ACTIVITATS AMB RUL·LOS
Hem experimentat amb rul·los que estan fets de plàstic, són de diferents amplades, són flexibles, són rugosos, tenen forats i piquets…
Amb els diferents tipus de rul·los i material podem explorar les seves característiques:
– Ens els hem lligat com un cinturó, hem fet dibuixos…
– Els hem fet rodolar, encaixat, rodolat…
– Hem bufat i hem escoltat el so que produeixen.
– Hem enfilat amb tubs i cordes.
– Hem fet passar bales per dins dels tubs, hem posat agulles d’estendre la roba…
ACTIVITATS AMB TUBS
Hem explorat diferents tubs i hem observat les seves característiques: flexibilitat, color (transparent, opac, translúcid), mida, gruix, material, llis/rugós… després hem experimentat tot manipulant.
– Els hem doblegat, hem fet nusos.
– Hem fet formes, camins, trajectes…
– Els hem encaixat els uns amb els altres.
– Hem bufat i els hem agitat per veure si fan so
– Els hem classificat
– Hem fet passar boles per dins dels tubs.
– Hem mirat de fer passar diferents boles i fils per dins
– Un altre dia vam fer connexions per passar aigua
ACTIVITATS AMB GEL
Hem observat les qualitats de l’aigua: és transparent, no té color, no té gust, no la podem agafar, la podem tocar, s’adapta a la forma del recipient…
– L’hem tocat, mirat amb lupa, hem fet transvasaments…
– Hem fet conversa i observat què li passa a l’aigua quan es congela
– Hem vist com és el gel (fred, dur, blanc…)
– Hem deduït i fet hipòtesis la posició de l’ampolla dins el congelador tot veient la situació del gel a l’envàs. Com que ja som molt grans, ho expliquem gràficament.
– A partir de tot el material que teníem a l’abast (aigua, roba, fils, culleres, globus, alumini, tubs, agulles, imants, sal, farina, sucre…) hem jugat a descongelar animals i plantes prehistòriques i ens hem adonat quin material fa més fàcil la descongelació.
– Hem pintat i dibuixat amb gel.
ACTIVITAT FEM NEU
A partir de la conversa l’hivern hem fet neu artificial, l’hem observat amb lupa, hem jugat, hem modelat…
ACTIVITAT FEM PASTA DE SAL
A partir d’una bola feta amb pasta de sal que ens ha ensenyat la mestra hem deduït quins ingredients eren necessaris.
Després ens han revelat la recepta i en petit grup hem elaborat la nostra pròpia massa.
Finalment hem jugat a modelar.
A casa també podem elaborar pasta de sal i fins i tot la podem tenyir amb aquarel·les, tinta o colorant alimentari. Sinó podem deixar assecar lliurement o dins el forn a baixa temperatura durant una hora i després pintar-la.
Recepta:
1 part d’aigua
1 part de sal
3 parts de farina