GUIA DIDÀCTICA

Títol de la Programació Didàctica: Projecte dels Conills

Nivell Educatiu: Segon de Primària

Objectius Didàctics / Competències i relació amb el currículum:

Recollir experiències i coneixements previs dels infants sobre els conills

Conèixer  i memoritzar com s’anomenen i com s’ecriuen algunes parts externes i internes dels conills

Reconèixer i classificar animals vertebrats i invertebrats.

Aprendre coses sobre els conills: com són, què mengen, on viuen i algunes de les seves característiques.

Ser capaços de verbalitzar el que sabem sobre els conills i mostrar interès per participar en les converses de grup.

Aprendre i utilitzar el vocabulari que es va incorporant del conill.

Gaudir i participar activament en les activitats proposades.

Conèixer cançons, poemes i altres expressions artístiques on apareguin conills.

Utilitzar els recursos TAC com a eina d’aprenentatge.

Treballar amb la PDI.

Prendre consciència de la possibilitat d’obtenir informació a través de les noves tecnologies.

Criteris i sistema d’avaluació:

Avaluació inicial:Conversa i pluja d’idees en relació al tema dels conills (Què sabem? Què volem aprendre?)

Avaluació continua formativa: Observació de la participació dels alumnes en les diverses activitats

Avaluació final: Realització de les activitats i la consecució dels objectius determinats en cadascuna d’elles

Seqüència d’activitats proposades:

1. Activitat per valorar els coneixements inicials. (Clica la imatge)

File:Lying domestic rabbit.JPGImatge de canweimage.com

2. Cerca d’informació.

Cada alumne haurà de seleccionar una de les informacions que ha trobat a casa, la que li hagi semblat més interessant o li hagi agradat més. Quan la portin a classe l’hauran d’explicar a la resta dels companys amb l’ajuda de la PDI. Ho faran utilitzant vídeos, fotos o qualsevol altre document o aplicació que prèviament hagin fet servir a casa.

3. Vídeo per aprendre on viuen els conills de camp. (Clica la imatge)

File:The dog house^ - geograph.org.uk - 1389140.jpgImatge de canweimage.com

4. Cançó “Tinc un conill”per escoltar-la, memoritzar-la i cantar-la. (Clica la imatge)

File:Microfono 1 (91 x 75 cm.) (c).JPGImatge de canweimage.com

5. Diverses activitats per PDI. Els sons dels animals, classificació dels vertebrats i petit qüestionari dels conills.  (Clica la imatge)

File:Blackboard Laos.jpgImatge de canweimage.com

6. Trencaclosques d’un conill. (Clica la imatge)

File:Puzzle stub.pngImatge de canweimage.com

7. Conte “En Tabalet”. (Clica la imatge)

File:Book icoline.svg

Imatge de canweimage.com

8. Recull de fotos, activitats i vídeo sobre els conills. (Clica la imatge)

File:Almond paste rabbit.jpgImatge de canweimage.com

Metodología:

A partir d’un treball globalitzador i partint dels interessos dels infants.

El paper del mestre és de fil conductor, l’alumne participa de manera directa.

Socialitzada i convivencial, per afavorir l’aprenentatge cooperatiu.

Enfocada a personalitzar en referencia al ritme d’aprenentatge dels alumnes.

Basada en l’activitat i en el joc.

Utilitzant activitats amb un enfocament constructivista  (els alumnes construeixen el seu propi coneixement).

Educació inclusiva:

Un objectiu principal d’aquesta Unitat Didàctica és l’educació integradora i de qualitat, procurant desenvolupar el potencial de cada alumne. Donant prioritat a la no discriminació i fomentant la cohesió social.

El projecte té un enfocament globalitzador, que permet establir connexions entre els coneixements previs i els nous de totes les àrees. Al mateix temps, la varietat de materials, recursos, activitats, espais i agrupaments dels alumnes, faciliten l’assoliment dels objectius establerts per part d’aquests, malgrat el seu nivell de partida, habilitats, etc siguin diferents.

Es faran diferents tipus d’agrupaments (gran grup o petit grup) i s’adaptaran les activitats a les peculiaritats dels alumnes. El tutor/a durà a terme un treball més individualitzat amb aquells alumnes que presentin més dificultats. També haurà de preveure activitats d’adaptació pels alumnes que tinguin un PI o dificultats d’aprenentatge considerables, i unes altres activitats d’ampliació per aquells alumnes que tinguin un ritme de treball més ràpid.