Guia didàctica

Títol: El Relleu  i els Rius de Catalunya i d’Espanya

Nivell educatiu: Cicle Superior

Objectius didàctics:

  • Identificar i localitzar les principals unitats de relleu de Catalunya i d’Espanya.
  • Conèixer i identificar els límits de Catalunya.
  • Situar Catalunya dins d’Espanya.
  • Conèixer la xarxa hidrogràfica de Catalunya i Espanya.

Competències:

  • Competència en el coneixement i interacció amb el món físic.
  • Competència en comunicació lingüística.
  • Competència en el tractament de la informació i competència digital.
  • Competència d’autonomia i iniciativa personal.
  • Competència d’aprendre a aprendre.

Criteris d’avaluació:

  • Utilització dels mapes com a font d’informació.
  • Identificació de les prinicpals unitats de relleu de Catalunya i Espanya.
  • Identificació dels principals rius de Catalunya i d’Espanya

Seqüència d’activitats: 

   En la matèria de medi estem treballant el relleu, un cop hem parlat dels diferents agents que intervenen en la modificació del relleu de Terra i cadascú ha fet un esquema sobre els agents interns (falles, desplegaments, erupcions volcàniques, terratrèmols) i el agents externs (éssers vius, vent, aigua) ens hem endinsat en el món dels mapes per tal de situar les diferents unitats de Relleu de Catalunya i les d’Espanya. A més, posteriorment, també situarem els principals rius.

   Treballem amb un mapa interactiu, és molt més atractiu i abans de decidir i col·locar el nom que et dóna la pàgina utilitzem els punts cardinals per localitzar el lloc i en alguns casos, sobretot en el mapa d’Espanya, anem fent deduccions sobre on pot estar cada un ja que són noms menys propers a ells.

Educació Inclusiva:  

Tot l’alumnat disposa d’una mapa físic de Catalunya i un d’Espanya. Utilitzant la lògica, fent deduccions mitjançant els noms i tenint en compte les diferents unitats de relleu completar conjuntament a la PDI els diferents mapes interactius.