final de curs

assetjament 13 El treball portat a terme pel servei de mediació al nostre centre aquest any m’ha donat a pensar.  Hem atès una vintena de casos amb complexitat diversa i, si bé és cert que amb les diferents programes d’actuació  que estem portat a terme al centre els dos últims anys la conflictivitat a baixat de nivell, m’ha obert un interrogant que la meva intuïció em feia ensumar, a final d’any s’han destapat alguns casos que ens han fet adonar que es donen situacions amagades o larvades que provoquen un patiment continuat en algunes persones i: això especialment greu quan afecta a nois i noies que en molts casos no és la primera vegada que s’hi troben; quan furgues veus que a primària ja havien patit algun episodi d’assetjament o de violència.
 assetjament 3Tot plegat m’ha fet pensar que cal treballar per desenvolupar estratègies que ens permetin detectar les situacions d’assetjament, cal una activitat tutorial centrada en el respecte entre les persones i la complicitat del conjunt del professorat i de manera especial de tot l’equip de persones que configuren l’equip de mediadors. assetjament 12No ens podem permetre que hi hagi persones que pateixin les bromes, els insults, el menyspreu, l’assetjament o la violència per part d’altres persones  i en especial  els nostres alumnes.
Crec que una part fonamental de l’educació  que pretenem porta a terme  amb els nois i noies dels nostres centres educatius passa  per progressar en la cultura de la pau i la mediació. afegeixo alguna fotografia o dibuix il·lustratius que he trobat sobre el tema.
també us volia afegir un parell de vídeos per visionar. 

el plumier

petita història

2 thoughts on “final de curs

  1. jordi j roig morera

    hola, alfred..agraïr-te els comentaris que ens envies. I Deisitjat-te un bon estiu.
    Aniré llegint el teu blog. Espero que el curs vinent ens seguim veient i duent a terme aquesta tasca de cultura per la pau que proposes. Tot el que dius és ben cert…i mai serem prous per divulgar-ho entre els companys i companyes del nostre centre respectius.
    jordi j roig morera/torredembarra

  2. jordi llobet

    hola veig que estem en la mateixa linia de treball, aquest any a Mont-roig he optat per poder evitar el tema dels assetjaments a classe promocionar el mediador de classe, es a dir que hi hagi un alumne a cada classe que m’ informi del que realment esta passant, que deu ni do el que passa.

    estic d’ acord amb tu moltes vegades com a profes no reaccionem davant les agressions i les acceptem i fallem, ja que llavors s’ accentuen i es mes dificil pararles.

    bè, cal treballar, espero que ens veurem el proper curs al seminari, i ja t’ adelanto que el proper curs organitzo la 4a trobada de centres mediadors, si tot va be a la laboral i a lo grande nen.

    bon estiu i fins aviat,,,jordi llobet(coord conviv Mont roig del camp)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *