Aquesta és la pàgina del projecte “La Prehistoria” que estem duent a terme a la classe de Infantil amb alumnes de P3, P4 i P5.
Els principals cotinguts que treballarem són:
- Període de duració de la prehistòria
- Etapes en què es divideix
- L’arqueològia: Estudi dels fossils humans, objectes trobats i art i monuments
- mManifestacions artístiques: Pintura
El projecte comença quan en entar a la classe ens trobem un paquet i un ordinador obert amb una nota (document compartit de Google Drive) de l’arqueoleg Martí. Ens demana ajuda. Diu que el que hi ha a la capsa és el que han trobat en una excavació arqueològica d’una cova on van viure els homes prehistòrics. Rapidament ens hem posat a l’ordinador per constar-li que sí l’ajudarem. Instantaniament ens dóna les gràcies, fet que deixa molt sorpresos als alumnes i ens explica com i perquè treballen els arqueòlegs.

Per escalfar motors i recuperar els coneixements previs fem una activitat a la PDI que ens serveix per situar-nos en les diferencies entre la vida a la prehistoria i als nostres dies.

A partir d’aquí decidim que volem saber més coses sobre la prehistoria i per això fem, entre altres, les activitats que trobareu en les pagines d’aquest bloc.
Tenim molta sort, perquè sempre que tenim un dubte, ho escribim i en Martí en ajuda a resoldre’l.
Estem fent tantes activitats i tants tallers que hem decidit que quan acabem ho ensenyarem als pares. Ferem una exposició amb les eines, les pintures, els instruments, la ceràmica i els collars i les polseres. També hi haurà una conferència amb PowerPoint que grabarem en vídeo perquè la puguin veure tots els alumnes de la ZER.
Per comprovar el que estem aprenent utilitzem el bee-bot. Per equips, seleccionem imatges i les col·loquem als requadres del taulell. Pensaran les preguntes que haurà de sol·lucionar l’equip contrari fent anar el robot a la foto corresponent a la resposta.

