Preparant el Carnaval

Els nens i les nenes de Cicle Inicial,  en els Tallers de Plàstica han elaborat unes màscares gegants per rebre en Carnestoltes el dia de Carnaval i per decorar l’escola.

Les tècniques utilitzades han estat la pintura i el collage amb diferents materials: confeti, serpentines, papers de regal, roba i plastilina.                   

dscf3633.jpg

Publicat dins de Cicle inicial | Deixa un comentari

Celebrem el dia de la Pau

El passat divendres dia 30 de gener la nostra escola es va afegir a les celebracions del dia de la Pau i la NO violència. Durant tota la setmana els alumnes van realitzar diferents activitats. Xerrades, lectures, escrits i dibuixos, tot tractant el tema central de la diada: Les víctimes civils de les guerres. El mateix divendres vam sortir tots al pati per llegir en veu alta els escrits que havia realitzat cada curs, i mentre aixecàvem cents de coloms blancs vam cantar una cançó, la cançó de la PAU.

BubbleShare: Share photos – Easy Photo Sharing

BubbleShare: Share photos – Easy Photo Sharing

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Decàleg dels Infants Bons Lectors

1. Oferirem als infants, des de ben petits, la oportunitat de manipular llibres d’imatges, contes, escenes quotidianes…

2. Ensenyarem a respectar els llibres i compartirem el plaer de conèixer històries, comentar il·lustracions…

3. Quan l’infant s’inicia en la lectura procurarem no renyar-lo si no se’n surt prou bé, sinó, al contrari, intentarem animar-lo pels seus petits o grans progressos.

4. Convidarem a llegir cada dia una estona (entre 10 i 20 minuts a Primària).

5. Mai obligarem a llegir un llibre com a càstig.

6. Podem orientar o suggerir alguns títols però serà l’infant qui esculli finalment el tipus de lectura que li agrada (narracions, llibres de coneixements, còmics, tebeos…)

7. Si un llibre resulta feixuc, aconsellarem que no es deixi en els primers fulls però mai obligarem a acabar-lo.

8. Quan s’acaba un llibre és molt interessant comentar els sentiments que ha produït, si ha agradat i el perquè, però evitarem obligar a fer resums o treballs complexos.

9. Donarem exemple: si l’infant ens veu llegint, ell també llegirà.

10. Deixarem que llegeixin per plaer.

Comissió biblioteca

biblioteca.jpg

Publicat dins de Biblioteca | Deixa un comentari

La màgia dels reis mags

Divendres, dia 9 de Gener vaig estar a la classe de les peres (P3A) i va ser gratificant compartir amb tots ells i elles les vivències d´aquestes festes de Nadal i molt especialment les de Reis. A la classe els reis també van deixar joguines(puzzles, construccions…) . Al matí vam anar maduixes i peres a la biblioteca a buscar els regals. I quina sorpresa…! estaven tots embolicats esperant que els obríssim. Ens va fer molta il·lusió. I a la tarda vam portar una joguina de casa i vam jugar i compartir entre tots i totes les joguines que a casa ens havien deixat els Reis. I és que es maco això de compartir tots plegats.

 

Les mestres de P3

Publicat dins de Infantil | Deixa un comentari

Bon Nadal i Feliç 2009

postal-2-copia.jpg

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Fem cagar el Tió!!!

Els nens i nenes de Ed. Infantil i Cicle inicial han fet cagar el tió. Després de molts dies atipant-lo de menjar, el Tió ha cagat molts regals i els més petits de l’escola han gaudit d’un matí de nadal molt especial.

BubbleShare: Share photos – Play some Online Games.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

El Faristàngels als matins de TV3

La nostra mestra Àngels López va presentar el seu invent, el Fatistàngels, al programa de TV3 “els matins” aquest passat divendres. Podeu seguir l’entrevista sencera entrant en aquest enllaç:

 http://www.tv3.cat/videos/919099

 1229698124029.jpg

Publicat dins de General | 1 comentari

Els equips de l’escola.

Aquest són els equips poliesportius de l’escola. Durant tot l’any competiran en diferents esports com el bàsquet, el handbol, el volei o el futbol sala. També realitzaran un cros i una cursa d’orientació.

 

 esports08-09-14-bis.jpg       esports08-09-36-bis.jpg

 

Publicat dins de Ed.Física, Esports | Deixa un comentari

Fem galetes nadalenques.

Avui dia 15 de desembre les classes de P4 A i B (eucaliptus i mimoses) hem fet de pastissers/es. Hem barrejat farina, sucre, margarina,  sal i vainilla. Després hem amassat , hem fet servir el corró de fusta per estendre la massa i amb uns motlles hem fet formes nadalenques: campanetes, avets, estrelles….
Ara només caldrà posar-les al forn i estem mot segurs/es  que estaran molt bones perquè  la massa ja la hem tastava i estava mmmmmmmmm!!!!!!!!!!!!!!!!

BubbleShare: Share photos – Easy Photo Sharing

Publicat dins de General | Deixa un comentari

PROJECTE DEL TABAC

Els alumnes de 4tA hem estudiat sobre el tema del tabac. Aquest tema ens ha  agradat molt . Hem  descobert quant fuma una persona al llarg de la seva vida , quant costa un paquet de tabac i quantes activitats es podrien realitzar amb els diners que es gasten en el tabac.

-Hem vist com és la planta del tabac.

-Hem parès quins són Els elements que formen el tabac són: La nicotina (C10H14N2): Els quitrans i el monòxid de carboni i com  aquest perjudiquen a la salut.

– Quina és la forma de consum: cigars, les varietats per tabac de pipes i cigarretes, varietats per mastegar i per fer pols de rapè.

– Quins són els efectes nocius del tabac en la nostra salut: Els més immediats són de tipus neurovegetatiu com mals de cap, nàusea, acceleració del trànsit intestinal,bronquitis crònica, càncer de pulmó, són clàssics els problemes cardio-vasculars i dels vasos sanguinis. Eleva el ritme cardíac, la freqüència respiratòria, la tensió arterial, estimulació mental, relaxació..

-Si el tabac crea depedència: El tabac és una droga estimulant. La nicotina crea addició a l’inhalar el fum.

-Alguns fumadors ho deixen pel seu compte, sense cap mena de tractament, només amb una forta motivació. N’hi ha que fan servir, els primers dies, xiclets de nicotina que substitueixen la necessitat de fumar.

-Hi ha fumadors amb una dependència més forta, que van a centres especialitzats on s’integren en programes especials i reben suport farmacològic i psicològic

-Hem observat quins són els components del tabac a travès de fabricar una “màquina de fumar” per observar com el fum, la nicotina, i el quitrà són productes tòxics que perjudiquen l’organisme., al final de l’experiment vam observar com el cotò quedava marró fosc.

-Vam fer un aparell respiratori vam fer-ho amb una ampolla de plàstic i uns globues  Un cop fet ‘enginy, els alumnes vam poder observar com el  globus s’infla o es desinfla, segons si estirem el tros de globus ajustat a la base, que representa el diafragma.

-Aquestes són diverses fotografies dels nostres experiments i del mural que van realitzar: ( la data inscrita no és la correcta , el curs és 08-09)


         

BubbleShare: Share photos – Play some Online Games.

Publicat dins de Cicle mitjà | Deixa un comentari