Reunions ampa

CURS 2012/13

BENVOLGUTS PARES I MARES DELS ALUMNES DE L’IES VILATZARA

L’AMPA s’ha fet un FACEBOOK,


A PARTIR D’ARA SI VOLEU SABER QUÈ FEM O NECESSITEU CONTACTAR AMB NOSALTRES ENS TROBAREU AQUI

http://www.facebook.com/ampa.vilatzara

o be via

Twitter:

@AMPAVilatzara



 

.

.

Informació antiga

En aquesta pàgina es penja un resum dels temes tractats durant les darreres reunions de l’Ampa Vilatzara.

llibreta2.gif

Les reunions es realitzen habitualment un dimarts o dijous al mes a les 20:00 a l’espai que tenim habilitat de l’institut.

Propera reunió : .…. Reunió Ordinària

Dimarts    19/06/2012

a les 20:30h     a l’Aula habitual

Ordre del Dia

1. Estat de Comptes.
2. Informacions varies.
3. 1×1. Gestionem la compra?.
4. Calendari Escolar 2012-2013.
5. Renovació Estatuts.
6. Elecció representant AMPA al Consell Escolar.
7. Blog AMPA Vilatzara.
8. Torn de preguntes.

________________________________________________________

.

Darrera Reunió 15/12/2011

..

Reunió Assemblea 17/11/2011

..

Reunió 10/11/2011

..

Reunió 20/10/2011

ACTA DE LA JUNTA DE L’AMPA DE L’IES VILATZARA EN SESSIÓ ORDINÀRIA 20/10/2011

S’inicia la reunió a les 20h amb 10 assistents.

Previ a l’inici de la reunió en  Jordi Cantariño,  fins ara Vice-President de l’AMPA, s’acomiada de nosaltres donat que aquest curs ja no té cap fill al centre.

Per altra banda l’actual Presidenta , Mercè Grau, deixa el càrrec i es proposa com a nou President , Carles Segarra.

Hi ha una nova incorporació,  un pare de 1r B, Josep Mª Rovira.

1. Informacions generals

Hi ha pendent donar de baixa el compte de l’AMPA de la Caixa Catalunya, cal un acta específica de renovació dels càrrecs de la junta. S’acorda que la secretaria la prepari.

El tresorer informa que en aquests moments en els comptes de l’AMPA hi ha en total prop de 15.000€.

L’AMPA  tenia com a font d’ingrés una comissió de la llibreria Índex, però des de que s’ha implantat el projecte 1 x 1 i a l’ESO no hi ha llibres,  la comissió és molt menor, la resta d’ingressos són els de les quotes de l’AMPA.

Habitualment amb aquests diners el que es fa es pagar alguna necessitat que té el centre, per exemple l’any passat es va pagar uns armaris per carregar els portàtils.

2. Renovació de pares i mares delegats

Els llistats de l’any passat els té el Pau Tintoré, cal actualitzar-los perquè cada any els alumnes es van canviant de grup.

Manquen les llistes de les famílies de 1r i dels nous alumnes que hagin entrat aquest any en d’altres cursos.

S’acorda recuperar el document que vam fer arribar a les famílies el primer any per tal de que els tutors de 1r el lliurin als nens/es i ens facilitin  les dades de contacte.

Es fa una primera proposta de pares i mares delegats amb els pares assistents i s’elabora un primer llistat, pendent  de que a l’Assemblea General s’informi d’aquesta acció i es pugui completar el quadre amb les famílies assistents.

3. Assemblea General

S’acorda fer-la el proper dia 17 de novembre, l’ordre del dia ha de ser  l’aprovació del balanç del curs 2010-2011, la renovació de la  junta i la proposta  de completar el llistat de pares/mares delegats.

El Carles demanarà a la directora del centre si pot fer arribar un SMS a les famílies amb la data de convocatòria de l’Assemblea.

Sense res més a tractar s’aixeca la sessió.


Reunió 3/02/2011

S’inicia la reunió amb 8 assistents.

1. Lectura i aprovació de l’acta anterior

Es llegeix i s’aprova l’acta de la darrera sessió.

 

2. Informacions generals

Els pares i mares expliciten   diverses preocupacions pel que fa al funcionament del centre, com és:

Es connecten al faecbook en hores de classe

La manca de contingut a les classes del substitut de català de 2n D

Alguna de les actituds del professor d’ètico-cívica de 4rt B

La manca de control de l’assistència a les classes

Incomprensió de les normes que fan que de 8 a 10h els WCs estan tancats (els motius s’apunten per un possible vandalisme).

Perquè alguns tutors no controlen que es tornin signades les notes.

Algunes classes  sovint falten professors.

Altres temes que també es proposen són:

La possibilitat d’abaratir la sortida a esquiar, anat a un alberg enlloc d’un Hotel

Aquest tema és una qüestió de parlar-ho amb els professors que ho organitzen.

També de com finançar la sortida perquè hi puguin anar la majoria de nois/es.

La possibilitat de reciclar els llibres de lectura, i s’apunten diverses idees, caldrà seguir parlant-ho i decidir quins pares es poden implicar.

S’acorda fer un llistat de temes i parlar-los amb la direcció per tal d’aclarir-los.

El tresorer de la junta segueix proposant de fer una única compte, s’aprova la proposta.

En aquests moments encara no s’ha fet l’ ingrés de la llibreria INDEX, s’acorda que en Jordi passarà per recollir els diners de la venda de llibres del darrer any.

També es comenta que caldrà fer la despesa de cada any per dotar econòmicament els premis Sant Jordi.

S’incorpora a la llista de mares/pares delegats Eva Domènech de 2n d’ESO “E”

Pel que fa aquest tema s’ha d’acabar d’activar que tothom hagi rebut les adreces que li corresponen i recuperar els arxius que teníem de presentació als pares per tal que els pares delegats enviïn les comunicacions.

Sense res més a tractar s’aixeca la sessió.

—————————————————————————————–

Reunió, 16/12/2010

S’inicia la reunió amb 9 assistents.

1.Lectura i aprovació de l’acta anterior.

Es llegeix i s’aprova l’acta de la darrera reunió.

2.Informacions generals.

Es demana que en el proper Consell Escolar es comenti la preocupació dels pares pel control d’assistència dels alumnes. Donat que no sempre s’avisa a les famílies de les absències dels joves.

3. Eleccions al Consell Escolar.

S’informa que les dues persones escollides com a representants de pares al Consell Escolar han estat :

Carles Segarra

Anna Jonquera

El representant de pares de l’AMPA ens explica que a la reunió del Consell Escolar s’ha parlat del projecte del Educat 1 x 1 i que serà d’aplicació a tota l’ESO, el Batxillerat donat que no és ensenyança obligatòria no tindrà subvenció per desenvolupar el projecte. Altres temes dels que s’ha fet esment són els expedients disciplinaris, el funcionament del Consell Escolar, i la compra dels armaris amb els diners de l’AMPA . També s’ha explicat que actualment hi han 15 aules amb pissarres digitals i la voluntat és posar-ne a 5 aules més.

4.Eleccions Secretària de l’AMPA

S’aprova que la nova Secretària de l’AMPA és Mercè Jofra.

5. Pares – mares delegats.

Pel que fa als llistats de contactes pels pares i mares delegats encara no s’ha pogut fer. Algun assistent s’ofereix a col·laborar per avançar la feina.

Pere Ballano s’ofereix com a delegat de pare de 1r E.

6. Precs i preguntes.

Un altre tema que preocupa als pares és l’estabilitat de la plantilla de professors i el volum d’incidències / baixes que hi ha.

El pare de l’AMPA representant al consell escolar es compromet a anotar tots els temes que vagin sortint i transmetre’ls en el proper Consell Escolar.

Sense res més a tractar s’aixeca la sessió i s’acorda fer la propera reunió el 27 de gener a les 20:30h. Finalment es modifica al 3/02/2011

_____________________________________________________________

Reunió, 18/11/2010

Reunió ordinària

No tenim l’acta de la darrera reunió ordinària i queda posposada la seva aprovació.

 

Informacions generals

 

En breu es repartirà el paquet digital i s’informa que a l’escola hi han portàtils de reserva per  quant s’espatllen, per demanar-lo només cal presentar el full conforma l’ordinador està al servei tècnic.

 

A la web de l’AMPA s’han penjat les notícies que poden ser d’interès per les famílies, tal com es va acordar a la darrera assemblea general.

 

Com no s’han presentat candidatures de pares per ser representats al Consell Escolar s’allarga el termini , els pares interessats poden veure el calendari de les eleccions a la web del centre.

 

Pel que fa als pares hi ha dues vacants.

 

Els pares que es volen presentar  són : el Carles Segarra, la Mercè Grau i la Susanna Marco.

La votació es farà el proper 30 de novembre a partir de les 18.30, fins les 20.30h.

En Pau ha preparat un arxiu amb  totes les dades de les famílies que es van recollir  per tal de poder comunicar amb les famílies. Enviarà a cada mare o pare delegat les dades de la seva classe. A posteriori es destruiran els papers per evitar que documents amb dades personals estiguin a l’arxiu de l’AMPA.

 

Es fa el llistats de mares-pares delegats amb els correus corresponents per actualitzar-ho a la web i poder enviar els correus.

La vacant de la Secretària de l’AMPA es cobreix amb la Mercè Jofra.


Precs i preguntes

 

En Pau explica que parlar amb les entitats on estan els comptes de l’AMPA i a la propera reunió exposarà quines possibilitats hi ha de unificar tot en un sol compte.

 

En Pau informa que es farà un aportació de 4.700€ per comprar els armaris per emmagatzemar els ordinadors.

 

Una mare exposa que a la classe del seu fill l’altre dia van faltar 15 a classe i no van informar a les famílies.

 

Altres mares exposen que cal revisar el sistema de control d’assistència perquè es detecta que no envien cap missatge.

S’acorda que caldrà parlar el tema al Consell Escolar.

També es comenta que ara amb els ordinadors ja no es poden connectar al facebook.

Sense res més a tractar s’aixeca la sessió.

————————————————————————————

Reunió, 11/11/2010

Assemblea extraordinària

ACTA  DE L’ASSAMBLEA GENERAL DE L’AMPA DE L’IES VILATZARA

 

Presdidenta:  Mercè Grau

Vice President: Jordi CantariñoReunió extraordinària

Tresorer: Pau Tintoré

Secretària: en aquests moments és un càrrec vacant.

 

Comença la reunió a les 20h i assisteixen prop de 35 pares i mares .

En primer lloc s’agraeix la presència a les famílies i es presenten els membres de la junta de l’AMPA.

S’informa que aquesta és una assamblea extraordinària que es celebra una vegada l’any i que les reunions ordinàries són una vegada al mes i es convida a participar a tots i totes , la propera reunió ordinària de l’AMPA és el 18 de novembre a les 20h a la mateixa aula on ens trobem.

 

Ordre del dia

1. Lectura i aprovació de l’acta de la sessió anterior.

Es llegeix i s’aprova.dscf5183

2. Informacions generals.

S’informa que les tasques de l’AMPA en els centres de secundària són més limitades que en els centres de primària. Tot i així és molt interessant que els pares hi participin de l’AMPA, en tant en quant hi ha voluntat de desenvolupar un nou projecte consistent en tenir  un pare delegat de cada curs. Aquesta figura té la voluntat de recollir les impressions del conjunt de pares de la classe i canalitzar així qualsevol incidència o proposta que pugui sorgir.

S’explica que cal substituir el càrrec de secretari/a de l’AMPA.

 

3. Presentació i aprovació dels comptes del curs 2009/2010, si s’escau.

Es presenta el resum econòmic del curs 2009/2010 (procurarem annexar el full projectat)

El Tresorer explica i aclareix els conceptes de les patides d’ingressos i despeses. Comenta que hi ha voluntat d’unificar en un compte corrent els ingressos , donat que actualment hi ha 3 comptes diferenciats i generen despeses de gestió innecessàries.

Es fa la reflexió que a partir del curs 2011/2012 (o 2010/2011) la partida dels ingressos generats per la comissió de la venda de llibres, és possible que canviï de concepte i segurament seran ingressos per  llicències.

Pel que fa al concepte: ordinador Vilatzara, s’informa que correspon a la compra de 15 ordinadors per dotar l’aula d’informàtica.

Per aquest curs el centre ha fet la demanda de 4.700€ per comprar i instal.lar els armaris de càrrega dels ordinadors.

S’aproven els comptes presentats.

Es recorda que la quota de l’AMPA és de 7€ per família.

4. Precs i preguntes.

  • Una mare explica el robatori de  l’ordinador del seu fill a l’hora del pati. Però  tot i que va poder recuperar-lo demana, per tal d’evitar aquesta mena d’incidències, que hi hagi més control i es tanquin les portes de les aules a l’hora del pati.

Un altre mare explica que en principi hi ha un alumne encarregat de tancar l’aula, però s’entén que pot haver un descuit.

Es discuteix la possibilitat d’assegurar col·lectivament els ordinadors, però es desestima perquè sembla que pot ser molt car  i complexa de gestionar.

Es recull la incidència , tot i que el centre n’està informat, per tal d’insistir en el control de les aules quant els nois/es van  al pati. És possible que quant estiguin els armaris de càrrega millori el control i vigilància dels aparells.

També demana si hi ha alguna sanció quant es produeix aquest tipus d’incident.

Es respon que si però que es desconeix , donat que és un procés intern.

  • Un altre mare explica que l’ordinador del seu fill quan es va espatllar va seguir el procediment que li van indicar i poden trigar prop d’un mes a tenir-lo llest.

Un pare explica que hi ha una via més ràpida si es porta la màquina  directament a l’empresa TECMAN a la Plaça Narcís Oller de Barcelona.

Es proposa penjar aquesta informació al blog de l’AMPA.

El tresorer  proposa que per qualsevol incidència , suggeriment o qüestió es pot utilitzar el blog de l’AMPA.

  • Un altre mare exposa que a la reunió informativa que va fer el centre sobre el tema dels ordinadors van explicar que  podria haver uns ordinadors de recanvi per quant hi ha ordinadors espatllats.

Es comentarà amb el professorat per saber si això podrà ser operatiu en breu.

Un pare explica que a les famílies de primer no se’ls hi van lliurar el paper corresponent a la possibilitat d’assegurar els ordinadors.

El tresorer comenta que penjarà en el blog de l’AMPA el telèfon de l’empresa TECMAN  per tal de que qualsevol família es pugui informar sobre aquest tema.

  • Una mare pregunta com es va tractar el tema del viatge de fi de curs en el Consell Escolar.

Un pare representant del Consell Escolar explica que qualsevol iniciativa per minorar el cost del viatge ha de sortir de propostes dels alumnes i que de vegades si que sorgeixen iniciatives i en altres ocasions no.

La Presidenta explica que el 30 de novembre hi ha eleccions  al Consell Escolar. Al Consell participen 4 pares. Un com a representant de l’AMPA i els altres 3 escollits per votació. Enguany  hi ha una vacant. Es convida als pares a presentar-se.

Davant de la voluntat d’una mare de participar en el Consell Escolar s’informa que per presentar-se formalment han d’omplir  un imprès que trobaran a la secretaria del centre .

 

Es presenten de delegada de 4rt “B” : Susanna Marco i delegada de 3r “C” Rosa Gimenez.

Sense res més a tractar s’aixeca la sessió.

Reunió, 7/10/2010

Reunió ordinària

.

.

——————————————————————————————-

Reunió, 27/5/2010

Reunió ordinària

.

.

————————————————————————————————-

Reunió, 22/4/2010

Reunió ordinària

1. Es va arxivar una còpia de la RC de la FAPAES on es descriu la cobertura que té l’AMPA

2. Es va parlar que des de la llibreria INDEX es vol saber com està la comanda per l’any vinent, però és un tema que alhora depèn del sistema 1 x 1 que ens va explicar la directora.

3. Es va comentar que de vegades falten molts profes i que els nens de 1r havien fet 2 classes de 7 i no és la primera vegada que passa, es voldria insistir que com a mínim si les absències són perquè fan sortides deixin feina per tal de que els nens/es facin alguna activitat.

4. Es proposa que els de batxillerat expliquin als de 4rt les possibles opcions, enguany potser s’ha de fer de 4rt a 3r perquè a 4rt ja han hagut de triar algunes opcions.

5. Es demana possibles propostes per tal de motivar classes com les de 2n C a que estudiïn, pot ser una bona seria que els mateixos alumnes ajudessin als companys….

6. S’han recollit bastantes dades de les famílies però encara en falten. En els cursos que falti algun pare/mare delegat es proposa provisionalment que ho faci un altre pare dels que ja hi és..

7. Es voldria treballar el tema de les sortides; sinó es fan perquè implica que molts profes falten a altres classes pot ser des de l’AMPA es podria contractar monitors per tal de reforçar al professorat.

8. S’explica que per Sant Jordi l’AMPA manté els premis (xecs per l’FNAC)

9. La Secretària i la directora explicant el projecte 1 x 1 que entra en funcionament a finals d’aquest curs però que per temes de cablejat i instal.lacions no serà efectiu fins al curs vinent i significarà que 1r, 2n i 3r tindran ordinadors a l’aula. S’està ultimant quin model i quines prestacions tindrà, la voluntat inicial és que els nens/es se’l puguin emportar a casa i el cost és de 150€ per família (llicència de llibres a part) i subvencionats 150€ pel departament d’ensenyament. Es van expressar algunes inquietuds pel que fa aquest tema: 1 tema virus informàtic i 2 tema de connexió a qualsevol xat o pàgina a l’hora de classe…..

10. Un darrer punt és que es va demanar si és possible que la reunió que fa el professorat a principi de curs no coincideixin tots els cursos.

________________________________________________________

Reunió 11/03/10

Reunió ordinària

  • La direcció del centre ens ha entregat el recull dels formularis que es va enviar a les famílies per actualitzar les dades. N’hi ha aproximadament la meitat però ens indica que a mida que en vagin recollin més ens les entregaran.
    • Ens repartim entre diversos pares els paquets per tal d’introduir les dades en un full excel que elaborarà i enviarà per mail una mare.
    • S’acorda que un cop introduïdes les dades s’enviarà un mail a les famílies per mirar d’acabar d’omplir la graella de pares/mares delegats dels diversos cursos.
  • S’ha de comentar a la direcció la possibilitat d’incloure un document per l’Ampa amb les dades de les famílies juntament amb la documentació que omplin les famílies durant el més de maig(?) en formalitzar la matrícula de l’any 2010/11.
  • Referent al tema de la socialització de llibres de lectura queda pendent fins al maig.
  • Es comenta que durant el consell escolar es va explicar la intenció d’engegar la utilització de llibres digitals i ordinadors portatils a 1r i 2n d’ESO.
  • Es comenta la inquietud i perplexitat pel fet que són ja diversos divendres que els alumnes de 1r d’ESO només fan una classe per absentisme de professorat. Potser es podria comentar en el proper consell escolar.
  • Referent a la convocatoria d’eleccions de president i secretari de l’Ampa s’acorda esperar fins al setembre de l’any vinent.
  • Es planteja fer una pluja d’idees sobre possibles propostes que es puguin fer de cara a la setmana blanca de febrer que el Departament d’educació té intenció d’engegar.

________________________________________________________

Reunió, 16/02/10

Reunió ordinària

  • Falta acabar de tenir clar alguns termes de l’assegurança.
  • El tresorer explica les bones sensacions que va mostrar la direcció amb els tema dels Pares/Mares- Delgats.
  • El tresorer i la secretària van assitir com a representatns a la jornada de portes obertes de l’institut el passat dia 26/1 i expliquen que va haver-hi bastants pares intreressats ambles acativitats de l’Ampa.
  • S’acorda proposar al centre una representació de cara a la primera reunió del centre amb els pares a començamennt del curs 2010/11.
  • També tenir present de donar un full d’inscripció a l’Ampa demanant les dades.
  • S’informa de l’ingrès de la llibreria Index.
  • Quan el tema de les xerrades es proposa que els pares delegats poden mirar de consensuar temes d’interès entre els altres pares del seu curs.
  • La presidenta informa de la seva intenció de dimitir per motius propis.
  • La secretària informa que la seva filla acaba 2n de Batxillerat l’any vinent i que potser fora oportú proposar elecccions abans no acabi el present curs.

________________________________________________________

Reunió, 21/01/10

Reunió ordinària

  • La Magda s’encarrega de mirar si l’Assegurança de l’Ampa cobreix les activitats que l’Ampa realitzi dins el recinte de l’IES.
  • Es parlarà amb la Maravillas sobre la proposta d’engegar la figura dels Pares/Mares-delegats al centre.
  • Se li demanarà també si els tutors podran repartir i recollir els formularis que hem elaborat per actualitzar les dades de l’Ampa o si és millor que ho facin  els Pares/Mares-Delegats a través dels alumnes delegats de curs.
  • Quan comenci a funcionar el tema dels Pares/Mares-delegats s’informarà al tutor i delegats de Batxillerat que l’Ampa està disposat a crear una comissió col·laboraradora en organitzar activitats per recaptar diners pel viatges de fi de curs, si els alumnes ho sol·liciten.
  • Alguns pares s’han ofert per assistir com a representants de l’Ampa a la Jornada de Portes Obertes el dia 26/1/10.
  • S’aplaça la decisió sobre possibles xerrades que organitzi l’Ampa.
  • Sorgeixen diversos temes que es demana es tractin al proper Consell Escolar com ara:
    • Quantitat d’absències de profes en un mateix dia en alguns cursos. Si es contempla la possibilitat que els profes absents deixin feina perque realitzin els alumnes.
    • Problemàtica de 2n ESO C.
    • No arriben SMS a pares quan l’alumne no assisteix a l’Institut.
  • Reclamar a Index l’import en concepte de la venta llibres.
  • Es proposa com a dia per la propera reunió DIMARTS 16/2/10.

________________________________________________________

Reunió, 3/12/09

Reunió ordinària

  • Es fa lectura de la renovació de l’assegurança de l’Ampa i es comenta que no cobreix les incidències ocorregudes a l’interior de les instal·lacions de l’institut.  Aquesta informació es relaciona amb la proposta que es va fer durant la reunió anterior referent a la possible creació d’una “Comissió de l’Ampa col·laboradora en el viatge de fi de curs de Batxillerat” i les possibles activitats de les que se’n fes responsable.
  • Es comenta la problemàtica del viatge de fi de curs. Sembla ser que hi ha pocs alumnes que hagin confirmat la seva assistència i es fan poques activitats per recaptar diners. S’acorda que no es crearà la comissió col·laboradora fins que els alumnes no ho tinguin més clar.
  • Referent a la proposta de Pares-Mares-Delegats de curs s’explica l’experiència d’alguns pares en el CEIP on assistien els seus fills i es valora com a positiva. S’elabora una llista on s’han anotat alguns pares-mares voluntaris. En principi, l’ideal seria una pare-mare per grup-curs, si no s’aconsegueix omplir tots els grups es buscaran altres estratègies. La graella queda bastant plena, no hi ha ningú a 4t d’ESO. Es penjarà la Graella al Bloc.
  • S’ha proposat que l’Ampa elabori una nota informativa per actualitzar les dades i e-mails de contacte amb les famílies. Es proposa també que en el full d’inscripció de l’Ampa de l’any vinent s’inclogui un apartat on escriure l’email de contacte o be un mòbil per enviar sms informatius.

Precs i preguntes

  • Es fa lectura d’una sèrie de xerrades que oferta la Fapa i se’n destaquen diverses temàtiques:
    • Transtorns alimentaris
    • Sexualitat
    • Addicions
    • Canvis a l’adolescència

Acords

  • Es mirarà d’esbrinar si l’assegurança del centre inclouria activitats proposades per l’Ampa desenvolupades dins el centre.
  • S’acorda que no es crearà la “comissió col·laboradora de viatge de fi curs de Batxillerat” fins que els alumnes no ho tinguin més clar.
  • S’acorda que es penjarà la graella al Bloc i es donarà a coneixer a altres pares.
  • S’elaborarà una nota informativa per actualitzar les dades de l’Ampa i es demanarà a la direcció del centre si la pot repartir i recollir a les hores de tutoria de cada grup.
  • Es proposa la propera reunió pel    21 de gener.

________________________________________________________

Reunió 11/11/09

ASSEMBLEA GENERAL

Reunio general anual

  • Han assistit una trentena de persones. Com a conseqüencia d’un malentés amb la direcció del centre no hem pogut accedir a cap aula i ens hem vist obligats a improvitzar la reunió a la rampa d’accés de l’institut.
  • El Tresorer Pau Tintoré ha explicat el balanç de comptes de l’exercici 2008/09 i el pressupost per al 2009/10.  Destaca una aportació econòmica al center per a l’adquisició de 15 ordinadors per ana aula d’informàtica.
  • El Vice-president i la secretària de l’Ampa expliquen als pares nous com s’organitza l’Ampa i quines tasques es duen a terme des de l’Ampa, com ara :
    • Participació en el Consell Escolar, Participació econòmica per a la dotació dels premis Sant Jordi del centre, Gestió de l’adquisició de llibres a través de la la llibreria Index de Vilassar, Tasques i propostes per intentar engegar la Reutilització de llibres de text, Gestió del Bloc de l’Ampa Vilatzara com a eina de comunicació …
  • S’anima als assistents a fer les propostes que considerin que poden resultar una millora per al funcionament de l’Ampa. Una via útil és la de deixar comentaris al Bloc.

Precs i preguntes

  • Es posa de manifest la preocupació i queixa per l’elevat import del viatge de fi de curs de Batxillerat. Es fa entrega d’una carta adreçada a la direcció i es demana que es faci lectura durant el proper Consell Escolar.
  • Es comenta que les propostes dels alumnes per tal d’aconseguir diners pel viatge no s’han considerat adequades per part de la direcció del centre.
  • Es proposa la possibilitat de crear una comissió de pares des de l’Ampa per col·laborar en aquestes tasques i alliberar de feina i responsabilitats al professorat.
  • Es posa de manifest una sèrie de problemes amb un professor en el sentit que els alumnes i pares estan amoïnats perquè no estan aprenent suficientment, es demana que s’expressi aquesta preocupació durant el proper Consell Escolar.
  • Es posa de manifest la preocupació per part d’alguns pares d’algun curs de ESO en que per la dinàmica del grup no s’avança acadèmicament.
  • Es proposa la possibilitat de crear la figura  de pares-mares-delegats de grup de cada curs que centralitzin les qüestions que puguin esdevenir durant el curs.

Acords

  • S’explica que en bloc es penjarà l’Acta de la present Assemblea, la data de la propera reunió així com l’Ordre de la Reunió.
  • Es convoca la propera reunió per al dia dijous 3 de Desembre de 2009  a les 20:00h.

________________________________________________________

Reunió 17/03/09

Reunió ordinària

  • Es va fer lectura de la circular-consulta que s’ha d’enviar a les famílies i es van fer petites modificacions. També es va fer lectura de la proposta de carta adreçada al professorat on s’expliqui els motius pels quals es proposa la socialització de llibres.

Acords

  • Fer arribar la circular-consulta a la direcció del centre per tal que, si és possible, es pugui recollir divendres dia 27/03 o, sino,  abans de Setmana Santa.
  • Es fixarà la data de la propera reunió per e-mail en funció de quan es recullin les consultes.

________________________________________________________

Reunió, dia 10/02/09

Reunió ordinària

  • E

Acords

  • E

________________________________________________________

Reunió, dia 22/01/08

Reunió ordinària

  • Es tracten temes de traspàs i de gestió dels nous nomenaments de l’Ampa.
  • S’exposa el redactat de l’esbós de circular a enviar a totes les famílies.
  • Sobre el tema de la Socialització es tracta la preocupació per coneixer la informació sobre assignatures a socialitzar que vam demanar al consell escolar i s’acorda contactar amb la directora.

Acords

  • Es convoca nova reunió pel 10/02/09

________________________________________________________

Reunió, dia 18/12/08

Reunió ordinària

  • S‘explica la reunió de Consell escolar del dia 11 de desembre 2008:  Es va constituir el nou consell després de les eleccions de pares, profes i alumnes, es va despedir els qui el deixaven, es van tractar temes d’expedients acadèmics,  es va preguntar si al centre li interessaven uns ordinadors que la empresa d’una mare podia donar i es va proposar el tema de al socialització de llibres demanant informació de les possibles assignatures a socialitzat i una previsió de quants llibres es creu que podran quedar en bon estat.
  • Es va explicar el funcionament del full de càlcul amb les diverses possiblitats d’imports de quotes, quantitat de compra de llibres nous, reposició de llibres i xifra de participació de famílies.
  • Es van aportar fotocòpies de Projectes de Socialització d’altres centres a modus d’exemple. També el DOGC de l’any passat que es refereix als ajuts.

Acords

  • Enviar el full excel als membres de la reunió per  que en puguin fer un estudi.
  • Preparar una possible circular per les famílies on s’informi de les propostes de l’Ampa.
  • Es convoca una propera reunió pel 22/01/2009.

_________________________________________________________

Reunió dia 13/11/08

Reunió ordinària

  • S’escull la nova presidenta Mercè Grau i passen a ser secretària Vicenta Moreno, tresorer Pau Tintoré i Vice-president Jordi Cantañero.
  • Una mare oferta una sèrie d’ordinadors utilitzats a la seva empresa i que en faria donació al centre.
  • Altres

Precs i preguntes

  • Es proposa perfilar un projecte sobre la solicitud d’ajut per llibres a la generalitat.
  • ……………………………………………………………………

Acords

  • Es procurarà tenir llesta una proposta de socialització de llibres de cara a l’any vinent per presentar-la al primer consell escolar que es reuneixi.
  • Es convoca nova reunió pel 18/12/08.

________________________________________________________

Reunió dia 6/11/08

Reunio general anual

  • S’explica el pressupost anual. La direcció del centre ha demanat si l’AMPA pot contribuir a la compra d’ordinadors nous.
  • S’explica la xerrada sobre ….?
  • S’exposa que s’ha de fer una reelecció d’alguns càrrecs de la junta de l’AMPA donat que el president ens deixa per no tenir fills al centre.
  • Aquest any hi ha eleccions de càrrecs al consell escolar. Dels 3 ¿? representants dels pares: un surt de l’AMPA i dos dels pares ?¿. Sembla que les eleccions seràn durant el present mes de novembre.
  • Des de la junta s’encoratja a que surtin candidats a ambdós càrrecs.
  • Es comenta la voluntat de la junta de fomentar la participació de pares a les reunioms i activitats que es duguin a terme.
  • Es comenta que les reunions es realitzen els dijous però que no és inamovible.

Precs i preguntes

  • Es comenta la possibilitat de socialitzar llibres. Potser començar amb només 3 o 4 llibres en un o dos cursos donada la complexitat del procés.
  • Es comenta que sembla ser que alguns profes demanen als alumnes que subratllin els llibres amb retoladors fosforescents. Amoïna que pugui provocar que els alumnes perdin l’interès per tenir prou cura dels llibres.
  • Es comenta la preocupació per un index alt d’absentisme de professorat amb pèrdua de classes als alumnes.
  • Es plantegen dubtes sobre si el dia 13/11 hi haurà vaga o no.
  • Es comenta la possibilitat d’obrir un debat i possible enquesta sobre els avantatges i desavantatges que aporta l’horari de classes de la tarda: començar a les 15:30 i acabar a les 17:30 en lloc de 15:00 a 17:00 per exemple.

Acords

  • Es convoca una nova reunió per dijous 13/11/08 donada la urgència de que surti un president.
  • Portar una mostra d’un possible bloc de l’Ampa per a ser accessibles per internet.
  • Buscar normativa sobre els ajuts que dona la Generalitat a les Ampes per socialització de llibres.
  • Proposta de candidats a cobrir càrrecs a la junta de l’Ampa i representants al consell escolar.

.