ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

Apostem per activitats vivencials on els nois i noies siguin els veritables protagonistes. El paper dels monitors/entrenadors és el d’acompanyar als nens i nenes en aquesta aventura d’aprendre i facilitar el descobriment, l’autoconeixement i el creixement per mitjà de les experiències viscudes. La recerca del protagonisme pels nois i noies passa per adaptar el conjunt d’activitats a la seva edat donat que les necessitats i interessos no són els mateixos. Tot i la vessant lúdica de les activitats extraescolars creiem que aquestes han de representar un marc de convivència ideal per a treballar tot un seguit de valors i hàbits educatius. Creiem que aquestes activitats com a mitjà educatiu no formal generen l’entorn ideal per a poder despertar diferents actituds positives que fomentin l’esperit crític, l’autonomia, el treball en grup, la cooperació, la tolerància, el respecte a la diversitat, etc. Aprendre tot jugant i jugar a aprendre és la clara voluntat que s’amaga darrere de cada activitat.

Així com el protagonisme de les activitats ha de ser dels nois i noies, el monitor/entrenador ha de ser conscient i responsable de la tasca que fa. Durant les activitats esdevindrà el punt de referència pels nois i noies. Per això posem especial atenció en la selecció del personal donat que el perfil que busquem és molt concret. Fer de monitor/entrenador no és una tasca senzilla, i fer-ho bé encara ho és menys.

Els nostres professionals combinen el coneixement, l’experiència i la motivació imprescindible per poder fer aquesta feina amb plenes garanties. L’atesa als nois i noies, la responsabilitat, les ganes de fer bé les coses i la capacitat de resposta davant de situacions imprevistes.

Els objectius generals són:

  • Facilitar les pautes i eines necessàries per promoure l’autonomia personal dels nois i noies.
  • Treballar els hàbits d’ordre i higiene dels nens i nenes.
  • Potenciar les habilitats físiques i manuals dels participants.
  • Crear i vetllar per un espai de convivència que fomenti les relacions personals i que resulti enriquidor pels nois i noies.
  • Promoure actituds de respecte i tolerància i valorar la diversitat com un fet real i positiu.
  • Desenvolupar estratègies de joc que impliquin cooperació, potenciant el treball en grup.
  • Fomentar espais per promoure la creativitat davant situacions noves.
  • Treballar la responsabilitat per la feina.

Totes les activitats es realitzaran sota la responsabilitat d’un entrenador o monitor i del responsable del servei (David Puigvert Gelada – Llicenciat en Educació Física)