Daily Archives: 17 abril 2018

Volem fer Grec a l’IES Terrassa

Escribo esto sin saber si alguien se va a molestar en leerlo, pero me parece importante decirle al mundo que el latín y sobre todo el griego clásico, están amenazados de muerte.
Como muchos otros institutos, el mío (IES Terrassa) ha tenido la maravillosa idea, nótese la ironía, de quitar del currículum el griego presencialmente el próximo curso. Suena lógico si tenemos en cuenta que, apenas unos pocos alumnos estamos interesados en dicha materia, pero pensémoslo detenidamente.
Sí, somos muy pocos los que a pesar de todo queremos estudiar griego, pero ¿no merece la pena conservar la materia aunque sea para un solo alumno?
Además de que somos pocos los interesados en mantener viva una lengua tan importante como el griego, no hacen más que ponernos obstáculos para estudiarla. No ofertando el griego, están impidiendo que otros jóvenes la conozcan y se apasionen por ella como yo he hecho.
Dicen que es una lengua muerta, pero, ¿Qué hay más vivo que una lengua que nos ha legado miles de palabras que utilizamos en nuestro día a día? Es la lengua que nos ha dejado la Iliada, la Odisea, la lengua en la que fue escrita el Nuevo Testamento y la que hablaban Sócrates, Platón, o Aristófanes.
¿No hablamos, precisamente hoy más que nunca, de democracia (δημοκρατία, δῆμος «pueblo» + κράτος «poder»?
Quizá el griego está más vivo que nunca y por eso mismo, no podemos dejar que quiten el griego en bachillerato. ¿Vamos a olvidar, ahora, el griego después de más de 2500 años? La respuesta es que no. ¡Claro que no!

Escric això sense saber si algú es molestarà en llegir-lo, però em sembla important dir-li al món que el llatí i sobretot el grec clàssic, estan amenaçats de mort.
Com molts altres instituts, el meu (IES Terrassa) ha tingut la meravellosa idea, cal notar la ironia, de treure del currículum el grec presencialment el proper curs. Sona lògic si tenim en compte que, només uns pocs alumnes estem interessats en aquesta matèria, però pensem-ho detingudament.
Sí, som molt pocs els que malgrat tot volem estudiar grec, però ¿no val la pena conservar la matèria encara que sigui per un sol alumne?
A més de que som pocs els interessats en mantenir viva una llengua tan important com el grec, no fan més que posar-nos obstacles per a estudiar-la. No oferint el grec, estan impedint que altres joves la coneguin i s’apassionin per ella com jo he fet.
Diuen que és una llengua morta, però, què hi ha més viu que una llengua que ens ha llegat milers de paraules que utilitzem en el nostre dia a dia? És la llengua que ens ha deixat la Ilíada, l’Odissea, la llengua en la què va ser escrita el Nou Testament i la que parlaven Sòcrates, Plató, o Aristofanes.
No parlem, precisament avui més que mai, de democràcia (δημοκρατία, δῆμος «poble» + κράτος «poder»?
Potser el grec està més viu que mai i per això mateix, no podem deixar que treguin el grec en al
Batxillerat. Oblidarem ara el grec després de més de 2500 anys? La resposta és que no. És clar que no!

Nerea, alumna de Grec de  l’institut de Terrassa