Biblioteques escolars en xarxa

A l’atenció de la Directora, Director.

És poc discutible que la biblioteca escolar és una estratègia que pot facilitar l’aprenentatge i ajudar a compensar els efectes de les bretxes social i digital. I si sempre ha estat necessària, ara ho és més que mai. Unes diferències que la crisi sanitària ha fet més evidents, si encara era possible: hi ha famílies i alumnes que estan “a les fosques”, sense connexió a la xarxa i sense les competències imprescindibles per usar-les “a favor seu”. Justament ara.

En els documents per a l’organització dels centres que publica cada curs el Departament d’Educació s’especifica que

La biblioteca és un recurs fonamental per adquirir les competències bàsiques i desplegar els continguts curriculars en totes les àrees, matèries i etapes educatives.

Esdevé, per tant, un element clau per a l’assoliment de la competència del tractament de la informació, l’hàbit lector i l’adquisició d’aprenentatges autònoms.

Tothom s’ho creu això, de veritat? Perquè, si és que sí, ara mateix, hi ha molta feina a fer, a tots els nivells.

Sabeu prou bé que, des del curs 2005-2006, el programa de Biblioteques Escolars puntedu del Departament d’Educació, ha vingut desenvolupant diferents actuacions per donar suport a aquests equipaments (formació, ePèrgam, orientacions…). Des fa pocs mesos disposa, també, d’un espai NODES on, setmanalment, s’hi publiquen experiències de centres que demostren que la biblioteca és una de les claus que ofereixen als seus alumnes per aprendre. L’objectiu d’aquest NODES no és cap altre que crear, ampliar i enfortir la xarxa de centres.

Si encara no hi esteu, feu-vos un favor, subscriviu-vos-hi i hi passegeu-hi sovint:

I, si en voleu saber més, podeu llegir l’article que n’ha publicat el Diari de Rosa Sensat:Bona lectura!

BESCAT, Biblioteques escolars de Catalunya, en xarxa.

Bona lectura!