Metamorfosejats!

A partir de la lectura de Narracions de mites clàssics (una adaptació de les Metamorfosis d’Ovidi de la Margalida Capellà) ens hem proposat animar els joves a llegir i a buscar la vigència del mite ovidià fins a l’actualitat. Volem demostrar que els mites d’Ovidi els podem trobar en qualsevol circumstància de la nostra vida. Esperem que entre tots i totes ho puguem aconseguir!

Accés al lloc

Accés a Metamorfosis d'Ovidi

Imad Tmara i Lamini Baldeh
Alumnes de Llatí de 4t d’ESO

5 thoughts on “Metamorfosejats!

  1. Margalida Capellà Soler

    Feliciter, Imad! Feliciter, Lamini! Esperem que el proper curs continuem ampliant entre tots i totes aquest treball d’animació a la lectura i de recopilació de pervivència ovidiana i de propostes de lectura de Narracions de mites clàssics! Només heu tingut cinc dies i heu fet un excel·lent treball! Caldrà, però, referenciar-lo, ampliar-lo… Molt bon estiu!

  2. Zícora

    Salve.

    Felicitats als dos pel vostre TR de 4t. M’he estat mirant el treball i el cert és que m’ha agradat molt. En la meva opinió crec que heu esmentat d’una manera molt encertada la pervivència de les metamorfosis d’Ovidi en l’actualitat. Es nota que li heu posat esforç i ganes i tot plegat ha tingut un resultat molt bo. Amb aquest treball demostreu que la cultura clàssica està ben viva.

    Vale.

  3. Chaymae Zaouaghi

    saleveeeeee!!
    Felicitats als dos pel vostre TR de 4t, es molt interrasant i resumeix molt be aquest llibre tant interrasant.
    els mites que consten en aquest llibre ens expliquen el perquè de les coses: per què, quan ens enamorem, sentim una fiblada com si Cupido ens clavés una fletxa; el perquè de certs símbols com per exemple el caduceu de les farmàcies; el perquè de l’eco a les muntanyes;per què l’aranya fila la teranyina?; per què relacionem els xiprers amb la vida eterna…
    l’explicació dels amors impossibles, les violacions, l’abús de poder del sexe masculí sobre el femení, el segrest, la traïció, l’engany, el menyspreu, l’enveja, la supèrbia, i,també, que el destí ha dit que un dia el mar, la terra i els cels cremaran…
    Els dos mites que mes em van agradar son el mite de Dafne, Cupid llença una fletxa a Apol·lo i aquest s’enamora bojament de Dafne, Cupido li llança una fletxa de plo cosa que fa que li repugni l’enamorat. Ell el persegueix, ella fuig i finalment, Dafne li suplica al seu pare que la converteixi en arbre.

    Píram i Tisbe, dos enamorats que no es poden veure, un dia, queden per la nit i ella es troba una lleona, surt corrents. Al arribar ell es pensa que s’ha mort i es clava un punyal. Tisbe al veure’l acompanya a Píram a la mort, i tambe el mite de Tereu, Procne i filomena que el meu microrelat estava besat en aquest mite.

  4. Nadia Castillo

    Salve!
    Personalment, m’ha semblat que aquest tercer trimestre ha sigut diferent que els demés, ja que, hem fet molta diversitat de temes i també s’ha m’ha passat molt ràpid. M’ho he passat molt bé, coneixent i apliant al meu coneixement, ja que, se que cap a un proper futur, tindrè que utilitzar aquesta llengua amb freqüència.

    Les tasques, han sigut molt creatives, tant com apendre i passar-t’ho bé fent el treball, ademés m’ha agradat molt compartir les tasques amb companyes meves de classe i crec que es una manera diferent d’apendre.
    Finalment, vull dir que les excursions que vam realitzar van ser increíbles, ja que, ens van donar l’oportunitat de veure tot alló amb aquells avanços, crec que va ser molt guay.

  5. Alba Moreno Mújica

    Bonum diem!
    Aquest tercer trimestre, principalment està passant bastant de pressa, però alhora hem treballat i realitzat moltes tasques, com diversos Pensa, un vídeo representant un relat breu inspirat en el llibre Narracions de mites clàssics, diversos comentaris, un qüestionari de la festa de la Pasqua, un treball sobre les vies romanes, un treball on expliquem mites que vam realitzar conjuntament amb català, etc.
    També vam fer una sortida tota la classe al Museu Romà i al Museu d’estampació de Premià de Mar, fent un comentari al blog i un vídeo amb totes les imatges de la sortida. Personalment també he fet un vídeo i comentari a Aracne d’un viatge que vaig fer a Itàlia aquesta Setmana Santa, amb imatges dels llocs més importants.
    Finalment, penso que hem après i aprendrem moltes coses al llarg d’aquest últim trimestre de l’ESO per començar molt bé el batxillerat, on el llatí serà una tasca molt important.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *