Pares/Mares-delegats 2n ESO C

.

Benvolguts pares de 2n ESO C:

 

Com a Pare delegat de 2n ESO C he recollit en els darrers temps una sèrie d’inquietuds sobre la dinàmica del grup a classe i els resultats de les notes del 2n Trimestre.

 

Només dos alumnes ho van aprovar tot i el número d’assignatures suspeses és elevat.

 

Pensem que a cap d’ells realment tampoc no els agrada suspendre tantes assignatures. A alguns els ha tocat la seva autoestima, segur que n’heu parlat a casa i s’estan posant les piles. D’altres però, en part, si no fan un canvi de dinàmica és perquè és “poc popular”.

 

És per això que hem pensat que des de l’Ampa i concretament des de la figura del pare-delegat podríem fer alguna proposta perquè la duguéssim a terme conjuntament des de totes les famílies, ens sembla que d’aquesta manera l’efecte de canvi d’interès cap el estudis pot ser més efectiu.

 

La idea és mirar de conscienciar-los de fer un esforç especial de cara a aquest més que queda del curs. Si es troben, de sobte, que totes les famílies mantenim un mateix discurs i decisions es veuran abocats a fer-ho i es produirà una mena d’efecte contagi. De fet, a partir del proper dilluns 17 de Maig quedaran 4 setmanes reals de classes amb els exàmens final. La setmana del 14 al 18/6 serà Crèdit de Síntesi i no la comptem.

 

La proposta consisteix en :

 

1.  Pactar amb els nostres fills/es un esforç final per mirar de treure els millors resultats possibles i aprofitar al màxim les classes. Per tant, mirar d’estar el màxim d’atent a classe i evitar que ningú no et pugui distreure.

 

2.  Establir uns dies d’especial atenció (per exemple dimarts, dijous i dissabte) a aquelles assignatures que han suspès els anteriors trimestres elaborant resums, esquemes, fent lectures del tema prèvies a la següent classe …

 

3.  Tancar l’accés a messengers, facebooks, fotologs … des del 17/5 fins al 11/6. Si penseu que és excessiu podem reduir-ho als 3 dies d’atenció especial.

 

4.  Fomentar una “cultura de l’ajuda mútua”. Transmetre als nostres fills que no dubtin a demanar ajuda a altres companys per dubtes concrets que es  puguin tenir i alhora fomentar que aquells que ho entenguin s’ofereixin per explicar-ho.

 

5.  Plantejar-los un parell de dies a la setmana, un cop arribin a casa, que ens expliquin en un breu resum allò que han treballat durant el dia a cada una de les assignatures. És una manera d’aconseguir que tinguin clara una idea global d’allò què estan treballant i per altra banda, si ho fem amb certa regularitat, aconseguirem que quan estiguin a classe prenguin consciència de què estan treballant, perquè a la tarda, potser, hauran de fer un resum als pares.

 

Aquestes “mesures” i/o altres que es puguin proposar poden semblar innocents i potser fem una mica tard però ens sembla que val la pena provar-ho. Evidentment es poden modificar i tothom és lliure d’apuntar-s’hi.

 

En aquest sentit hem pensat obrir un pestanya de participació al bloc de l’Ampavilatzara (cerqueu al google: ampavilatzara) on podem manifestar-vos a favor o en contra. (Recordeu que els comentaris triguen un temps a aparèixer publicats).

L’objectiu és que els nostres fills es trobin en una situació diferent promoguda des de casa i des de totes les famílies alhora. Quedem a l’espera dels vostres comentaris.

 

Miquel Àngel Delgado

 

Pare delegat de 2n ESO C

5 thoughts on “Pares/Mares-delegats 2n ESO C

  1. Administrador Post author

    Hola Odette. Volia comentar-te que els comentaris a què fas referència són de 2n ESO C del curs passat. Espero que aviat rebreu un mail informatiu del Pare/mare Delegat d’aquest curs i t’hi podràs adreçar per mirar de millorar els conflictes que hi puguin haver.

  2. ODETTE MARTINEZ MORENO

    Soc la mare de l` Adrià Sanmartín de 2º E.S.O. C i com la mare del Jordi Puig, Miquel Angel i Sergi estic bastant preocupada per les actituds d`alguns companys de classe que pel que sembla no deixen que els altres es puguin centrar en la classe, especialment a l`hora de matemàtiques. No sé si serviria d`alguna cosa que la mare delegada comentés alguna cosa al respecte amb el tutor abans de que el curs estigui més adelantat. El meu fill és dislèxic i malgrat que és un nen tranquil i gens conflictiu aquest tipus d`actituts (ell les explica) el perjudiquen bastant. Per qualsevol iniciativa podeu comptar amb mi. Per cert al meu fill uns companys de classe li van pendre l`ordinador, sort que vaig actuar ràpidament i el vaig poder recuperar i ara el meu fill ha llogat una taquilla per poder guardar l`ordinador. Ho explico perque veieu de quin tipus d`actitud estic parlant.

  3. JOANA (mare d'en Jordi Puig)

    Benvolguts pares/mares de 2n ESO C

    Em semblen molt bé les propostes que suggereix en Miquel Angel Delgado per intentar salvar el que quedar de curs. En la mesura que puguem les intentarem d’implementar a casa. Nosaltres en vistes dels dolents resultats del nostre fill ja li vam buscar una professora que ve a casa un hora i mitja a la setmana i l’ajuda en el treball escolar, però es clar, amb això no hi ha prou i intentem fer –li un seguiment sempre que trobem una estona.

    Estic d’acord amb la idea de tancar l’accés a Messenger, faceblocs, etc. Doncs, apart dels continguts que puguin haver-hi, és la quantitat de temps perden el que em preocupa, ja que si els deixéssim passarien un munt d’hores que es treuen d’estudi. Crec que es també molt positiu fomentar una cultura d’ajuda mútua. Això els permetrà estar més units i també quan l’expliquen les coses a un company les tindran més clares ells mateixos. I per suposat, això de que hagin de fer un resum dels temes fets a classe pels pares farà que s’esforcin i estiguin més atents a classe. Desafortunadament molts pares no tenim el temps que voldríem per poder fer més aquet tipus de coses. Sovint arribem a casa a quarts de vuit del vespre i has d’ocupar-te del sopar, etc, i no et queda gaire temps més. Però quan podem ho fem, especialment abans d’un examen per ajudar-lo a preparar-se’l. Nosaltres intentem que a l’hora dels àpats ens expliquin com els ha anat el dia, les classes, etc.

    Una cosa respecte als exàmens que crec que ens aniria força bé als pares és que els deixessin endur-se’ls a casa un cops corregits, i que els tornessin després d’un parell de dies. Això ens permetria repassar amb ells en què han errat i corregir-se per la propera vegada. Crec que l’avaluació no ha de ser només una eina per mesurar els aprenentatges sinó també per aprendre. Què us sembla si li proposem això als professors a través del tutor?

    El meu fill també m’explica coses d’aquest grup classe que de vegades em deixen una mica preocupada. Com per exemple que al principi hi havia alguns estudiosos que poc a poc s’han anat apuntant al carro dels que no mostren gaire interès pel treball de classe, com si per aquest grup ser estudiós fos no ser popular. No estic gens d’acord en que a aquest grup se li posi la etiqueta de que és el pitjor grup de segon i se’l margini, ja que això els pot fer sentir que no s’esperen gaires bons resultats d’ells. Un altre cosa que em sorprèn és no se sàpiga qui ha estat l’autor/a de trencar la tanca de l’ordinador i que se’ls castigui a tots.

    Ara ja es massa tard però de cara al curs vinent crec que s’hauria de plantejar alguna mesura per tal que aquest grup no continuí la dinàmica d’aquest any.

