Daily Archives: 30 gener 2015

Tocats per Hermes

S’acaba el mes de gener i, al nostre institut a Sant Hilari Sacalm, significa el final de l’assignatura de cultura clàssica per a un grup d’alumnes de 3r i l’inici per al segon grup.Hermes (dibuix Marta Frigola)

Hem acabat el quadrimestre acompanyats d’un heroi astut i enginyós que a la fi arribà a Ítaca, possiblement, més ric i més savi. Sí, ho heu endevinat, es tracta d’Ulisses. Els alumnes han viscut un món ric d’emocions de tota mena davant les aventures d’Ulisses: ràbia per l’actitud dels pretendents, admiració per la paciència de Penèlope, il.lusió per veure si Ulisses tornava a casa…

El nostre viatge pel món clàssic en aquests primers mesos de curs també ens ha permès conèixer una mica més els  nostres avantpassats clàssics i a adonar-nos que podem trobar referents seus arreu. En aquest viatge ens ha acompanyat l’infatigable Hermes que, amb les seves sandàlies alades, ens ha dut a descobrir que el món de la publicitat ha sabut beure del món clàssic i trobar-hi una font inesgotable d’inspiració!

Aquí us deixem el nostre bloc, Tocats per Hermes, on trobareu des de la marca esportiva ASICS fins al cafè Orfeu o els productes Demèter, passant per infinitat d’establiments i productes de tota mena amb el nom impregnat de la saviesa dels nostres clàssics.

tocatsperhermes

I dimarts… encetarem de nou el periple amb un altre grup d’alumnes i deixarem que les ales d’Hermes ens guiïn per seguir trobar referents!

Dolors Clota

Odisseu i les sirenes

Després de llegir amb molta atenció el text grec, creus que la pintura reflecteix el que diu el grec? Com eren realment les sirenes?

‘Οδυσσεὺς τήν νῆσον παρέπλει τῶν Σειρήνων. Τούτων ή μέν έκιθάριζε, ἡ δὲ ἦδεν, ἡ δέ ηὔλει, καὶ διὰ τούτων ἒπειθον καταμένειν τοὺς παραπλέοντας.

“Ulisses i les sirenes” de Marie-François Firmin-Girard, 1868