Títol: El Relleu i els Rius de Catalunya i d’Espanya
Nivell educatiu: Cicle Superior
Objectius didàctics:
- Identificar i localitzar les principals unitats de relleu de Catalunya i d’Espanya.
- Conèixer i identificar els límits de Catalunya.
- Situar Catalunya dins d’Espanya.
- Conèixer la xarxa hidrogràfica de Catalunya i Espanya.
Competències:
- Competència en el coneixement i interacció amb el món físic.
- Competència en comunicació lingüística.
- Competència en el tractament de la informació i competència digital.
- Competència d’autonomia i iniciativa personal.
- Competència d’aprendre a aprendre.
Criteris d’avaluació:
- Utilització dels mapes com a font d’informació.
- Identificació de les prinicpals unitats de relleu de Catalunya i Espanya.
- Identificació dels principals rius de Catalunya i d’Espanya
Seqüència d’activitats:
En la matèria de medi estem treballant el relleu, un cop hem parlat dels diferents agents que intervenen en la modificació del relleu de Terra i cadascú ha fet un esquema sobre els agents interns (falles, desplegaments, erupcions volcàniques, terratrèmols) i el agents externs (éssers vius, vent, aigua) ens hem endinsat en el món dels mapes per tal de situar les diferents unitats de Relleu de Catalunya i les d’Espanya. A més, posteriorment, també situarem els principals rius.
Treballem amb un mapa interactiu, és molt més atractiu i abans de decidir i col·locar el nom que et dóna la pàgina utilitzem els punts cardinals per localitzar el lloc i en alguns casos, sobretot en el mapa d’Espanya, anem fent deduccions sobre on pot estar cada un ja que són noms menys propers a ells.
Educació Inclusiva:
Tot l’alumnat disposa d’una mapa físic de Catalunya i un d’Espanya. Utilitzant la lògica, fent deduccions mitjançant els noms i tenint en compte les diferents unitats de relleu completar conjuntament a la PDI els diferents mapes interactius.