Injecció electrònica de benzina directa. FSI

Aquest és un sistema d’injecció que introdueix el combustible directament sobre la cambra de combustió.

El més nou d’aquest sistema és la mescla estratificada i el baix consum en relació amb la potència.

Un disseny especial del cap del pistó i una gestió acurada de l’eliminació dels contaminants com el NOx, són característiques d’aquest sistema.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d021ePu_3wo[/youtube]

Forma de crear l’efecte Tumble amb el cap del pistó.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YzIIoP2dz8E[/youtube]

Publicat dins de Injecció electrònica benzina, Sistemes auxiliars del motor | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Bomba d’injecció d’aire secundari

Aquest és un element que injecta aire en l’escapament per reduir el contingut d’HC que no es crema en la cambra de combustió durant la fase d’escalfament.
D’aquesta manera s’evita que es pugui danyar el catalitzador.

Vídeo explicatiu.

[youtube]http://youtu.be/cw8vzuxc1eQ[/youtube]

Vídeo del desmuntatge i possible codi d’avaria EOBD.

[youtube]http://youtu.be/dIrmkxj6wJE[/youtube]

Publicat dins de Injecció electrònica benzina, Sistemes auxiliars del motor | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Distribució variable VVT

Aquest és un sistema que serveix per variar les cotes de la distribució actuant sobre un o els dos arbres de lleves (admissió i escapament).

En funció del règim de motor i massa d’aire entrant, es varien les cotes d’obertura de la vàlvula d’admissió i el tancament de la d’escapament.

Els següents videos corresponen a l’actuació només sobre l’arbre de lleves d’admissió

[youtube]http://youtu.be/iKo28HMLhK0[/youtube]

[youtube]http://youtu.be/dl__hrNkckI[/youtube]

Publicat dins de Injecció electrònica benzina, Motors, Sistemes auxiliars del motor | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Col.lector d’admissió variable

Aquest sistema serveix per augmentar el rendiment volumètric del motor tan a alts règims del motor com en baixos.

Consta de dos col.lectors de diferents longituds, de manera que el col.lector llarg actua a baixos règims, on costa poc d’omplir el cilindre totalment.

Una papallona d’obertura servodirigida per la UEC, actua a partir de mitjos règims, fent que els gasos frescos facin menys recorregut i d’aquesta manera omplint el cilindre més ràpid.

[youtube]http://youtu.be/cS37NpbVfmI[/youtube]

Publicat dins de Injecció electrònica benzina, Motors | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Papallona electrònica

Aquest és un element que és actuador i sensor alhora.

Com actuador, un motor pas a pas activat per la UEC, obre uns graus determinats la papallona, bàsicament en funció de la informació del pedal de l’accelerador, temperatura i gir del motor.

Com a sensor, proporciona la posició de la papallona gràcies a dos potenciòmetres que actuen de forma ascendent i descendent.

D’aquesta manera, la UEC pot determinar la coherència entre senyals enviats i els senyals rebuts.

[youtube]http://youtu.be/ibF6y2TcRx8[/youtube]

Publicat dins de Injecció electrònica benzina, Sistemes auxiliars del motor | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Accelerador electrònic

Aquest sensor serveix per poder determinar la posició del pedal de l’accelerador i per tant la demanda de parell per part del conductor.

Consta de dos potenciòmetres connectats a l’eix del pedal. Aquests tenen una diferència en Ohms constant en el seu recorregut, la qual serveix per poder enregistrar si existeix alguna incoherència per part de la UEC.

[youtube]http://youtu.be/GBRJdzrGUA4[/youtube]

Publicat dins de Injecció electrònica benzina, Sistemes auxiliars del motor | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Convertidor de parell

El convertidor de parell és un tipus d’embragatge hidràulic millorat.

La transmissió del parell es realitza per mitjà d’un oli, el qual exerceix un esforç sobre la turbina, la qual està connectada a l’entrada de la caixa de canvis.

Aquest vídeo us ajudarà a entendre el funcionament gràcies a les simulacions.

[youtube]http://youtu.be/1u0Qy3zhqHk[/youtube]

En aquest vídeo cal observar l’embragatge anulador del convertidor.

[youtube]http://youtu.be/wrGGCTkpND4[/youtube]

 

Publicat dins de Caixes automàtiques, Embragatges, Tranmissió i frenada | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Cabalímetre. Per aleta sonda.

Aquest sensor és l’encarregat de mesurar la quantitat d’aire que entra al motor.

És dels primers cabalímetres que s’utilitzaren. Aquesta informació és enviada a la UEC per determinar el volum d’aire entrant en litres/segon.

[youtube]http://youtu.be/Xkyfjo7spFc[/youtube]

Publicat dins de Injecció electrònica benzina, Sistemes auxiliars del motor | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Sensor de temperatura del líquid de refrigeració. NTC-II

Aquest sensor mesura la temperatura del líquid de refrigeració a la sortida del bloc motor.

Consta d’una resistència NTC (negative temperature coeficient), on aquesta entra en contacte amb el líquid.

Aquesta variació de la resistència és enviada a la UEC, per tal de corregir l’obertura de l’injector.

És utilitzada en sistemes d’injecció electrònica de benzina com dièsel.

[youtube]http://youtu.be/5s3RB8xixaA[/youtube]

Publicat dins de Injecció electrònica benzina, Injecció electrònica dièsel, Sistemes auxiliars del motor | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Regulador de pressió en un sistema d’injecció.

El regulador de pressió és un element que serveix per mantenir la pressió constant en la rampa d’injecció.

Depenent del sistema, la pressió d’injeccio pot variar de 1 fins 3 bar.

[youtube]http://youtu.be/b5VNEnExP-A[/youtube]

 

 

Publicat dins de Injecció electrònica benzina, Sistemes auxiliars del motor | Etiquetat com a | Deixa un comentari