.
CURS 2012/13 BENVOLGUTS PARES I MARES DELS ALUMNES DE L’IES VILATZARA L’AMPA s’ha fet un FACEBOOK,
A PARTIR D’ARA SI VOLEU SABER QUÈ FEM O NECESSITEU CONTACTAR AMB NOSALTRES ENS TROBAREU AQUI http://www.facebook.com/ampa.vilatzara o bé via Twitter:
@AMPAVilatzara
|
.
.
Informació antiga:
|
|
|
Mi inquietud es que este curso, mi hijo ha dado un bajón bastante considerable, y desde que trajo las notas en el primer trimestre, rápidamente pedimos entrevista con la tutora, que se nos concedió, pero lamentablemente, después de que en casa pusiéramos las pautas pertinentes, y llegando con la tutora al acuerdo de que me informaría sobre el rendimiento de mi hijo vía imail, han pasado casi dos meses y no se nada de nada, claro que es verdad que se enfermó a las dos semanas de tener la entrevista y pasó a estar de baja, esperamos a que volviera y como no ha sido así, notifiqué a la Susttituta nuestro problema, me respondió via agenda, que me haría llegar la información en cuanto hablara con los profesores, pero de esto hace ya 3 semanas y sigo sin saber nada, también esperando que la tutora volviera de su baja, y que a día de hoy, sigue sin aparecer.
Me parece que algo no está funcionando bien, ya que cualquier profesor se interesaría por este alumno, viendo que desde casa sus padres están poniendo todo de su parte.
Que hacer ante esta inquietud??
Creo que sólo me queda, aparte de pedir la información sobre mi hijo, dirigirme a hacer una queja sobre el funcionamiento, que me está pareciendo nefasto.
Gracias.
TEMA : PARES/MARES DELEGATS 2n ESO C
Hola Odette. Volia comentar-te que els comentaris a què fas referència són de 2n ESO C del curs passat.
Espero que aviat rebreu un mail informatiu del Pare/mare Delegat d’aquest curs i t’hi podràs adreçar per mirar de millorar els conflictes que hi puguin haver.
TEMA : PARES/MARES DELEGATS 2n ESO C
Soc la mare de l` Adrià Sanmartín de 2º E.S.O. C i com la mare del Jordi Puig, Miquel Angel i Sergi estic bastant preocupada per les actituds d`alguns companys de classe que pel que sembla no deixen que els altres es puguin centrar en la classe, especialment a l`hora de matemàtiques. No sé si serviria d`alguna cosa que la mare delegada comentés alguna cosa al respecte amb el tutor abans de que el curs estigui més adelantat. El meu fill és dislèxic i malgrat que és un nen tranquil i gens conflictiu aquest tipus d`actituts (ell les explica) el perjudiquen bastant. Per qualsevol iniciativa podeu comptar amb mi. Per cert al meu fill uns companys de classe li van pendre l`ordinador, sort que vaig actuar ràpidament i el vaig poder recuperar i ara el meu fill ha llogat una taquilla per poder guardar l`ordinador. Ho explico perque veieu de quin tipus d`actitud estic parlant.
TEMA : PORTÀTILS
Per una bona educació: NO ALS PORTÀTILS¡
Després de la nova proposta educativa que substitueix els llibres per ordinadors portàtils com a eina d’estudi, alguns pares hem decidit fer-nos sentir, ja que estem cansats que es jugui amb l’educació dels nostres fills amb tanta fredor.
Perquè volem que es tregui l’invent dels portàtils
– Perquè l’ordinador fomenta el poc o gairebé nul hàbit a la lectura dels nostres fills. Si abans ja era difícil que agafessin un llibre, ara serà gairebé impossible.
– Perquè als països més avançats en educació (per ej. Finlàndia) ni s’han plantejat introduir portàtils; continuen amb els seus llibres de paper.
Alhora que hi ha països que van optar pels portàtils i ja s’estan proposant treure’ls.
– Perquè s’acaba el saber escriure amb bona lletra i no tenir faltes d’ortografia. L’ordinador corregeix els errors ortogràfics automàticament o pots escollir el tipus de cal•ligrafia que prefereixis.
– Perquè s’impulsa el tipus de professor “poc treballador”.
L’ordinador ja corregeix els exàmens automàticament; menys feina per al professor.
– Perquè afavoreix que els nostres fills tinguin mals de cap o lesions visuals.
Si no era suficient amb totes les hores davant de l’ordinador que ja estan a casa, ara també seguiran amb els ordinadors al “cole”.
Ara passarem a mostrar-vos alguns dels comentaris d’alumnes que estan a centres on s’han instal•lat portàtils.
Els primers dies no vam fer res perquè deien que no estava preparada la xarxa i que al centre tenen un sistema que és diferent del que tenim a casa, i que com que el mestre no el coneix, no podíem avançar la lliçó..
En realitat no sap res d’informàtica. Va dir que ja miraria alguna cosa, però María, l’empollona, li va contestar que ella podia ensenyar-lo, doncs a casa seva té un ordinador i sap manejar-lo. Tots ens rèiem, però el mestre no.
El mestre també va dir que els portàtils eren per a nosaltres i que ens els podíem emportar a casa. Jo vaig agafar el meu i el vaig guardar a la motxilla, però a la meva amiga Mati se li va caure i se li va trencar.
Al Lluís l’hi van robar uns nois mentre tornava a casa i al Santi li va trencar en Mateo, el nen que ens pega a tots.
A classe els que més utilitzen l’ordinador són el Toni i l’Andrés. Són dos nens una mica retardats i que abans només molestaven. Ara amb el portàtil els posen una pel•lícula de dibuixos i estan més callats.
Al meu germà més gran en l’insti també li n’han donat un i ell està molt content ja que diu que penja fotos i xateja amb noies.
És meravellós, també, perquè abans les classes eren pesades i llargues i ara duren 10 minuts o menys. A molts companys no els funciona; a d’altres els triga tant a posar-se en marxa que quan ho aconsegueixen sona el timbre de sortida.
Jo em passo el matí amb el Google Earth. Ja me’l sé de memòria i no tinc cap altra cosa per fer.
A matemàtiques, és el millor: només has d’escollir entre tres respostes i a més et donen unes altres tres oportunitats. I si a llengua no et surt alguna cosa, ho busques a Internet i ja està.
Motius de perquè ens han “venut” l’ordinador:
– Perquè el sistema educatiu està a mans de polítics que els importa bé poc el pensar que estan jugant amb l’educació dels nostres fills.
– Perquè hi ha directius de centres que els interessa més seguir-los el joc a aquests polítics que dur a terme un bon projecte educatiu on el bon rendiment dels alumnes sigui la preocupació principal.
– Perquè saben que poden jugar amb l’educació dels nois degut a que els pares cada vegada som més conformistes, acabem “passant” del tema i acceptant el que ens donen. (encara que a vegades siguin coses que realment ens fa plantejar com està muntat el sistema educatiu)
– Perquè els Centres Públics serveixen per a fer de “conillets d’índies” als “invents” dels que volen confondre Educació amb Innovació.
I què passa en el nostre estimat VILATZARA?
Tranquils … no podien ser menys, segur que ens emportarem el primer premi: el premi de la ineficàcia i ineptitud:
A data d’avui, 24-09-10, portem mes dues setmanes de classes i quina casualitat: no funciona la xarxa i quina altra casualitat: no funcionarà fins d’aquí mes i mig (amb sort).
I creieu que han pres solucions alternatives? …NO … res de res… ni llibres substitutius, ni fotocòpies, res de res; és a dir nostre fills estaran dos mesos sense fer pràcticament res.
En un altre país mitjanament “normal” això seria denunciable i s’exigirien responsabilitats, però aquí, per més que ens donin i continuïn donant, romanem impassibles.
Us vull recordar que fa uns 5 anys el VILATZARA estava considerat com un institut públic de qualitat, però any rere any hem anat a pitjor, per al final aconseguir ser considerat com un dels centres de més baix nivell.
Conclusió:
Mentre tot això continuï igual, seguirem estant a la cua d’Europa en Educació i sent posseïdors de les majors taxes de fracàs escolar.
És necessari no romandre passius i rebutjar aquest nou “invent” del portàtil que aconseguirà fomentar el fracàs escolar i facilitarà que en uns anys nostres fills es converteixin en uns adults inútils i incompetents.
I recordem que un elevat nombre d’instituts ha rebutjat els portàtils i segueixen amb els llibres, així que demanem el que és lògic; que ens deixin triar i puguem dir que no volem que segueixin jugant amb la educació dels nostres fills.
Uns pares indignats.
TEMA : PARES DELEGATS
No es que estigui molt interesada per manca de temps i a mes he vist que el batxillerat Social ja hi ha una persona que hi está apuntada, pero jo m´ofereix-ho per ajudar si fa falta per el que calgui , la meva filla fa 1er de Batx. Solcial aquest any i m´agradaría que pases de curs. Ting un tema que vaig presentar a principi de curs ´´ viatge fi de curs´´ que hi estic disconforme i a mes a mes com ha acabat, de la clase de la meva filla hi han anat solsament 7( La meva filla no hi ha anat) i penso que es un tema a discutir amb l´Escola, encara que ara jo ja he fet tard, perque per mi ja ha pasat, pero si feu Comisión pode-ho pensar amb mi. Gracias. Francina Minguez
TEMA : FORMULARIS DADES AMPA
Hola Inma, suponemos que te refieres al formulario para actualizar los datos de las famílias que venia con el conjunto de documentos para la matricula. Si es así, tienes que llenarla a mano i entregarla junto a los demas documentos. El centro después lo pasa al Ampa y lo actualizamos.
TEMA : FORMULARIS DADES AMPA
Buenos días.
Me ha llegado la hoja del AMPA de actualizacion de datos pero no encuentro la pagina donde tengo que actualizar. Me podriais indicar en donde tengo que hacerlo.
Gracias . inma.
TEMA : PARES DELEGATS
Benvolguts pares/mares de 2n ESO C
Em semblen molt bé les propostes que suggereix en Miquel Angel per intentar salvar el que quedar de curs. En la mesura que puguem les intentarem d’implementar a casa. Nosaltres en vistes dels dolents resultats del nostre fill ja li vam buscar una professora que ve a casa un hora i mitja a la setmana i l’ajuda en el treball escolar, però es clar, amb això no hi ha prou i intentem fer –li un seguiment sempre que trobem una estona.
Estic d’acord amb la idea de tancar l’accés a Messenger, faceblocs, etc. Doncs, apart dels continguts que puguin haver-hi, és la quantitat de temps perden el que em preocupa, ja que si els deixéssim passarien un munt d’hores que es treuen d’estudi. Crec que es també molt positiu fomentar una cultura d’ajuda mútua. Això els permetrà estar més units i també quan l’expliquen les coses a un company les tindran més clares ells mateixos. I per suposat, això de que hagin de fer un resum dels temes fets a classe pels pares farà que s’esforcin i estiguin més atents a classe. Desafortunadament molts pares no tenim el temps que voldríem per poder fer més aquet tipus de coses. Sovint arribem a casa a quarts de vuit del vespre i has d’ocupar-te del sopar, etc, i no et queda gaire temps més. Però quan podem ho fem, especialment abans d’un examen per ajudar-lo a preparar-se’l. Nosaltres intentem que a l’hora dels àpats ens expliquin com els ha anat el dia, les classes, etc.
Una cosa respecte als exàmens que crec que ens aniria força bé als pares és que els deixessin endur-se’ls a casa un cops corregits, i que els tornessin després d’un parell de dies. Això ens permetria repassar amb ells en què han errat i corregir-se per la propera vegada. Crec que l’avaluació no ha de ser només una eina per mesurar els aprenentatges sinó també per aprendre. Què us sembla si li proposem això als professors a través del tutor?
El meu fill també m’explica coses d’aquest grup classe que de vegades em deixen una mica preocupada. Com per exemple que al principi hi havia alguns estudiosos que poc a poc s’han anat apuntant al carro dels que no mostren gaire interès pel treball de classe, com si per aquest grup ser estudiós fos no ser popular. No estic gens d’acord en que a aquest grup se li posi la etiqueta de que és el pitjor grup de segon i se’l margini, ja que això els pot fer sentir que no s’esperen gaires bons resultats d’ells. Un altre cosa que em sorprèn és no se sàpiga qui ha estat l’autor/a de trencar la tanca de l’ordinador i que se’ls castigui a tots.
Ara ja es massa tard però de cara al curs vinent crec que s’hauria de plantejar alguna mesura per tal que aquest grup no continuí la dinàmica d’aquest any.
En fi, per la nostra part sapigueu que estem intentat fer el que podem per redreçar la situació, doncs crec que si anem tots en la mateixa direcció els resultats seran més exitosos. Sapigueu que podeu comptar amb nosaltres pel que calgui.
Salutacions a tots.
Joana (mare d’en Jordi Puig)