El treball portat a terme pel servei de mediació al nostre centre aquest any m’ha donat a pensar. Hem atès una vintena de casos amb complexitat diversa i, si bé és cert que amb les diferents programes d’actuació que estem portat a terme al centre els dos últims anys la conflictivitat a baixat de nivell, m’ha obert un interrogant que la meva intuïció em feia ensumar, a final d’any s’han destapat alguns casos que ens han fet adonar que es donen situacions amagades o larvades que provoquen un patiment continuat en algunes persones i: això especialment greu quan afecta a nois i noies que en molts casos no és la primera vegada que s’hi troben; quan furgues veus que a primària ja havien patit algun episodi d’assetjament o de violència.
Tot plegat m’ha fet pensar que cal treballar per desenvolupar estratègies que ens permetin detectar les situacions d’assetjament, cal una activitat tutorial centrada en el respecte entre les persones i la complicitat del conjunt del professorat i de manera especial de tot l’equip de persones que configuren l’equip de mediadors. No ens podem permetre que hi hagi persones que pateixin les bromes, els insults, el menyspreu, l’assetjament o la violència per part d’altres persones i en especial els nostres alumnes.
Crec que una part fonamental de l’educació que pretenem porta a terme amb els nois i noies dels nostres centres educatius passa per progressar en la cultura de la pau i la mediació. afegeixo alguna fotografia o dibuix il·lustratius que he trobat sobre el tema.
també us volia afegir un parell de vídeos per visionar.
hola, alfred..agraïr-te els comentaris que ens envies. I Deisitjat-te un bon estiu.
Aniré llegint el teu blog. Espero que el curs vinent ens seguim veient i duent a terme aquesta tasca de cultura per la pau que proposes. Tot el que dius és ben cert…i mai serem prous per divulgar-ho entre els companys i companyes del nostre centre respectius.
jordi j roig morera/torredembarra
jordi llobet
hola veig que estem en la mateixa linia de treball, aquest any a Mont-roig he optat per poder evitar el tema dels assetjaments a classe promocionar el mediador de classe, es a dir que hi hagi un alumne a cada classe que m’ informi del que realment esta passant, que deu ni do el que passa.
estic d’ acord amb tu moltes vegades com a profes no reaccionem davant les agressions i les acceptem i fallem, ja que llavors s’ accentuen i es mes dificil pararles.
bè, cal treballar, espero que ens veurem el proper curs al seminari, i ja t’ adelanto que el proper curs organitzo la 4a trobada de centres mediadors, si tot va be a la laboral i a lo grande nen.
bon estiu i fins aviat,,,jordi llobet(coord conviv Mont roig del camp)
hola, alfred..agraïr-te els comentaris que ens envies. I Deisitjat-te un bon estiu.
Aniré llegint el teu blog. Espero que el curs vinent ens seguim veient i duent a terme aquesta tasca de cultura per la pau que proposes. Tot el que dius és ben cert…i mai serem prous per divulgar-ho entre els companys i companyes del nostre centre respectius.
jordi j roig morera/torredembarra
hola veig que estem en la mateixa linia de treball, aquest any a Mont-roig he optat per poder evitar el tema dels assetjaments a classe promocionar el mediador de classe, es a dir que hi hagi un alumne a cada classe que m’ informi del que realment esta passant, que deu ni do el que passa.
estic d’ acord amb tu moltes vegades com a profes no reaccionem davant les agressions i les acceptem i fallem, ja que llavors s’ accentuen i es mes dificil pararles.
bè, cal treballar, espero que ens veurem el proper curs al seminari, i ja t’ adelanto que el proper curs organitzo la 4a trobada de centres mediadors, si tot va be a la laboral i a lo grande nen.
bon estiu i fins aviat,,,jordi llobet(coord conviv Mont roig del camp)