APS 2018, “Gira’m el món” es fa gran.

Hem afegit més projectes de servei al projecte mare “Gira’m el món”
Balls:

Aquesta activitat pretén oferir als alumnes la possibilitat de conèixer de més aprop la realitat de dos col·lectius com són la tercera edad i les persones que pateixen algun trastorn de salut mental. 

Aquest coneixement es duu a terme mitjançant l’organització de trobades en un centre de tercera edat i de un de salut mental.   

Els balls i les danses s’utilitzen com a eina d’intervenció social que afavoreixen la relació amb aquests col·lectius.

Memòria històrica:

Aquest projecte d’aprenentatge servei pretén generar un espai de trobada intergeneracional com l’oportunitat d’intercanviar i aprendre  valors de la gent gran com la paciència, l’esforç i l’experiència, en un moment en que la immediatesa, la caducitat i l’atracció per lo nou imperen arreu.

L’alumnat de 4t d’ESO comparteix un espai al voltant d’una taula en què les narracions de vida del passat prenen vida i els aporten un conjunt d’experiències reals, amb nom i cognoms, que serveixen per entendre i valorar el present.

L’activitat està estructurada en tres moments: un primer de disseny i elaboració d’un guió d’entrevista-conversa, un segon moment d’execució (trobada entre els protagonistes) i finalment la creació d’un document-presentació (en format visual o audiovisual) que recopili aquells aprenentatges adquirits i que prèviament s’han transcrit.


Donació òrgans

Conèixer què és un transplantament i en quines circumstàncies és necessari i vital.

Sensibilitzar-se en la necessitat de fer-se donant.

Sintetitzar els coneixements obtinguts en un curtmetratge de conscienciació social per la donació d’òrgans.

Guies de la ciutat:

Aquest projecte d’aprenentatge servei pretén crear un espai de trobada de dues realitats diferents: l’alumnat del centre i la residència de salut mental “Elisenda de Montcada”. Sovint aquest centres tenen la necessitat d’obrir-se a la ciutat i a l’entorn fent activitats noves que enriqueixen el dia dia dels pacients. I l’alumnat de secundària necessita sortir de l’aula i conèixer, també, altres realitats diferents que conviuem amb nosaltres. És per això que proposem a l’alumnat de 4t que prepari una visites el més didàctiques possibles, adaptades a la disminució de les persones del centre, dels racons, edificis, espais més emblemàtics del centre.


Fira d’intercenvi:

Celebració d’un mercat d’intercanvi (roba i complements, llibres, material esportiu, articles decoratius…) i punt de recollida d’articles electrònics per tal de reduir la generació de residus i fomentar la reutilització i el reciclatge.

El Mercat pretén contribuir d’aquesta manera a la implementació de la Agenda 2030 per a la consecució dels Objectius del Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides.

10 abril sessió especial de motivació i coneixement.

IMG_6179IMG_6177IMG_6174IMG_6175

APS curs 14-15 “Gira’m el mon” Ja hem començat!!!

De nou i desprès de l experiència de l’any passat estem contents de tornar col.laborar amb la Residència de Salud mental Elisenda de Moncada. El dia 10 d’abril vam anar i vam fer la primera sessió jugant a casa seva. L’acollida va ser genial i ens ho vam passar molt bé.

L’aprenentatge i servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte, en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.

El nostre projecte combina les danses tradicionals i els balls populars amb la representació d’una obra de teatre amb els usuaris de la Residència de Salut Mental Elisenda de Montcada. L’objectiu consisteix en sensibilitzar l’entorn de l’educació sobre la malaltia mental per afavorir la seva integració, i minimitzar la tendència a l’estigma i l’exclusió social.

Sessions de treball.

 P1000228        image_5      P1010827 (640x480)                       P1010825

 

Els alumnes de 4t de l’ESO han participat en el Projecte   d ’Aprenentage i Servei “ Gira’m el món”.

L’aprenentatge i servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte, en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.

L’aprenentatge millora el servei a la comunitat, perquè  aquest guanya en qualitat, i el servei dóna sentit a l’aprenentatge, perquè allò que s’aprèn es pot transferir a la realitat en forma d’acció.

El nostre projecte combina les danses tradicionals amb la representació d’una obra de teatre amb els usuaris de la Residència de Salut Mental Elisenda de Montcada i els usuaris del Centre de Dia de Salut Mental  de Lleida. L’objectiu del nostre projecte consisteix en sensibilitzar l’entorn de l’educació sobre la malaltia mental per afavorir la seva integració, i minimitzar la tendència a l’estigma i l’exclusió social.

Els dies 11, 18 i 25 de febrer ens van visitar els usuaris de la residència i del centre de dia i vam dur a terme la primera part del projecte, les danses tradicionals.  Els alumnes van poder compartir amb els usuaris diferents tipus de danses tradicionals, des del valset fins al ball de bastons.

Va ser una activitat molt gratificant i des del centre estem més que contens!

La segona part serà el dia 27 de maig amb la representació de l’obra de “T de teatre” “Això no és vida”, pels alumnes de 4t de l’ESO

 

 http://vimeo.com/97937601

http://vimeo.com/97937602

El servei transforma

P1000245    P1010829

Entitats del tercer sector han tornat a reivindicar el servei com una eina de gran utilitat per a educar i transformar la societat, especialment per la seva dimensió comunitària. La metodologia innovadora de l’Aprenentatge Servei (APS)  és una eina de gran utilitat per donar rellevància als dos components bàsics de l’experiència de servei: la transformació de l’individu i la transformació social.

La nostra proposta educativa combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un únic projecte en el qual els participants aprenen alhora que treballen en necessitats del seu entorn amb l’objectiu de millorar-lo. El projecte es basa en la representació d’una obra de teatre i la dinamització de danses tradicionals als centres i recursos socials  de l’entorn més proper.