    En fi, per la nostra part sapigueu que estem intentat fer el que podem per redreçar la situació, doncs crec que si anem tots en la mateixa direcció els resultats seran més exitosos. Sapigueu que podeu comptar amb nosaltres pel que calgui.

    Salutacions a tots.

    Joana (mare d’en Jordi Puig)

  4. Sergi

    Hola Miquel Àngel i altres, la meva filla també va a 2n ESO C i també m’explica sovint històries que passen a classe i francament sembla que hi ha un problema en el comportament global. També diu que hi ha una quantitat de supesos important. La meva filla n’ha suspes 3!!, i tot i que segur que no és una santa, això no és normal.
    Tenia hora de visita amb el tutor pel 22/12 però al final no va poder ser. Suposo que quedarem la primera setmana de gener o la següent.
    Jo per la meva banda és clar, la he sermonejat i anulat ordinadors, teles i tot el que es pugui anul•lar. Com a estratègia he plantejat que per guanyar sessions d’ordinador o tele … ha de portar exàmens amb excel•lent (3 sessions) o notable (1). Per cada exàmen suspès perd 3 sessions.
    No se si és una mica xorra això però m’ha semblat que alguna cosa s’havia de fer.
    Si volem que canvii l’actitud de la classe, alguna cosa ha de canviar a classe. En aquesta línia li vull demanar al tutor quines estratègies ha plantejat. D’entrada se m’ocorre que seria sa plantejar-los poder recuperar la seva aula si aconsegueixen uns objectius, no se concretar quins objectius però ja sortiran del tutor, espero, o de la pròpia classe, o dels pares via pares/delegats, si cal.
    Si a més els pares estan assabentats i implicats la cosa és molt més uniforme i factible.
    No se si ja és funcional la figura dels pares-mares/delegats però sàpigues que em tens pel que calgui.
    Ja informaré de com ha anat la reunió.

  5. Miquel Angel

    Hola companys he volgut accedir al bloc com a delegat-pare-primerenc us comento incidència 2on ESO C:
    Des que s’ha iniciat el curs, sembla que aquesta classe deu ser força problemàtica, tal com els han reiterat al llarg del trimestre com a “la pitjor classe de 2on” als alumnes. Ja a la presentació del curs amb el tutor, els pares vam comprovar com s’havien carregat el pany de la porta (cosa molt negativa a efectes de seguretat, ja que no podien deixar res a les hores de pati o menjador) i un vidre. La darrera ha estat que s’han carregat també la caixa que protegeix l’ordinador i això ha fet que s’hagi decidit canviar la classe a un altre lloc del darrer passadís i sense ordinador i a més amb les taules separades perquè no hi hagi contacte directe entre ells. Pel que m’explica la meva filla, sembla que hi ha un problema de grup i no necessàriament d’algú concret. A la classe hi han uns quants repetidors que potser tenen més pes específic, alguns que volen aprendre i fugen de les bulles i d’altres que deuen riure les gràcies als altres, o sigui, com totes.
    En el capítol de les notes, ara que ja més o menys se saben, sembla que tampoc va bé la cosa, amb notes baixes i molts suspesos, baixant suposo les espectatives i el nivell general del grup comparat amb els altres que, hem sabut que van força millor.
    Jo ja tenia pensat parlar dels fets amb el tutor o la Maravillas per valorar la possibilitat de barrejar les classes per intentar desfer un grup que des del principi està donant problemes, però suposo que això deu ser complicat entrats ja en el segon trimestre, però crec que alguna cosa s’haurà de poder fer més que “marginar” un grup conflictiu, no?.
    Espero notícies vostres, d’altres pares afcetats, dels que es puguin assabentar de la marxa d’altres classes i del que vulgui afegir-se per ajudar-me a decidir quin hauría de ser el pas que podríem donar els pares per intentar ajudar als alumnes, que és el que ens importa.
    Salut a tothom.
    MIQUEL ANGEL DELGADO

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *