Author Archives: Joan

About Joan

Blog dels alumnes del Ceip Alzinar - Campins

L’enciclopèdia

enciclopedia.JPG

La bibliotecària de l’escola, cada dia ha de tornar a ordenar els nou llibres de l’enciclopèdia perquè el nois i noies li deixen desordenats. Per reordenar-la agafa dos llibres mal col·locats, un amb cada mà, i els intercanvia.
Avui s’ha trobat els llibres així:

[kml_flashembed movie="http://www.xtec.cat/~jjareno/problemes/operatius/llibres.swf" width="420" height="200"/]
Quin és el mínim de moviments per reordenar-la?

El relleu de catalunya

relleu.png
Aquesta setmana hem estat treballant el relleu de Catalunya. Us adjuntem un mapa flash interactiu.
[kml_flashembed movie="http://www.xtec.net/~ealonso/flash/catorog2c.swf" width="420" height="300"/]

pantalla completa  plantalla-completa.JPG

La família

llum.JPG
Ajuda aquesta família a creuar el pont.
És de nit i necessites un llum.
Cada membre corre a una velocitat diferent:
1 segon, 3 segons, 6 segons, 8 segons i 12 segons.
El pont aguanta un màxim de dues persones.
Les parella creua a la velocitat del membre més lent.
El llum d’oli només dura 30 segons.
[kml_flashembed movie="http://www.jocuri.haios.ro/sim_images/jocuri/2008_10/650/039.swf" width="420" height="300"/]
pantalla completa plantalla-completa.JPG

Tubs del món

logo.png

Avui hem anat al Casal a gaudir de l’espectacle “Tubs del món”, un concert on hem pogut sentir objectes que veiem però no sentim cada dia. Una escombra, una cadira, una escala, una crossa… Hem sentit la seva veu i ens han demostrat que la música i el so són a tot arreu.

Marc Vila, percussions i estris.
Guillem Aguilar, cordes i estris.
Xavi Lozano, tubs del món

tubs.jpg

El mas

masia.jpg
La Maria Teresa vivia a la planta baixa d’un antic mas familiar. No hi havia passadissos però totes les estances estaven ben comunicades per diverses portes.
Des de molt petita, els dies de pluja, intentava trobar un recorregut que passés per cadascuna de les portes una sola vegada.
Es possible aquest recorregut? Si ho és, pots dibuixar-lo?

[kml_flashembed movie="http://www.xtec.cat/~jjareno/problemes/operatius/habitacions.swf" width="420" height="400"/]