ÚS DIDÀCTIC DEL MATERIAL MULTIMÈDIA

La Societat de la Informació i la Comunicació està en continu canvi, fet que obliga a l’Educació a dornar resposta a dites demandes d’aquesta. Amb la qual cosa, el professorat ha d’anar formant-se SEMPRE en aspectes tecnològics, vist que els nous nens i nenes són nadius informàtics.

Actualment, els sistemes multimèdia són considerats unes de les eines didàctiques més complexes per fomentar l’èxit acadèmic del nostre alumnat. Tal i com ens informen les Instruccions d’Inici de curs per a l’Organització i Funcionament dels Centres Educatius Públics d’Educació Infantil i Primària i d’Educació Especial, les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) ofereixen múltiples recursos per a l’acció didàctica i per a l’aprenentatge de l’alumnat i esdevenen un element de: motivació, dinamització, innovació i millora en el processos d’ensenyament i d’aprenentatge, mitjançant les anomenades Tecnologies per a l’aprenentatge i el Coneixement (TAC).

Així doncs, l’aplicació de les TAC ens facilita el concepte d’autonomia en l’aprenentatge i canvis de rols en l’ensenyament. Els centres educactius han de vetllar per a l’organització d’un espai diferent on l’alumnat trobi resposta a les seves necessitats i pugui desenvolupar les seves capacitats d’aprenentatge. Es requereix, doncs, facilitat de moviment per realitzar diferents tipus d’agrupaments i organitzar activitats diverses de manera simultània, potenciant el treball en grup de manera cooperativa.

Personalment, defenso que les TIC/TAC, en les aplicacions educatives, són aquelles  eines i materials de construcció d’aprenentatge que ens faciliten el desenvolupament de les competències bàsiques, a partir de les habilitats i estils d’aprenentatge i s’adapten a les diferents formes d’aprendre, estils i ritmes afavorint l’atenció a la diversitat.

Per acabar, penso que l’aprenentatge signiticatiu i vivencial ha de garantir l’ús de recursos audiovisuals per potenciar un aprenentatge significatiu de manera transversal i competencial.

Referències bibliogràfiques:

  • Instruccions d’Inici de Curs per a l’organització i funcionament dels centres educatius públics d’educació infantil i primària i d’educació especial. Curs 2017/2018. Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya. 22 de juny de 2017.

 Webgrafia:

  • http://www.ub.edu/ntae/jquintana/articles/pescolar283avmm2.htm
ANA CABALLERO ECIJA
Aquest article ha estat publicat en Formació. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *