NORMATIVA DEL SERVEI EDUCATIU I SOCIAL DEL MENJADOR ESCOLAR DEL CEIP SANT PAU
La gestió del servei educatiu i social de menjador dels centres escolars públics de la comarca del Maresme ha sigut adjudicada pel Consell Comarcal del Maresme, a la empresa de restauració col·lectiva Serhs Food Service. Els alumnes estan atesos per monitors/es de SESMAR.
El servei de menjador del CEIP Sant Pau de Sant Pol té la consideració de servei no obligatori, atès que tots els alumnes usuaris són del mateix municipi de Sant Pol. La franja horària del CEIP Sant Pau compren des de la sortida de classe al migdia, fins a l’entrada a les classes per la tarda. Durant aquest espai de temps s’inclou el servei de menjador pròpiament dit, la vigilància dels usuaris i la gestió de les activitats que es duguin a terme en l’espai interlectiu de migdia.
COMISSIÓ DE MENJADOR
Cada curs escolar es crearà una comissió de menjador escolar que estarà formada per: un membre de l’equip directiu del centre escolar, un membre de l’AMPA, una persona del Consell escolar i la persona responsable del servei de menjador.
La funció de la comissió és vetllar pel bon funcionament del servei de menjador. L’ interlocutor amb els pares dels usuaris serà la persona responsable del servei de menjador.
INSTAL·LACIONS:
S’utilitzarà l’espai de menjador pròpiament dit per l’hora de dinar.
Per les activitats de lleure s’utilitzarà:
El menjador
El pati del sorral per l’educació infantil
El pati gran per l‘educació primària.
En cas de pluja els alumnes estaran ubicats al menjador, a les aules d’ed. Infantil i a la biblioteca.
ELABORACIÓ I CONTROL DELS MENÚS
La confecció i el control dels menús es realitza per professionals de la dietètica d’acord amb les recomanacions nutricionals que es donen des dels organismes oficials de salut pública, tenint en compte les necessitats energètiques per a cada edat. Els menús són revisats cada curs pel Departament d’Educació i el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.
El pla de menús es realitza mensualment i es lliuren còpies al centre escolar, perquè aquest la faci arribar als pares o tutors legals dels alumnes usuaris del servei de menjador.
L’elaboració del menjar té lloc a la cuina de l’escola complint rigorosament les condicions higiènico-sanitàries marcades pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.
Cada menú estarà composat de primer plat, segon plat, postres, pa i aigua de l’aixeta que és apte pel consum humà Es respectaran els costums culturals, sempre i quan no entrin en contradicció amb les necessitats nutricionals per a cada etapa d’edat.
En el cas de menús especials per prescripció facultativa com al·lèrgies, diabetis, intolerància a la lactosa…, els pares o tutors legals de l’alumne, hauran de presentar a la persona responsable del menjador, fotocòpia del corresponent certificat mèdic, que quedarà a disposició del servei de menjador.
En el cas de una indisposició esporàdica es podrà demanar el menú adient el mateix dia sempre que s’avisi a l’escola abans de les 9.30 h.. Es pot comunicar directament trucant al telèfon 93 760 31 12.
PREU DEL MENÚ I SISTEMA DE PAGAMENT
El preu del menú ve fixat cada curs pel Consell Comarcal del Maresme, d’acord amb el preu màxim que determina el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Aquest preu inclou tots els conceptes referits al servei de menjador (menjar, monitors, neteja, material de lleure, manteniment…). El preu del menú és de 6,20 euros.
El menjador es pot utilitzar tant de manera fixa com eventual, sense que variï el preu del tiquet:
1. Sistemes de pagament:
a. Tiquets menjador: es compren a les oficines de la Caixa Laietana de Sant Pol o de qualsevol municipi del Maresme.
b. Transferència bancària: realitzar ingrés bancària per l´import de varis dies al següent nº de compte:
CAIXA LAIETANA
Nº: 2042-0057-52-3000040294
Titular: Serhs Food Area
Aquest tipus de pagament és per avançat. El comprovant bancari s’ha d’entregar a la coordinadora de monitoratge ABANS del primer dia que l’alumne fa ús del menjador. Indiqueu el nom de l’alumne i nom de l’escola.
c. Domiciliació bancària: es realitzarà domiciliació bancària per avançat dels alumnes que ho hagin sol·licitat i que es quedin com mínim un dia a la setmana. No s’utilitzarà en els casos que l’alumne es quedi de manera esporàdica. La regularització es realitzarà a final de cada trimestre.
