ACT_Disseny d’una portada de CD

El primer exercici dut a terme en el mòdul de DISSENY I IL·LUSTRACIÓ ha consistit en el disseny d’una portada de CD tenint en compte els següents requisits: havia de tenir una mida de 400×400 píxels i per al disseny s’havia d’utilitzar un programa de dibuix per ordinador i s’havia d’emprar algun dels
recursos esmentats al mòdul (simetries, repetició, modularitat, retoc d’imatges,…) o d’altres. La temàtica del CD era de lliure elecció.

Igualment:

  • Es podien utilitzar fotografies o dibuixos escanejats o bé creats per ordinador.
  • Calia pensar una composició amb aquests elements i amb els altres elements gràfics necessaris (títols, noms, etc.)
  • Finalment s’havien de presentar dues versions d’una mateixa idea.

L’EXERCICI:

Justificació de la proposta:

L’estil de música que pretenc representar a la portada de CD és la música de relaxació.

El primer pas ha estat identificar quin és el sentiment que acompanya als oients d’aquest tipus de música, en quines situacions els pot venir de gust escoltar aquest tipus de música. S’ha de saber quin tipus de receptor hi haurà per tal de dissenyar una portada atractiva per a ell, amb la que es pugui sentir identificat. Per tant, es podria dir que la persona que escolta aquest tipus de música ho fa en un entorn domèstic i tranquil per aïllar-se o abstraure’s de tot allò que li produeix nerviosisme o alteració.

Per aquest motiu, l’elecció del motiu base de la portada és deguda a una voluntat de representar la tranquil·litat a partir d’un element natural com l’aigua. És a dir, amb aquesta imatge es pretén apropar l’oient a un entorn natural, estàtic i pausat.

La composició de la fotografia original és diagonal, en els extrems superior esquerre i inferior dret els colors s’enfosqueixen lleugerament allunyant-se dels tons turquesa, ocre i beige predominants. Aquests colors, tenint en compte la psicologia del color, s’identifiquen amb estats d’ànim sentimentals i, a la vegada, optimistes.

La tipografia ha estat escollida pels seus contorns arrodonits, fugint de tipografies anguloses. De la mateixa manera, no té un dintorn uniforme sinó que el blanc es va diluint de manera que l’efecte produït és de fusió amb el fons.

A partir d’aquests paràmetres, he desenvolupat les dues opcions de portada següents:

CD_v1

_En aquesta primera opció, s’ha situat el text principal “Stress relief” en una posició centrada i horitzontal, que aporta una sensació d’equilibri i estabilitat, ordre i descans. El text secundari “Music for meditation, massage and relaxation” està situat per sota de l’anterior, amb un color gris fosc i tot sobre una mateixa línia horitzontal, que remarca aquesta direccionalitat. Per ressaltar la sensació descrita a la introducció, d’aïllament respecte l’alteració, s’ha afegit l’efecte de vidre mullat a la imatge de l’aigua. El fet de deixar la zona central sense aquesta distorsió, mostrant la imatge nítida de l’aigua allà on hi ha el text, posa de manifest el contrast de sensacions i ressalta, com s’ha dit, la de serenitat i tranquil·litat. La mirada queda dirigida cap aquesta part central, que és la que identifica l’estil de música. Per últim, s’ha obert també la imatge distorsionada en els dos extrems on la imatge s’enfosqueix, extrem superior esquerre i extrem inferior dret. El motiu és que trenca d’una manera molt subtil la simetria de la composició de la imatge i a la vegada la taca nítida central té un punt de continuïtat fora del límit de la caràtula.

CD_v2

_En aquesta segona opció s’ha buscat representar també el contrast de sensacions però posicionant les formes i els colors d’una manera diferent. A la diagonal dominant en la composició s’ha deixat la imatge nítida de l’aigua. Sobre la diagonal oposada s’ha situat, per una banda, a l’extrem superior esquerre, la imatge de l’aigua amb un filtre que fa ressaltar les línies trencades de les brillantors i emblanquina la resta. Aquest filtre produeix una sensació d’alteració. Però la superfície que ocupa és mínima i predomina la calma i serenitat de l’aigua nítida. Per una altra banda, en l’extrem oposat –inferior dret- i també de color blanc s’ha situat el text “Relief”, mentre que en aquesta opció s’ha optat per modificar el color del text “stress”, també a la part inferior però extrem esquerre, a una tonalitat blava similar al de l’aigua per a fondre-la més amb el fons i fer ressaltar així el text “relief”. El text secundari, en aquesta segona opció, tot i conservar el mateix color gris que l’anterior, s’ha optat per trencar-lo en 3 parts i disposar-les sobre la part nítida de l’aigua, a la dreta de la imatge i en una posició verticalment centrada. En aquesta opció, la tensió entre les formes fa que la mirada quedi dirigida sobre aquest text secundari i l’aigua nítida i clara, de manera que la primera sensació que es transmet és la de relaxació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *