Compensador de frenada per desaceleració o per inèrcia

Aquest element limita la pressió de frenada a l’eix posterior segons el valor de la desacceleració que pateix el vehicle.

A més valor, major pressió de frenada cap a l’eix posterior, però sempre amb un valor menor a l’eix davanter.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7Pa8J2V67rA[/youtube]

 

Publicat dins de Frens, Tranmissió i frenada | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Sistema d’encesa electromecànic

En els següent video podeu observar el funcionament del sistema d’encesa en el seu conjunt.

En el siguiente vídeo podéis observar el funcionamiento del sistema de encendido electromecánico.

[youtube]https://youtu.be/tIEDcVqGSvs[/youtube]

 

En aquest video podeu observar el funcionament de la bobina d’encesa.

En este vídeo podéis observar con más detalle el funcionamiento de la bobina de encendido

[youtube]https://youtu.be/DE7U9Pj-Iis[/youtube]

 

Publicat dins de Sistema d'encesa | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Inducció mútua en una bobina

Aquest vídeo serveix per demostrar com funciona un transformador de tensió i com podem induir una tensió més elevada.

 

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=79VEaV5jOE4[/youtube]

Publicat dins de Curs SOC | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Generació de camp magnètic en dos conductors

En els següents vídeos teniu una explicació de com afecta el pas del corrent elèctric per dos conductors quan la intensitat té el mateix sentit o invers.

 

 

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wM-AS3Wo5pI[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zZgL2ATKcA0[/youtube]

Publicat dins de Curs SOC | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Experiència d’Oersted i Ampere

En els següents vídeos teniu una explicació de les dues experiències referents al camp magnètic que es produeix en un conductor.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eawtABJG-y8[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uAUVA2Yn8kM[/youtube]

 

 

Publicat dins de Curs SOC | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Sensor de nivell líquid de frens, líquid de refrigeració

En aquest vídeo podeu observar com es comprova el funcionament del sensor de nivell per a líquid de frens.

En este vídeo puede observar cómo se comprueba el funcionamiento del sensor de nivel para líquido de frenos.

Per aquesta prova necessitem un multímetre en posició de díode i connectar-lo al sensor.

Para esta prueba necesitamos un multímetro en posición de diodo y conectarlo al sensor.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uDFQrVcD4BQ&spfreload=10[/youtube]

Publicat dins de Frens, Motors | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Common Rail. Vàlvula reguladora de pressió.

Aquesta vàlvula serveix per a poder regular la pressió en la rampa d’injectors common rail d’un sistema d’injecció Dièsel.

Esta válvula sirve para poder regular la presión en la rampa de inyectores common rail de un sistema de inyección Diesel.

Està sobre la mateixa bomba de la marca DELPHI i rep un corrent polsatori de diferent intensitat per tal d’aconseguir fins a 1300 bar de pressió d’injecció.

Está sobre la misma bomba de la marca DELPHI y recibe una corriente polsatori de diferente intensidad para conseguir hasta 1300 bar de presión de inyección.

Imatge1

Imatge2

En aquest vídeo observem el corrent polsant que rep la bobina d’aquesta vàlvula.

En este vídeo observamos la corriente pulsante que recibe la bobina de esta válvula.

[youtube]https://youtu.be/C-TQxQwvW7g[/youtube]

Publicat dins de Injecció electrònica dièsel, Sistemes auxiliars del motor | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

Filtres de partícules

Aquest vídeos relacionen el funcionament del filtre de partícules sense additiu conegut com a DPF.

Estos vídeos relacionan el funcionamiento del filtro de partículas sin aditivo conocido como DPF.

En el primer vídeo podem observar de forma general la ubicació dels diferents components que formen part del sistema. Així mateix hi ha un exemple de com es produeix la saturació del filtre i es procedeix a la regeneració forçada del filtre, elevant la temperatura.

En el primer video podemos observar de forma general la ubicación de los diferentes componentes que forman parte del sistema. Asimismo hay un ejemplo de cómo se produce la saturación del filtro y se procede a la regeneración forzada del filtro, elevando la temperatura.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aoUD9mQnhpY[/youtube]

En aquest segon vídeo podem observar la distribució de les temperatures assolides durant el procés de regeneració passiva.

En este segundo vídeo podemos observar la distribución de las temperaturas alcanzadas durante el proceso de regeneración pasiva.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7mt66m_73dE[/youtube]

Finalment, podem observar com és l’acumulació d’aquestes partícules i com s’eliminen durant un procés de regerenació actiu.

Finalmente, podemos observar cómo es la acumulación de estas partículas y como se eliminan durante un proceso de regerenación activo.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zqlHqPUmeLY[/youtube]

 

 

Publicat dins de Injecció electrònica dièsel, Sistemes auxiliars del motor | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Common Rail. Funcionament.

En els següents vídeos podem observar el funcionament del sistema d’injecció electrònica dièsel per common rail.

En los siguientes videos podemos observar el funcionamiento del sistema de inyección electrónica diesel por common rail.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cIkMtnd3LGQ&list=PL0C3EA583D731B84B[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7qlVrjxtoY0&list=PL0C3EA583D731B84B&index=2[/youtube]

Publicat dins de Injecció electrònica dièsel, Sistemes auxiliars del motor | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Common rail. Injectors.

En els següents vídeos podem observar el funcionament i característiques generals dels injectors piezoelèctrics.

En los siguientes videos podemos observar el funcionamiento y características generales de los inyectores piezoeléctricos.

En aquest primer vídeo s’expliquen les característiques generals.

En este primer vídeo se explican las características generales.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ftchx1TDNJo[/youtube]

En el segon vídeo s’expliquen la relació entre les pulsacions i el cicle d’injecció.

En el segundo vídeo se explican la relación entre las pulsaciones y el ciclo de inyección.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_8X-FvNl0hM[/youtube]

En el tercer vídeo s’explica la relació entre el voltatge i el funcionament de l’injector.

En el tercer vídeo se explica la relación entre el voltaje y el funcionamiento del inyector.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=67GSNUR7eqM[/youtube]

Publicat dins de Injecció electrònica dièsel, Sistemes auxiliars del motor | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari