Com ens hem organitzat?

Les primeres sessions del curs l’alumnat havia de triar el nom de la classe i la temàtica que volien treballar en el projecte.

Un alumne ens va plantejar una pregunta ja que havia vist unes fotos de les piràmides d’Egipte i ens va dir: Quants blocs de pedra calen per construir una piràmide? Així van sorgir tot un seguit de sugerències que es van anar debatent fins que va sorgir la idea final de fer un projecte sobre Ancient Egypt!

L’alumnat després va exposar totes les preguntes i dubtes que tenia sobre el projecte i entre tots es van aglutinar les preguntes en cinc blocs. Després cada alumne va triar en ordre de prioritat en quin d’aquests blocs li agradaria treballar, i d’aquesta menara es van crear els grups de treball.

Les cinc temàtiques triades van ser: Architecture, Culture, Society, Atlas and Mythology.

Una altre repte que vam voler implementar aquest curs va ser que tots els projectes tinguéssin una sortida o activitat tant a dins com a fora del centre relacionada amb el que estàvem treballant en el projecte.

Així va ser com entre tots vam fer cerca i vam trobar una activitat molt interessant!

El grup de nens i nenes de 6è vam anar al Campus Arqueològic de Palau Solità i Plegamans.

L’activitat es focalitzava en l’excavació d’un jaciment arqueològic sota la supervisió d’un arqueòleg que explicava el procés i guiava la investigació posterior. El treball amb fitxes arqueològiques va permetre a l’alumne crear hipòtesis i extreure conclusions, de manera que era capaç de reconstruir el moment històric que s’estava excavant.
Un cop acabada l’excavació, l’activitat es va completar amb una visita guiada a l’hipogeu de Sennedyem, que va permetre una aproximació al món de les creences del Més enllà dels antics egipcis.

 

Una altra activitat que vam fer va ser la d’escriure un correu electrònic al Museu Episcopal de Vic, ja que ens vam assabentar que allà tenien una maleta dels egipcis per a poder treballar a les escoles i ens la podien deixar! Vam enviar la sol·licitud i ens la vana acceptar i un dia la mestra va anar a buscar-la. La investigació no parava de crèixer.

Quan ja vam acabar el projecte des de l’escola ens van proposar un repte, aquest any l’alumnat de 6è havia d’organitzar els tallers de Sant Jordi tant per a l’educació infantil com per a l’educació primària. Així que vam pensar, perquè no fem els tallers de Sant Jordi relacionats amb el projecte amb tot el que hem après?

L’alumnat es va distribuir en grups i va preparar 9 tallers de diferents temàtiques:

De jeroglífics, un Kahoot sobre mitologia, tallers de maquillatge i tatuatges egipcis, fer collarets egipcis, construir piràmides amb peces de lego, jugar a un joc de taula de l’antic Egipte anomenat Senet, practicar esports d’aquella societat i època, un taller de momificació, entre d’altres.

Tot l’alumnat va gaudir molt dels tallers i van aprendre molt sobre la cultura i societat egipcia. En aquest vídeo en podeu veure una petita mostra:

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *