REVISTA DIGITAL

REVISTA

Publicat dins de Pendents | Deixa un comentari

NOTÍCIA SETMANAL

Publicat dins de Pendents | Deixa un comentari

EL NOSTRE HORT DE PRIMER

Publicat dins de Pendents | Etiquetat com a | Deixa un comentari

QUI S’ESTÀ MENJANT ELS NOSTRES ECIAMS?

Després de molts dies fent de detectius, hem descobert que qui s’està menjant els nostres enciams és un bixet de color verd, més conegut amb el nom de cuc. A més a més, les pastanagues i els enciams han crescut poc perquè, en el lloc on hem plantat, toca poc el sol; per aquest motiu, hem arribat a l’acord de canviar de lloc la nostra plantació.

Publicat dins de Experiències | Deixa un comentari

NOVA PUBLICACIÓ D’ÀUDIO

NOVA NOTÍCIA

Publicat dins de Experiències | Etiquetat com a | Deixa un comentari

ACTUALITAT

Publicat dins de Experiències | Etiquetat com a | Deixa un comentari

FEM HIPÒTESIS…

Els nens i nenes de primer s’estan convertint en editors d’imatges, d’una manera simple i vivencial, a partir de les hipòtesis que van sorgint al voltant del nostre petit hort.

Aquí us deixo dos imatges perquè ho podeu comprovar:

Aquesta primera imatge està editada amb el programari lliure GIMP i la segona amb el Photo editor online PIXLR.

Què us sembla? Sorpresos?

Amb la finalitat de millorar sempre, adjunto l’adreça del meu twitter per si us interessa:

Publicat dins de Experiències | Deixa un comentari

LES NOSTRES FUTURES PLANTES

Publicat dins de Experiències | Deixa un comentari

ÚS DIDÀCTIC DEL MATERIAL MULTIMÈDIA

La Societat de la Informació i la Comunicació està en continu canvi, fet que obliga a l’Educació a dornar resposta a dites demandes d’aquesta. Amb la qual cosa, el professorat ha d’anar formant-se SEMPRE en aspectes tecnològics, vist que els nous nens i nenes són nadius informàtics.

Actualment, els sistemes multimèdia són considerats unes de les eines didàctiques més complexes per fomentar l’èxit acadèmic del nostre alumnat. Tal i com ens informen les Instruccions d’Inici de curs per a l’Organització i Funcionament dels Centres Educatius Públics d’Educació Infantil i Primària i d’Educació Especial, les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) ofereixen múltiples recursos per a l’acció didàctica i per a l’aprenentatge de l’alumnat i esdevenen un element de: motivació, dinamització, innovació i millora en el processos d’ensenyament i d’aprenentatge, mitjançant les anomenades Tecnologies per a l’aprenentatge i el Coneixement (TAC).

Així doncs, l’aplicació de les TAC ens facilita el concepte d’autonomia en l’aprenentatge i canvis de rols en l’ensenyament. Els centres educactius han de vetllar per a l’organització d’un espai diferent on l’alumnat trobi resposta a les seves necessitats i pugui desenvolupar les seves capacitats d’aprenentatge. Es requereix, doncs, facilitat de moviment per realitzar diferents tipus d’agrupaments i organitzar activitats diverses de manera simultània, potenciant el treball en grup de manera cooperativa.

Personalment, defenso que les TIC/TAC, en les aplicacions educatives, són aquelles  eines i materials de construcció d’aprenentatge que ens faciliten el desenvolupament de les competències bàsiques, a partir de les habilitats i estils d’aprenentatge i s’adapten a les diferents formes d’aprendre, estils i ritmes afavorint l’atenció a la diversitat.

Per acabar, penso que l’aprenentatge signiticatiu i vivencial ha de garantir l’ús de recursos audiovisuals per potenciar un aprenentatge significatiu de manera transversal i competencial.

Referències bibliogràfiques:

  • Instruccions d’Inici de Curs per a l’organització i funcionament dels centres educatius públics d’educació infantil i primària i d’educació especial. Curs 2017/2018. Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya. 22 de juny de 2017.

 Webgrafia:

  • http://www.ub.edu/ntae/jquintana/articles/pescolar283avmm2.htm
Publicat dins de Formació | Deixa un comentari

SURO

Hola,

Els nens i nenes de primer han començat l’aventura de l’hort a l’escola. Si cliqueu al següent enllaç ho podreu comprovar:

https://padlet.com/primerft/mls3z9rzswmm

Salutacions,

Publicat dins de Experiències | Deixa un comentari