Vam anar d’excursió al bosc de la Salut per veure la tardor al bosc, vam trobar alguns bolets, olives i moltes fulles.
Ens ho vam passar molt bé!
Vam anar d’excursió al bosc de la Salut per veure la tardor al bosc, vam trobar alguns bolets, olives i moltes fulles.
Ens ho vam passar molt bé!
ACTIVITATS AMB RUL·LOS
Hem experimentat amb rul·los que estan fets de plàstic, són de diferents amplades, són flexibles, són rugosos, tenen forats i piquets…
Amb els diferents tipus de rul·los i material podem explorar les seves característiques:
– Ens els hem lligat com un cinturó, hem fet dibuixos…
– Els hem fet rodolar, encaixat, rodolat…
– Hem bufat i hem escoltat el so que produeixen.
– Hem enfilat amb tubs i cordes.
– Hem fet passar bales per dins dels tubs, hem posat agulles d’estendre la roba…
ACTIVITATS AMB TUBS
Hem explorat diferents tubs i hem observat les seves característiques: flexibilitat, color (transparent, opac, translúcid), mida, gruix, material, llis/rugós… després hem experimentat tot manipulant.
– Els hem doblegat, hem fet nusos.
– Hem fet formes, camins, trajectes…
– Els hem encaixat els uns amb els altres.
– Hem bufat i els hem agitat per veure si fan so
– Els hem classificat
– Hem fet passar boles per dins dels tubs.
– Hem mirat de fer passar diferents boles i fils per dins
– Un altre dia vam fer connexions per passar aigua
ACTIVITATS AMB GEL
Hem observat les qualitats de l’aigua: és transparent, no té color, no té gust, no la podem agafar, la podem tocar, s’adapta a la forma del recipient…
– L’hem tocat, mirat amb lupa, hem fet transvasaments…
– Hem fet conversa i observat què li passa a l’aigua quan es congela
– Hem vist com és el gel (fred, dur, blanc…)
– Hem deduït i fet hipòtesis la posició de l’ampolla dins el congelador tot veient la situació del gel a l’envàs. Com que ja som molt grans, ho expliquem gràficament.
– A partir de tot el material que teníem a l’abast (aigua, roba, fils, culleres, globus, alumini, tubs, agulles, imants, sal, farina, sucre…) hem jugat a descongelar animals i plantes prehistòriques i ens hem adonat quin material fa més fàcil la descongelació.
– Hem pintat i dibuixat amb gel.
ACTIVITAT FEM NEU
A partir de la conversa l’hivern hem fet neu artificial, l’hem observat amb lupa, hem jugat, hem modelat…
ACTIVITAT FEM PASTA DE SAL
A partir d’una bola feta amb pasta de sal que ens ha ensenyat la mestra hem deduït quins ingredients eren necessaris.
Després ens han revelat la recepta i en petit grup hem elaborat la nostra pròpia massa.
Finalment hem jugat a modelar.
A casa també podem elaborar pasta de sal i fins i tot la podem tenyir amb aquarel·les, tinta o colorant alimentari. Sinó podem deixar assecar lliurement o dins el forn a baixa temperatura durant una hora i després pintar-la.
Recepta:
1 part d’aigua
1 part de sal
3 parts de farina
Les sessions d’experiències són la necessitat de prendre contacte amb la ciència. A les sessions treballem amb mig grup classe setmanalment. Partint que l’infant és una font inexhaurible de descobertes, plantegem tot un seguit d’activitats i experiències per desvetllar la seva curiositat, la seva imaginació i el seu esperit crític, tot avançant en els coneixements físics i lògics.
Si cliqueu als diferents enllaços blaus de sota podreu veure fotos de les sessions realitzades. Observareu que el material són objectes de la vida quotidiana (Boles i bales, rampes, taps de suro, agulles de la roba, botons, cordills… de diferents mides, colors i material) i també materials més dirigits a facilitar l’estudi de l’entorn natural (pipetes, mesuradors, balances, imants, miralls, lupes…).
Tots els materials estan encaminats a estimular i desenvolupar l’activitat mental, la curiositat, la imaginació i la creativitat, a facilitar l’obtenció d’informació, el seu processament i la seva interiorització, treballant individualment i en grup. Partim de la manipulació lliure per passar a la classificació oberta i posteriorment . Després relacionem diferents materials.
També hem anat a l’hort, hem jugat amb elements de la natura i hem fet experiments tot partint d’una conversa inicial per a fer prediccions i acabant amb una activitat de tancament (dibuix, posada en comú, comprovacions, manualitat…)
A experiències treballem de manera experimental i manipulativa per a afavorir l’activitat dels nens i nenes com a investigadors/es (observant, descrivint, anticipant, comprovant, etc.). Qui sap si algun dels nostres petits serà un gran científic o investigador!!
CREC-CREC EL TELER, la nostra escola abans era una fàbrica
IMANTS, GLOBUS I ELECTRICITAT ESTÀTICA
TEXTURES: EXPERIMENTEM AMB ESCUMA D’AFAITAR
Desitgem us agradi molt el recull de fotos que hem fet, penseu que només és un tastet de les activitats fetes.
MOLT BON ESTIU!!
Ens va agradar molt l’espectacle sensorial d’Helena Lizari per al Festival i el Mercat de les flors. Quan vam arribar ens vam trobar amb una carpa de circ i al seu interior la decoració i les llums esfèriques ens posaven des d’un principi les emocions a flor de pell. Els artistes van fer que la màgia de la funció ens endinsés a un món ple de moviment, sensacions i sentits. Era emocionant veure com el cos i els objectes ballaven junts creant una sèrie d’imatges poètiques.
Som conscients que les imatges que trobareu a continuació no reflecteixen l’espectacularitat de l’espectacle, però potser us podeu fer una idea.
Hem estat realitzant el projecte de Gaudí i com a cloenda hem realitzat una gimcana a l’escola per part d’Aula2.
Us deixem un recull de les activitats realitzades aquest dia.
Des de fa alguns dies estem treballant el vocabulari de la lletra M, avui ha estat la Marwa qui s’ha encarregat de portar la maleta i a la classe…
[vimeo]https://vimeo.com/248178021[/vimeo]
VISUALITZAR FOTOS NADAL: AMBAIXADOR, TIÓ I CALENDARI D’ADVENT
Avui, la Maria ens ha explicat el conte de La Castanyera. Ha estat molt maco, també hem endevinat 3 endevinalles i hem cantat 2 cançons. 😉