Daily Archives: 13 setembre 2012

Fila que filaràs i Aracne fa quatre anys!

Per molts anys, aràcnids i aràcnides d’arreu! Aracne fila i fila amb aquest inici de curs fa quatre anys i de vosaltres, alumnes del curs 2012-2013, dependrà que continuï filant i fent a la xarxa una teranyina clàssica ben grossa i ben espessa.

Aracne fila i fila va néixer el setembre del 2008, perquè fos el bloc dels alumnes de clàssiques d’ESO i de batxillerat per tal de seguir el bloc d’aula El Fil de les Clàssiques i poder exposar públicament els treballs gestats en les diferents aules virtuals del Moodle Fil (des de 1r ESO fins a 2n Batxillerat), tota una Experiència TAC reconeguda pel Departament d’Ensenyament. Fa pràctica compartida, considerada Bona pràctica pel Departament d’Ensenyament, amb l’institut Albéniz de Badalona. És obert a la col·laboració d’altres centres públics i concertats de Barcelona, de Sant Hilari Sacalm, de Roda de Ter, d’Amposta, de Mallorca… i estudiosos i entusiastes del món clàssic a la xarxa. Forma part de la blogosfera Chiron i té una presència activa al Facebook i altres xarxes socials. Participa presencialment en la Magna Celebratio de Badalona. Ha guanyat diferents guardons: Centaure d’or de Chiron 2009, La Mostra 2010, Blog Finalista Edublogs 2010, Primer premi Edublogs 2011 en la categoria d’alumnes de batxillerat i aquest estiu semifinalista a Educared 2012. En més d’una ocasió, ha estat bloc destacat a Xtecblocs i acaba de finalitzar la votació popular a Premis Bloc Catalunya (bona sort!). Es caracteritza per tenir diferents editors (alumnes i exalumnes, professors, estudiosos, pares i mares, infants i jubilats… ) que escriuen al voltant de l´única temàtica del bloc: l’actualitat i la pervivència del món clàssic. En aquests moments té 1.145 articles publicats i 13.783 comentaris. Tot i que sigui un bloc d’educació no ha parat en tot l’estiu!
Aracne fila i fila, entre tots i totes, ha filat, fila i continuarà filant aquesta teranyina clàssica digital.

Que tingueu, aràcnids i aràcnides, un molt bon curs! FELICITER! ΧΑΙΡΕΤΕ!