Llibre material-llibre virtual

Està clar que a tothom ens agraden els llibres, sigui quin sgui el seu format.

 Fa uns dies va haver-hi una ontervenció que es referia al tacte, color, olor… dels llibres. Està correcta. I també és correcte que la xarxa d’internet ens permet conèixer més llibres o fer-ne un ús diferents: tan sols llegir una part del que ens insteressa, per exemple.

Però això dels llibres és com tot:

Depén del que llegeixis interessarà més fer-ho amb un llibre en suport material, que el pugis tocar, el de tota la vida o bé inclinar-te pel suport web-digital.

 Al que em refereixo és que tot i les avantatges del llibre digital suposo que, al menys jo, no em posaria a llegir un llibre: una novela o on llibre de passió per algú tema o un llibre amb una certa trama,… en suport digital, ho faria en unllibre suport paper per moltes raons relacionades més amb qüestions de “intimitat” d’un mateix amb el llibre.

Per altra banda sí que m’inclino mes a llegir llibres cosultius sobre certs temes amb suport digital, perquè segur que trobaré més informació i enllaços ràpidament i amb més eficàcia.

2 thoughts on “Llibre material-llibre virtual

  1. laura

    A mi, personalment, l’objecte llibre com a tal no és el que em retè llegir preferentment un text a internet, ja que hi ha versions de pdf que permeten subratllar, fer comentaris, etc. en el text i ho trobo molt útil, més que no anar marcant el text paper. La cosa que fa que em sigui poc atractiu el text electrònic per llegir tot un llibre o un text molt llarg és la qüestió, com bé s’ha dit, ergonòmica: tant per la vista com per la posició d’have d’estar assegut d’una única manera, posició única.
    I l’altra és que no es poden passar les fulles amb la rapidesa que es passen en paper.
    La qúestió de l’olor, la pols que s’acumula en els llibres, l’envalum que fam, etc. no em resulta precisament atractiu, tot i que potser si que l’objecte llibre fa que el text te’l facis més teu, com si et fos més propi que no pas un text electrònic. Això sí.
    Perquè finalment si tot és electrònic, un es queda com més despullat, però són maneres d’haver-se acostumat i no crec que tinguin més importància, alhora que t’ho obliga, finalment, a saber fer-te una biblioteca endrçada de textos virtuals, i aquí potser estaria el què per fer-se propis els textos electrònics.
    Amb tot, la idea d’aqeuests aparells que permeten llegir textos electrònics ho trobo realment una gran cosa. De moment no n’he mirat preus per comprar-ne cap, però tot arribarà.
    laura arbós

  2. business loans

    Every body remembers that modern life is high priced, nevertheless we need cash for various stuff and not every man earns enough money. So to receive some loan and small business loan will be a right solution.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *