Aràcnids

“Els aràcnids (Arachnida) són una classe d’animals invertebrats artròpodes i forma part del subfílum dels quelicerats (juntament amb els euriptèrids i els xifosurs).

Majoritàriament són terrestres i compten amb bona part de les 65.000 espècies de quelicerats que es coneixen, entre les que s’inclouen les aranyes, els escorpins i les paparres, entre altres.”

(Text extret de la Viquipèdia)

Parts d’una aranya

aranya1

aranya2

20 respostes a Aràcnids

1. maria diu:

està molt bé aquesta explicació!!
    adéuu

2. fturmo diu:

Gràcies, Maria, pel teu comentari.

3. montse diu:

Hola, gràcies Maria pel teu comentari

4. Nuria diu:

HA SIDO MUY INTERESANTE CONOCER MÁS ANIMALES Y SUS PARTES.
    HE APRENDIDO MÁS COSAS.

5. font freda diu:

no és que ajudi massa aquesta pàgina

6. fturmo diu:

Aquest bloc només és una petita aproximació a alguns dels aràcnids que viuen al nostre país, no pretén ser cap publicació feta per experts. Sento que no hi hagis trobat el que buscaves.

7. Guillermina diu:

Gràcies, ens ha anat molt bé pels deures de medi de 4t de primària.

8. fturmo diu:

De res, Guillermina. Potser també trobareu altres informacions interessants en aquest altre bloc:

9. Edgar velasco diu:

M’agrada molt aquesta web és molt interessant m’ha ajudat molt a fer un treball d’escola. Per cert soc alumne de 5é de primaria.

10. fturmo diu:

Gràcies, Edgar.
    Et felicito si has fet un bon treball i espero que t’hagin posat una bona nota.

11. sara diu:

Aquesta web és molt interessant, i a més m’ha ajudat a fer un treball, de 1r d’eso i he conegut animals i més coses!!

12. sara diu:

Aquesta pàgina web ens ha ajudat molt a mi i als meus companys!! I a part de aixó ens ha agradat molt entrar a aquesta pàgina!!

13. fturmo diu:

Gràcies pels teus comentaris, Sara. Me n’alegro que us hagi agradat aquest bloc sobre els aràcnids.

14. Kuka diu:

estic fent el meu projecte final de màster sobre depredadors de plagues de cultius i he trobat aquesta pàgina super interssant perque hi ha molt poca informació sobre els aràcnids de la nostra terra. En treuré alguna informació. Gràcies per fer coses tant interessants.

15. fturmo diu:

Gràcies pel teu comentari. La veritat és que em manca temps per aprofundir en el tema, però vaig enllaçant els aràcnids que m’identifiquen a Biodiverdidad Virtual i, quan puc, miro de completar els continguts. És ben cert que hi ha molt poca informació en català sobre el tema i caldria que més gent amb coneixement en publiqués a la xarxa.
    Segur que el teu projecte sobre depredadors de plagues de cultius és molt interessant. Desitjo que el puguis acabar amb plena satisfacció.

16. Patricia diu:

M’ha servit de molt però m’he embullat un poc amb els apartats, ademés tots els aràcnids per jo són iguals, m’ha anat bé pel treball de Ciències de la naturalesa de 1r d’eso

17. fturmo diu:

Hola, Patricia.
    Al principi els aràcnids semblen molt iguals, però a mesura que un s’hi va fixant descobreix que n’hi ha de molt diversos i que tots tenen la seva importància dins els ecosistemes.
    M’alegra que aquest bloc t’hagi ajudat en el teu treball.
    Salutacions.

18. Giulia Sbarra Martos diu:

M’ ha encantat a pesar de la fòbia que tinc a les aranyes.

19. fturmo diu:

Gràcies, Giulia. Tenen mala premsa però són animals necessaris per equilibrar els ecosistemes.

20. Julia diu:

Hola, m’ha ENCANTAT aquest bloc! Molt interesant i educatiu!
    Felicitats i salutacions.