens va dir que, si en algun moment volíem dedicar-nos a la robòtica, ens poséssim en contacte amb ella.

Moltes gràcies, Raquel!!!    

La Raquel Ros amb el PLEO

JA HEM POSAT NOM A LES AULES!

Tots els cursos de l’escola han començat a posar noms a les seves aules. A 6è ens va tocar pensar en dones que han destacat com a activistes, científiques… Vam buscar diferents possibilitats, però al final els dos grups de 6è hem descartat les dones activistes, tot i que son molt importants, i ens hem inclinat per la ciència i la tècnica.

A 6è A hem triat, en una votació molt renyida entre Raquel Ros, Marie Curie i Josefina Castellví, a Raquel Ros una tècnica actual que estudia la relació entre les persones i els robots.

A 6è B hem triat a la científica Rosalind Franklin, que va contribuir al descobriment de l’ADN. 

UN NOU CURS!

Ja fa dies que hem començat el curs i ja estem del tot situats en una nova etapa. Som alumnes de 6è!!! Amb un peu a l’escola i un altre a l’institut!

Esperem tenir un bon curs, tenir bona relació entre tots els companys i companyes, venir contents a l’escola i aprendre moltes coses!

Aquest any farem moltes activitats al voltant del tema Dones fent història. Aviat triarem el nom de la classe!

Coneixeu totes les dones que hi ha al cartell? Ens ajudeu a descobrir-les?