ENREGISTRAR ÀUDIOS COM A RECURS EDUCATIU

En aquesta entrada veiem com un enregistrament d’àudio ens pot ser útil, a més a més,  com a recurs educatiu. Per exemple per fer un joc d’esbrinar sons que els hi son familiars o que s’han introduït a partir d’un centre d’interès.

Aquí us deixo un exemple de sons d’animals. Sabríeu dir quins son?

ENREGISTRAR ÀUDIOS PER MILLORAR L’EXPRESSIÓ

En aquest mòdul estem aprenent a com enregistrar l’àudio dels infants, ajuda a fer que ells i elles siguin més conscients de la importància que té la vocalització, l’entonació, el ritme i l’actitud perquè el seu missatge sigui entès , i per tant, millori la seva expressió (com a locutor) o la seva comprensió (com a receptor).

A més, ajuda al docent a acompanyar aquestes habilitats des d’una perspectiva més dinàmica i atractiva pels infants.

Aquí podeu escoltar, com després d’aprendre una dita de la Tardor, l’Enzo (infant de 4 anys) ens la narra a través d’un àudio.

En aquest altre, escoltarem a en Jordi (infant de 6 anys) reproduir el poema de “Los frutos del otoño” en un idioma que no és el seu habitual.

Finalment he descobert, gràcies a aquesta pràctica, que hi ha arxius  creats com a “.ogg” (per exemple amb la gravadora del telèfon) que no són reconeguts en alguns ordinadors i/o programes,  però que hi ha convertidors online gratuïts que ho transformen en mp3 o mp4.

PRESENTACIÓ DEL BLOC

Hola lectors i lectores,

Soc la Lluïsa, autora d’aquest bloc en pràctiques del curs “Educació infantil i recursos digitals”.

Actualment treballo a una escola del Maresme acompanyant els aprenentatges d’un grup  de 22 infants de 4 anys.  Tots ells i elles amb uns interessos, motivacions i ritmes diferents, i és per això que continuo la meva formació constant per respondre a les seves necessitats a través de l’aprenentatge de nous recursos i estratègies que s’ajusten a la realitat social actual.

En aquest bloc trobareu entrades relacionades amb els aprenentatges que aniré descobrint per fer un millor ús de les tecnologies i recursos que actualment tenim al nostre abast per treballar des de les aules, i a poc a poc fer-nos més competents en aquest àmbit per treure totes les seves possibilitats des d’una manera responsable i equilibrada.

Voleu aprendre amb mi?

Lluïsa