2. A cada tiquet o comprovant, cal escriure sempre el nom i cognom de l’alumne usuari, el curs i la data del dia que utilitzarà el menjador.
3. Els tiquets o comprovant es dipositaran cada matí, abans del tancament de portes, a la bústies corresponents del menjador, que estan ubicades a:
- Entrada principal exterior
- Entrada del menjador
Es poden lliurar diàriament o anticipadament de forma conjunta.
4. En cas que un alumne no faci ús del servei de menjador 1 dia, el tiquet servirà per al proper dia. Per tal que això sigui possible caldrà avisar via telefònica a la Coordinadora del servei de menjador, entre les 9 i les 9,30h del matí. En cas contrari aquest tiquet no serà retornat.
5. No s’acceptaran tiquets fora d’aquest marge de temps, sense justificació.
6. En el cas que no es faci la reserva del menjar a través del corresponent tiquet, el nen/a no es podrà quedar a dinar.
7. Per fer ús del servei de menjador és imprescindible estar al corrent del pagament.
La persona responsable del servei de menjador traspassarà diàriament a cuina el nombre de menús diaris, fixes i esporàdics, especificant el nombre de menús normals, els de règim astringent i els especials (per motius religiosos, dietes específiques mèdiques…).
A L’HORA DE DINAR
12:25h:
Els nens/es d’Educació Infantil seran recollits per 6 monitores fixes més el personal eventual que requereixi la ràtio, a les aules d’Ed. Infantil.
Un cop amb les monitores, en ordre, els nens/es aniran al lavabo, es rentaran les mans i es posaran les bates.
Un cop al menjador, seuran a les seves taules, prèviament preparades per la Coordinadora de l’equip i una monitora a les 12.00h.
Tant l’equip de cuina com l’equip de monitores s’encarreguen de la distribució dels plats …
13:30h:
Els nens/es d’Ed. Infantil, marxen del menjador i van als seus lavabos (aules). Mentre els nens/es de P3 van a dormir a l’aula de psicomotricitat, els nens/es de P4 i P5 van al seu pati a jugar, pintar, escoltar contes i cantar.
A les 14.40h tots els nens/es d’Ed. Infantil, es rentaran mans, aniran al lavabo i es posaran en fila per entrar en ordre a les aules.
13:00h:
Els nens/es d’educació Primària baixen al pati que hi ha davant del menjador on els esperen les seves corresponents 4 monitores.
Aniran al lavabo, passaran llista, i en ordre sobre les 13.20h els nens/es de 1r a 3r entraran al menjador.
Passaran a buscar les safates i el menjar, per poder anar a seure a les seves taules.
Un cap de taula s’encarregarà que els seus companys de taula ho deixin tot ben recollit.
Un cop han acabat, sortiran al pati a jugar a ping pong, jocs dirigits, saltar a corda, jocs de taula …
A les 14.10h els nens/es de 4t a 6è, i desprès d’haver-se rentat les mans, entraran al menjador amb el mateix procediment.
Al acabar, faran files tots junts al pati, esperant al professorat.
La biblioteca estarà a disposició dels nens/es de 4t a 6è durant l’espai de 13.15h a 14.00h.
Cal seguir en tot moment les indicacions de les monitores del menjador .
L’entrada al menjador cal fer-la en ordre, parant als lavabos per rentar-se les mans.
Tothom seurà i menjarà de forma correcta, sense cridar ni aixecar-se de la taula fins que els companys acabin i les monitores donin permís.
S’ha de menjar de tot, sense fer excepcions. Només en cas justificat (malaltia, creences religioses …) per mitjà del corresponent certificat mèdic, es servirà menú especial.
Canals de comunicació:
Els pares/mares podeu utilitzar tant les bústies com el telèfon de l’escola, per parlar amb la Coordinadora de l’equip.
Tant l’escola, a traves de la Direcció, com l’AMPA (representant del menjador) i la Coordinadora d’Àrea de Serhs Food Service i SESMAR , mantindran reunions mensuals per tal fer el seguiment del menjador.
Medicaments:
Els nens/es que hagin de prendre algun medicament a l’hora de menjador, han de presentar a la persona responsable del menjador, l’autorització dels pares o tutors legals i còpia de la corresponent prescripció mèdica.
Accidents o malalties:
Es seguirà el protocol que l’escola té aprovat en cas d’accident o malaltia durant la jornada lectiva.
MATERIAL
Tots els alumnes d’Educació Infantil, hauran de portar una bata pel servei de menjador, marcada amb el nom, que els divendres s’enduran per rentar a casa.
Els nens/es que puguin necessitar muda de recanvi, l’han de lliurar en una bossa marcada amb el nom, a les monitores responsables d’Educació Infantil.
NORMATIVA DELS ALUMNES:
Els alumnes que es quedin a dinar, no podran sortir de l’escola sota cap concepte. Les excepcions es regularan pel Reglament Intern de l’escola.
Per assolir els hàbits que permeten potenciar l’autonomia personal dels alumnes i mantenir un clima de respecte i convivència, cal seguir unes normes de conducta:
1- Rentar-se les mans abans de dinar.
2- Entrar i sortir en ordre del menjador.
3- Mantenir un clima relaxat mentre es dina.
4- Utilitzar els coberts adequadament.
5- No llençar menjar a terra ni a companys.
6- Seure bé a la taula.
7- Tenir cura i compartir els jocs i el material del menjador. Ser respectuosos/es amb la infraestructura de l’escola.
8- Respectar els límits dels espais marcats al pati per els diferents grups.
9- Mantenir en tot moment un tracte respectuós amb els companys/es, els monitors/es i totes les persones relacionades amb el servei.
Faltes i sancions:
Seran proposades i regulades per la responsable del servei de menjador, amb la supervisió de la direcció de l’escola.
En cas que un usuari/a mantingui una conducta inadequada de forma reiterada que alteri el bon funcionament del servei de menjador, serà avisat per les persones responsables del servei, que li podran imposar la sanció basada en la pròpia normativa. Si la conducta no millora, la sanció es notificarà per escrit a la família, que l’haurà de retornar signada.
A les 3 sancions escrites el nen/a quedarà exclòs temporalment del servei de menjador.
La comissió de menjador es reservarà el dret de no admetre els nens/es que reiteradament es neguin a menjar, o que sistemàticament provoquin conflictes.
En el cas que un usuari del menjador inhabilitat temporalment o totalment del servei, per impagament o per conducta inadequada, no sigui recollit pels seus familiars a l’hora del menjador i no estigui autoritzat per marxar sol, passat un temps prudencial d’espera:
· Es trucarà als pares o tutors legals de l’alumne/a perquè el vinguin a buscar.
· En cas de no localitzar als pares o tutors legals, o que aquests no el vinguin a recollir, s’activarà el “Protocol d’actuació per retard de recollida d’un menor d’un centre escolar” aprovat pel Departament. Seguint aquest protocol, s’avisa a la Policia Local que es farà càrrec del menor.
INFORMACIÓ A LES FAMÍLIES
Al començament de cada curs es programarà una reunió general dirigida als pares, per donar tota la informació i normativa del servei de menjador.
Cada trimestre es donarà a les famílies un informe d’hàbits assolits i actituds en el menjador. Pel que fa als alumnes de P3 s’entrega un informe diari de menjador . Els nens/es que marxen amb autocar, s’emportaran un informe a la motxilla.
Si necessiteu comentar qualsevol aspecte del menjador, podeu deixar una nota a la bústia del menjador indicant el nom del vostre fill/a i el vostre telèfon de contacte, i la persona responsable del servei de menjador es posarà en contacte amb vosaltres. TELÈFON MENJADOR: 93 760 31 12 preguntar per Pilar (per temes de menjador trucar SEMPRE al telèfon del menjador no a l’escola.
Aquesta normativa, que forma part del Pla de Funcionament del servei de menjador escolar del CEIP Sant Pau de Sant Pol.
———————————–(retallar)——————————————————-
És indispensable per ser usuari del servei de menjador, retornar aquesta part degudament signada.
A retornar al centre escolar:
El Sr./a. ………………………………………………..pare/mare o tutor legal de l’alumne………………………………………………………………………………………………………
He rebut còpia de la normativa que regula el servei de menjador escolar del CEIP Sant Pau, i accepto els seus termes.
Signatura
Amb DNI…………………………………………………..
Data……………..de………………de 200……………..