Narracions audiovisuals

En aquest bloc, les activitats giren al voltant dels aspectes que, dins del currículum d’EVP, tenen a veure amb la producció de narracions audiovisuals, i que s’aproximen a àmbits de la cultura visual com són el cinema, la publicitat i la televisió. L’objectiu és que els alumnes aprenguin a interpretar les narracions que ens ofereixen els mitjans i a experimentar amb el mitjà audiovisual.

S’han donat paràmetres que permeten entendre i treballar a l’aula algunes de les bases de funcionament de les narracions audiovisuals. Igualment, també s’ha plantejat com portar a terme el procés de creació audiovisual, i concretament la creació col·lectiva fruit del treball en equip. Analitzar com utilitzen el llenguatge audiovisual els mitjans esdevé molt important, per veure de quina manera construeixen idees, emocions i valors. També s’han ofert diferents possibilitats per treballar el cinema com a suport per a l’aprenentatge d’altres continguts del currículum de Visual i Plàstica, és a dir, el cinema en relació amb altres arts.

APUNTS-Mòdul3_Narracions audiovisuals (Material procedent del curs telemàtic de la XTEC, “Les TAC a l’Educació Visual i Plàstica”)

Referències bibliogràfiques:

Cursos telemàtics o presencials associats als continguts d’aquest bloc:

  • DV37: El vídeo com a eina de comunicació a l’aula. Usos i tractament didàctic.
  • DV00: Tallers de competència comunicativa audiovisual.
  • DV31: Fem vídeo amb l’ordinador VT.
  • DV35: Mitjans de comunicació a l’educació a secundària.
  • Seminari: Comunicació i audiovisuals a internet.

Bibliografia:

  • Anna Solà, Marta Selva, Mercè Coll (Drac Màgic, 2005): COM VEURE LA TV? 1. Relats de ficció. Barcelona, CAC. Material i activitats per treballar l’ús del cinema i de les sèries de televisió.
  • Xavier Obach (2005): COM VEURE LA TV? 2. Els informatius. Barcelona, CAC. Material per treballar l’ús de la imatge en els telenotícies i d’altres formats informatius televisius.
  • Joan Ferrés (2005): COM VEURE LA TV? 3. La publicitat.
    Barcelona, CAC. Material per a treballar tots els aspectes que afecten a la publicitat.
  • Joan Ferrés, Xavier Obach, Lope Serrano. COM VEURE LA TV? 4. Altres formats. Barcelona, CAC. Material que fa propostes per treballar amb altres formats televisius com els programes roses, els de zàping, els esportius, els concursos o els vídeoclips.
  • AMBRÓS, Alba i BREU, Ramón (2007): Cinema i educació. El cinema a l’aula de primària i secundària, Barcelona, Graó.
  • DE LA TORRE, Saturnino (coord) (1998): Cine para la vida. Formación y cambio en el cine, Barcelona, Ediciones Octaedro.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *