Video explicatiu del motor Otto de quatre temps.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6-udN4cZ6HU[/youtube]
Video explicatiu del motor Otto de quatre temps.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6-udN4cZ6HU[/youtube]
Aquest sistema es caracteritza per tenir una bomba per a cada injector. l’obertura i tancament de l’injector es realitza electrònicament gràcies a una UEC.
En el vídeo següent podeu observar amb més detall el seu funcionament.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=19PmUOkoZC8[/youtube]
Vídeo explicatiu del sistema de lubricació i importància dels sistemes de filtratge
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=q3LrATASdsA[/youtube]
En aquests vídeos podrem observar els diferents tipus de bombes d’oli que serveixen per fer circul.lar el lubricant per dins el circuit.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HhZP754ImdA[/youtube]
També en anglès
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZZ3h2SsGrmY&list=PL07BFCF0A4F0739D7&index=17[/youtube]
En els següents videos podreu observar el funcionament i constitució interna d’una bomba rotativa del tipus VE de Bosch.
Cal entendre bé el funcionament de l’element impulsor i generador de la pressió.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-A9_o-erJbs[/youtube]
El següent vídeo és en anglès però detalla molt bé les parts internes de la bomba.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9-GSNR7W73M[/youtube]
El volant d’inèrcia bi-massa és un element incorporat al volant tradicional, que serveix perquè la transmissió del parell des del motor al disc d’embragatge es faci de forma regular.
A continuació disposeu d’una sèrie de vídeos amb els quals podem investigar una mica més el seu funcionament intern.
Vídeo nº1. Principi de funcionament. Volant senzill.
[youtube]http://youtu.be/sWAQHizqlbE[/youtube]
Vídeo nº2. Volant bi-massa de la marca Luk.
Explicació en castellà. Fixar-se en els elements que permeten l’absorció de les irregularitats del motor.
[youtube]http://youtu.be/R4Zkw8Wyi-s[/youtube]
Vídeo nº3. Volant bi-massa de la marca Valeo.
A diferència de l’anterior volant, aquest varia la forma en que es disposen les molles.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v3PrQsqssF0[/youtube]
Aquest és un bon vídeo per entendre la diferència entre la injecció dièsel directa i la indirecta.
Podreu observar com es produeixen les diferents injeccions segons la posició de l’injector.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NSvfdP4urak[/youtube]
Aquí teniu un vídeo d’uns dels mètodes existents per poder fabricar pistons.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=U7buag-1c2M[/youtube]
El brunyiment de cilindres és una operació de mecanització de les parets de la camisa o bloc integral.
L’objectiu consisteix en ratllar el cilindre amb un encreuament de 45 a 60º, per afavorir la lubricació dels segments i minimitzar les pèrdues per compressió.
Aquí teniu un vídeo en el qual observareu com treballa la màquina la qual l’aconsegueix.
[youtube]http://youtu.be/XIb44G7e650[/youtube]
Aquest article fa referència a com s’introdueixen les camises en el bloc quan aquestes han estat substituïdes.
[youtube]http://youtu.be/wHJG9YTxp7M[/youtube]