Educació Infantil
HORÁCEK, Petr. El Ratolí i l’arc de Sant Martí. Joventut.
HORÁCEK, Petr. On vius cargol?. Joventut Dos narracions molt sintètiques a través de les quals descobrim de la mà d’un ratolí i un cargol alguna cosa més del món que ens envolta, en aquest cas els fenomens, meteorològics i els habitatges d’animals molt significatius per els més petits.
PELHAM, David. Fauna Pop-Up. Combel. Un llibre amb dobles pàgines amb retallats d’animals. Molt atractiu pels nens més petits del reconegut enginyer del paper David Pelham. Tot i la seva aparença senzilla, les vuit escultures que s’hi despleguen són el resultat de tota una vida dedicada al paper plegat.
MARCEAU, Fani. Al llibre. Jelle Jolivet (il·lustr.) Corimbo Un llibre per els més petits però no només per a ells. La maquetació, el color i tota la tècnica de la Joelle Jolivet, fan d’aquesta proposta un llibre per analitzar des del món del disseny, l’art i l’edició.
Cicle Inicial
GUIRAO JULLIEN, Magdalena. La lluna i l’habitació blava. Christine Davenier (il·lustr.). Corimbo Els adults no ho saben, però la Lluna té un món interior molt ric. Quan va a casa l’àvia, la nena es capbussa en la fantasia del paper que decora l’habitació, un “toyle de jouy” amb motius mariners. Ella i el seu llapis vermell són els protagonistes d’històries de pirates, viatges per mar, rius, boscos…Viuran aventures d’un altre temps. L’hora de la migdiada es converteix en una estona meravellosa i plena de somnis i fantasia.
RODARI, Giani. Un conte embolicat. Alessandro Sanna (il·lustr.) Kalandraka Tot jugant a trencar amb el que coneixem, aquest “conte per telèfon” ens ofereix una sorprenent visió de la clàssica Caputxeta. Realment un embolic de conte on tot és possible i a l’inrevés.
BALLESTEROS, Xosé. L’oncle Llop. Rogerolmos (il·lustr.). Kalandraka Ja trigava a reeditar-se aquesta adaptació del conte popular “L’oncle llop”. Un text políticament incorrecte que introdueix als primers lectors dins el gènere dels “contes d’advertència” amb el tema de la mentida i les seves conseqüències, nefastes, tenint en compte que estem parlant de llops. Tot fent servir un ritme narratiu àgil, un to divertit i un final inesperat.
DUBUC, Marianne. El León y el Pájaro. Tramuntana. S’acosta el temps fred, mentre el lleó treballa en el seu hort es troba un ocell ferit. En tindrà cura fins que passi l’hivern, la primavera, l’estiu…Un estol d’ocells passarà per casa del lleó, l’ocell marxarà amb ells i el lleó es queda sol… Una història sobre l’amistat, el pas del temps, l’enyor, l’esperança….
PORTELL, Raimon i PORTEL, Sergi La por del passadís. Animallibres En Raimon Portell ens regala un text preciós i senzill […]. En Sergi ens regala un tros del seu cor i de la seva ànima.»
Seran benvinguts tots els comentaris o recomanacions al bloc, dels llibres que llegiu. Moltes gràcies
BON ESTIU I BONA LECTURA!