Videos EDU3: Els Panellets, i un conte de cuina amb bolets

Un Documental sobre Panellets, aprofitant aquesta època, aprenem algunes coses sobre aquests postres tant i tant típics, els panellets.

Com es fan?

[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/dolca/1152172.rm" width="322" height="288"/]

—————————————————————————–

Us deixo un conte representat amb titelles. Recepta: Pasta amb bolets

“La cuina dels titelles” rep la visita del petit Polzet, que prepara un plat deliciós en què els bolets són imprescindibles.

El petit Polzet porta la recepta de pasta amb bolets. En Polzet és molt menut, sempre té por de perdre’s, i és per això que va tirant molletes o pedretes per poder trobar el camí de tornada, fins i tot per anar de la cuina al rebost.

L’Aconseguidor ha d’anar a buscar bolets. La feina és difícil, primer va a buscar-ne a un parc, i després, al bosc. Li diuen que no és temporada i que per collir bolets s’hi ha d’entendre, perquè pot ser perillós.

Els ingredients necessaris per fer pasta amb bolets són: bolets variats, nata líquida, pasta, mantega, formatge ratllat, sal, oli i pebre.

[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/cuinatitelles/1063543.rm" width="322" height="288"/]

Llarg-curt, gran-petit i càlcul mental

Passada ja l’adaptació de tots els nens i nenes de la classe hem començat a treballar alguns continguts del currículum infantil.
Ho hem començat a fer d’una manera molt lúdica, amb objectes i jocs diversos.

Aquest ha estat un exercici de llenguatge matemàtic, per fer-ho més manipulatiu hem anat a la sala de psico i hem muntat una serie d’exercicis, per treballar gran – petit hem fet ús de: una pilota gran i una de petita, un cub gran i un de petit, on havien de discriminar una mida de l’altre i amb un cercle gran i un de petit, en la que els infants havien de posar-se dins del gran i veure que en el petit no hi cabien. Per treballar llarg – curt, hem fet ús de: Cordes de diferents mides, a on els nens havien de caminar per un dels camins indicats i dos camins de diferent llargada, a on els infants havien d’anar pel camí indicat. Els va agradar molt. Després vam fer una mica de càlcul mental, per iniciar-nos vam practicar amb peces de colors per posteriorment poder treballar amb en Quinzet.

Aquí en teniu algunes mostres.

Observem els cargols del pati

Aquesta tarda a descoberta de l’entorn, hem decidit observar els cargols que vam trobar. Amb la lupa, hem mirat que tenen dues banyes, que a les banyes hi tenen els ulls, que la closca és dura, que no caminen sinó que s’arrosseguen,…

Com que als nens i nenes els han agradat tant els cargols, hem decidit guardar-los a la cargolera uns dies, aprofitarem i farem un petit projecte dels cargols, ja us aniré presentant les diferents coses que farem, per si podeu agafar alguna idea.
Aquí teniu la petita observació que hem fet a l’aula.

Cargols al pati

Ara que finalment ha arribat la tardor, plou, fa fred, s’envan les mosques i arriben els caragols, esperem que pari de ploure, per sortir al pati i poder buscar i rebuscar entre les plantes, a veure si trobem algun cargolet.

Mireu, mireu, n’em trobat uns quants, grans i petits !!

Música: SO O SILENCI?

Divendres 9 d’Octubre, la MIriam, la mestra de música ens va ensenyar a discriminar el so del silenci.
Com ho va fer?
Molt senzill, ens va portar 2 capsetes, dins d’aquesta hi havia diferents objectes. En un hi havia coses que feien soroll quan les moviem (sonall, arrugar paper,trencar fulles seques,…) i a l’altra capsa hi havia coses que quan les movien no feien cap soroll (cotó, capsa buida, nino de peluix,…).
Ha estat una activitat molt interessant.

Ei!! la Miriam ens ha posat deures! Ens ha dit que durant la setmana busquem coses que fan so i coses que fan silenci, que les posem dins la capsa i el pròxim dia li haurem d’ensenyar.

A veure si ho fem bé i ens posa bona nota. Jeje !!
Ja us ho explicaré.

Agafem i experimentem amb les fulles del pati

Una experiència viscuda avui, amb les nenes i nens de P3.

Encara que no ho sembli la tardor ja ha arribat, a la nostra escola els arbres ja començen  a perdre les fulles, ara són grogues, vermelles i marrons.

Per descobrir coses del nostre entorn més proper  hem sortit al pati i un per un hem anat mirant tots els arbres que hi ha: plataners, pins, cirerers bords, figueres,…
Al cap d’una estona ens hem adonat de que al terra hi havia moltes fulles, un nen a preguntat “- Perquè hi ha tantes fulles al terra? – “. Els he explicat el perquè les fulles cauen dels arbres en aquesta època, i perquè són de tants colors.

Que les fulles seques quan les trapitjem fan crec-crec com la cançó (M’agrada la tardor), i tot cantant-la les hem trepitjades una mica.

També hi hem trobat un parell de pinyes mig rossegades per algun animaló. El mateix nen ha dit tot convençut:         “- Segur que se la menjat un esquirol! -“

Després hem tornat a la classe i amb grup petit (6-7 nens), hem experimentat amb aquestes, les hem tocat, mirat, trencat, arrugat, hem dit de quin color eren,…

Com que farem moltes  més activitats de la tardor, ja us n’explicaré alguna més.

Espero que us hagi agradat.

Començament d’un nou curs

Hola a tothom. Sóc Tècnica d’Educació Infantil, aquest és el meu tercer any treballant a Mataró de TEI.

La veritat és que quan vaig entrar a treballar per primer cop em vaig sentir una mica fora de lloc, és clar, estava acostumada a ser la tutora del meu grup classe a les llars d’infants, i al arribar aquí em vaig trobar que era un simple reforç, a mida que va anar passant el temps em vaig adonar de que això no era així, era una mestra més, però sense una carrera universitària, sols el Cicle Formatiu de Grau Superior en Educació Infantil.

El primer curs vaig estar amb una mestra, la qual no vam acabar d’encaixar, vaig tenir molta sort en tenir un recolçament molt i molt gran dels i les altres mestres i l’equip directiu de l’escola.

Al segon curs vaig estar d’allò més bé, vaig estar amb una mestra que realment era una gran professional, vam encaixar a la primera i d’aquell curs en va sortir una amistat. Vam fer un munt d’activitats, vam viure un munt d’experiències fantàstiques, vaig aprendre moltes coses, a organitazar bé les activitats, a fer les coses amb coherència,… i el més important per mi, va ser que em va ensenyar a controlar les meves emocions. Sempre li estaré agraida.

I aquest curs, a pesar de que la meva companya ha marxat a una altra escola, estic amb una mestra que també és un encant.

I és a partir d’aquí, on us aniré explicant algunes de les experiències que jo com a TEI visc a l’escola amb els alumnes de P3.

Espero que us hi trobeu a gust i disfroteu del meu primer bloc a l’XTEC.

Una forta abraçada.