L’escola Pau Vila de l’Hospitalet de Llobregat és una escola d’una línea, exceptuant el grup de 2n d’educació primària.
Des de fa 6 anys formem part d’aquest gran projecte d ela Xarxa de Competències Bàsiques.
És a partir d’aquest inici que l’escola es comença a replantejar el seu model educatiu, veient una necessitat en l’alumnat i en canviar la mirada cap als nostres infants.
A partir d’aquí comencem a tenir molts debats pedagògics, dels quals han començat a sortir idees que van definint el nostre model pedagògic.
És aleshores, quan el curs passat, decidim implantar la filosofia del treball per projectes dins l’horari lectiu per a tots els cursos de l’escola, des de P3 fins a 6è de Primària i ens redefinim com a “Escola que aprèn”.
També iniciem un altre canvi metodològic en paral·lel a la filosofia del treball globalitzat basat en projectes que és la implantació dels Ambients d’Aprenentatge a l’Educació Infantil.
Aquests canvis pedagògics s’inicien amb un creixent interès de tota la comunitat educativa, que ens fa repensar i reavaluar cada dia la nostra tasca com a docents.
És per aquest motiu, que aquest curs vam voler seguir amb el treball per Ambients al Cicle Inicial, i respecte al treball globalitzat per Projectes vam voler afegir una co-tutorització del mestre tutor d’aula i el mestre especialitzat en llengua anglesa en 6è de Primària.
S’ha iniciat aquesta manera com a prova pilot, i estem encara en fase de valoració del procés, malgrat els primers resultats han estat molt positius.