Mes: gener 2022
L’essencial és invisible als ulls.
Hola aprenents,
Primer de tot desitjar-vos un molt bon any 2022.
Aquests primers dies de Gener m’han donat que pensar. No sé si sou fans de la fotografia, però els nadals son dies de família, de amistat i què millor que deixar-ho immortalitzat en fotografies i vídeos. Això em va donar per pensar en com veuen els infants el món i com l’interpreten. Quantes vegades un infants s’ha sorprès de quelcom i hem pensat “Què deu estar veient que li agradi tan si és una simple cosa?” Bé doncs avui us convido a pensar i reflexionar sobre la mirada d’un infant envers el món.
Us donaré la meva humil opinió sobre el tema, i és que tot des de la mirada d’un infant és molt més màgic i preciós. Recordem aquells carrers per Nadal plens de llums i colors, m’agradaria que féssim un viatge al passat i penséssiu i imaginéssiu què haguéssiu fet si en aquells moments algú us hagués donat una càmera, què hauríeu fotografiat? les parts o el tot? les expressions? les emocions? la bellesa? el rebombori de gent? els regals? els que estimeu?
Us convido a provar-ho un dia, sé que tots tenim por de deixar una càmera a un infant, però us asseguro que molts són més responsables que molts adults. A l’escola ho vam provar, i és increïble perquè tens l’oportunitat de veure què els interessa, un cuc al terra, un forat a un arbre, una ma… i perquè no donar-los-hi un tema i que facin fotos de l’alegria? o de la tristesa que vegin al seu voltant? fem-los partícips i observadors actius i passius del seu entorn.
M’agradaria explicar-vos amb què vam utilitzar les càmeres a infantil. Estàvem treballant l’amistat i demanàvem que quan veiessin amistat la fotografiessin, i us prometo que eren dignes d’exposició. després també vam crear jocs de taula a partir d’ells com a protagonistes, vam fer un “Linx” amb fotografies dels nens i nenes de l’aula i un bingo d’emocions on ells i elles feien les cares.
Així que si aquests dies no sabeu què fer, immortalitzeu moment, no només Selfies i TikToks sinó permeteu-los-hi formar part de la creació, de la descoberta i del resultat.
Moltes abraçades i expliqueu-me què tal han anat aquestes fotografies i si algú en vol compartir alguna proposta o fotografia serà increïble.