Daily Archives: 17 maig 2009

“Tribut a Radamantis”

El Miguel Ángel és un expert a trobar llatí en els vídeos d’anime. Qui ho diria, oi? Aquesta vegada ha trobat un fragment de cançó que alterna anglès i llatí. Com que és llarga, podeu anar directament al minut 3:30 i mirar amb atenció els subtítols.

• Podríeu dir-me qui és Radamantis, que apareix al títol?
  • Podeu traduir el text llatí i dir-me si trobeu algun error en els subtítols?

TERESA

CHIRON atorga a Aracne fila i fila el “Centaure d’or”

Enhorabona, discipuli et discipulae! Enhorabona col·laboradors de clàssiques, especialment Teresa i els alumnes de IES Albéniz de Badalona, així com també Arnau, Valèria, Martin T., Joan, Mercè! És increïble, però realment enguany ens ponen totes!

De tots els blocs de clàssiques escrits per estudiants a nivell nacional, el portal Chiron ha atorgat el Centaure d’or 2009 a  Aracne fila i fila i a M@riel,  una estudiant de tercer d’ESO de Gallaecia  pels seus dos blocs de clàssiques (també escriu Viajes literarios ): Los hijos de Marte Tras las hueyas de los dioses . Fa temps que la segueixo i em faig creus que una noia de l’ESO pugui portar aquests blocs tan bé. Felicitats M@riel, ets ben mereixedora del Centaure d’or i tot un exemple a seguir!

Centaure d'or 2009

Val a recordar com va néixer aquest distintiu simbòlic tan preuat que ara  Chiron fa mereixedor a Aracne fila i fila i quins blocs en foren distingits l’any passat.

Tot seguit us reprodueixo algun paràgraf del correu que he rebut  de Chiron anunciant el guardó:

“L’enhorabona! CHIRON ha decidit atorgar a “Aracne fila i fila” el guardó “Centaure d’Or”, amb el qual distingeix cada any blogs de temàtica clàssica mantinguts per estudiants. Aquesta és la tercera edició del “Centaure d’Or”, el veredicte del qual es fa públic cada 17 de maig, dia d’Internet.

CHIRON ha triat aquesta vegada el vostre blog perquè considera que és producte de l’esforç i de l’amor a les clàssiques, i perquè constitueix un exemple perquè altres alumnes segueixin el mateix camí.”

A principi de curs, ja que filàveu tan bé a El Fil de les Clàssiques, us vaig animar a obrir el vostre bloc ( Avete, discipuli et discipulae!)  i quin final de curs més meravellós que rebre el Centaure d’or per la vostra contribució a la blogosfera de clàssiques i a més com a model a ser imitats per alumnes d’altres centres. Sou portada a Chiron, quin honor! Realment heu portat bona fama a l’IES Cristòfol Ferrer!

“En celebrar-se el dia d’Internet (17 de maig), Chiron atorga el Centaure d’Or a aquells blogs de temàtica clàssica, mantinguts per alumnes, que constitueixen un exemple a seguir i un estímul per tal de fomentar l’amor pel món grecorromà.

En aquesta tercera convocatòria, el Centaure d’Or ha correspost a:

M@riel, pels seus blogs referents a Grècia (Tras las huellas de los dioses) i a Roma (Hijos de Marte). El valuós contingut de tots dos blogs es veu reforçat si tenim en compte que la seva autora, que viu a Galícia, és una alumna del tercer curs de l’ESO.

-I al blog Aracne fila i fila, de l’IES Cristòfol Ferrer, de Premià de Mar. Es tracta d’un blog d’aula, on publiquen els seus treballs els alumnes de llatí, grec i Cultura Clàssica, des de 3r de l’ESO fins 2n de batxillerat.

Des de Chiron volem felicitar sincerament M@riel i els autors Aracne fila i fila (amb la seva professora Margalida Capellà al capdavant),  alhora que els animem a seguir amb la seva tasca, i desitgem que s’estengui l’exemple entre els estudiants que tenen veritable estimació pel món clàssic. No és una altra la raó de l’existència dels Centaures d’Or.”

Per molts anys, discipuli et discipulae, la feina ben feta sempre té recompensa (ho veieu!) i espero que el curs vinent continuem amb aquesta tasca i, fins tot, comptem amb la col·laboració d’estudiants i professors d’altres centres. Moltíssimes gràcies! Sou genials!

N.B.: Com a instigadora d’Aracne fila i fila, vull també donar les gràcies a altres blocs col·lectius que ens van obrir camí, com és el cas de Secretos de Argos, i especialment a Ana Ovando i a Chiron per animar-nos a treballar col·laborativament en la blogosfera amb els estudiants. Més que rebre nosaltres el Centaure d’or nosaltres l’hauríem d’atorgar a qui ens ho ha fet possible: Chiron. Per molts anys Chiron! Per molts anys Clàssiques!