08 Aprendre a transformar

En aquest article addicional de juny us proposo retornar sobre un tema que, des del meu punt de vista, no vam acabar d’enfocar: el nostre sentit de “ser” a l’institut.

A l’institut sovint us enfronteu al dilema de mostrar-vos com els professors volen que sigueu o com esperen que ho feu els vostres amics i amigues. Però aquest dilema té molts matisos: no tots els professors/es “volen” que sigueu de la mateixa manera, tampoc tots els vostres amics i amigues esperen el mateix de cadascun de vosaltres. D’altra banda, els espais, els moments i les activitats que habitualment es desenvolupen a l’institut permeten i limiten algunes formes de ser (o estar) amb els altres.

Proposta d’article

Enuncieu tres propostes de canvi per convertir l’institut en un lloc on pugueu “ser” d’una forma més completa. Expliqueu quina influència tindria cadascun d’aquests canvis en la vida de les persones que convivim a l’institut. Si és possible, acompanyeu cada proposta amb una imatge significativa.

7 thoughts on “08 Aprendre a transformar

  1. montse camacho!!

    jo penso que a l’institud tindrien que canciar moltes coses, pera a que realment puguesem dir el que pensem…etc

    1- penso que natros tambe tindriem que tenir dret a expresarmos hi a dir el que pensem ((sense faltar el respecte))

    2- penso que els profesors no tindrin que exigir tant com fan.

    3- penso que igual que natros no podem falta el respecte als professors, ells tampoc a natros

    4- si no es pot treure el telefon mbl a clase perque els professors si que poden??

    5- si natros no podem fer tard perque els professors si¿?

    1- … EL DERECHO A EXPRESARNOS, …
    304 x 398 – 25 KB – jpg
    buenosdiasparral.blogspot.com

    2-Los profesores exigen pasos …
    578 x 800 – 146 KB
    lacomunidad.elpais.com

    3-… faltando el respeto a lugares …
    542 x 139 – 9 KB – jpg
    mindofizumo.wordpress.com

    4-La juventud debajo de la mesa
    259 x 301 – 22 KB – jpg
    http://www.letraslibres.com

    5-Llamado a Profesores comprometidos …
    400 x 259 – 33 KB – jpg
    http://www.cbl.cl

  2. sUsaN!

    Jo crec que el que més en compte ens tindriem que enfocar es que els barracons es tindrien que canviar. No demano cap tipus de , però unicament unes condicions on l’educació siguii gratificant i confortable , on els alumnes puguin arribar a classe amb ganes d’apendre.
    No obstan això les condicions en què es troben els barracons o més ben dit “aules prefabricades” són degut als materials, ja que a l’hivern te n’adones que és hivern quan hi ets dins, però si el què vol és una sauna gratuïta, ja ho sap, aules prefabricades.
    Cal dir també que l’alumnat es responsable i forma part de l’estat i les condicions en que es troben els barracons, cosa que és inevitable.

    Binga adeu i fins nose…

    Ara hi conviuen el 30 que ha d’anar …
    400 x 302 – 32 KB – bmp
    enricnomdedeu.blogspot.com

  3. Carlos Muñoz Castella

    APRENDRE A TRANSFORMAR

    Jo krek k a linstitut haurien de canviar diverses koses:

    1- auriem d poder expresarmos lliurement d les opinions k tenim

    2- als profes no els auria d saber mal explicar les vegades k faige falta

    3- els profes no aurien d portar mobil al igual k natros ni utilitzarlo a mitat clase
    CARLOS MUÑOZ CASTELLA

    – no ai pogut troba kap foto relacionada en larticle

  4. Oscar Comes Balagué

    De l’nstitut canviaria moltes coses:

    1-Canviaria la forma de ensenya.
    2-Una clase per a cada grup d’alumnes.
    3-Poder expressar el que sent per dins.

    Osacar¡¡¡

  5. Carlos Gabriel Reverte

    APRENDRE A TRANSFORMAR

    Per a mi tres coses importants per al funcionament de nosaltres al
    institut son

    1-que els mestres ens deixin parlar,ja que moltes vegades ens sentim
    reprimits per tenir que estar callats moltes hores seguides.

    2-que els mestres expliquin mes,ja que moltes vegades ens diuen
    ”haguesses escoltat”i es quan nosaltres ens enfadem,impedin la
    convivencia.

    3-que no amenacen en partes.Aixo fa que veiguessem al mestre com
    algu dolent,i que anessem en temor a classe,impedint mostrarnos com
    som.Carlos Gabriel Reverte

    http://tbn0.google.com/images?q=tbn:iKqUIM_LbA6-TM:http://www.edu.xunta.es/convivencia/imaxes/logo_convivencia.jpg

  6. cac1173

    uff
    pos kom e eskrit al full k te donat este mati

    io koses k kanviaria

    1. estaria be k a la hora del pati deixesen sortir a fora a tots per lo menos als de 3º/4º ja kaixi pos trobo k no mos sentiriem tan lligats a linstitut i enfocariem linstitut pos millo, pk mira lo primer dia de kredit de sintesi l’hora del pati i tots saltan la valla per na a esmorzar a la devesa,, pareixia una fuga duna preso de kondenats a MORT

    2. millorar l’estat de les aules, “BARRACONS” ETC PER A k leducacio al centre sigui mes confortable i favorable

    3. mm aaa siii lo tema dels horaris,, komensar a les 8 kom sempre i acabar a les 14:30 i de tarde no res aixo mols u fan ( instituts ) i krek k tot funciona millo
    el fet detenir festa kad tarde diras k relaxe als alumnes i entren de mati en mes ganes ja k saven k de tarde es festa xDD

    en fin aixo es lo k kambiaria joo

    au

    dw

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *