En tornar a l’escola després de les vacances de Nadal a les nostres aules ens hem trobat les joguines que vam demanar a la carta que havíem escrit!
clikeu l’imatge i ens veureu!
En tornar a l’escola després de les vacances de Nadal a les nostres aules ens hem trobat les joguines que vam demanar a la carta que havíem escrit!
clikeu l’imatge i ens veureu!
Com ja és tradicional en començar el desembre alterem els horaris per incloure un munt d’activitats nadalenques.
Ens agrada explicar les nostres tradicions catalanes a tots els que podeu estar-ne interessats,també mostrar-vos com aquestes ens ajuden a treballar molts aspectes pedagògics de l’inteligència EMOCIONAL !
CALENDARI D’ADVENT:
Es comença el primer dia de desembre ,té l’objectiu (com amb el calendari d’aula) de treballar la numeració i el concepte del temps,però forma part de la tradició.Cada nen o nena té assignat un número de l’1 fins el 24 (el dia abans del 25:dia de Nadal),cada dia li toca a un o dos nens o nenes destapar el que hi ha darrera del número on hi surt una imatge relativa a motius nadalencs amb una moneda de xocolata per a ell o ella
RACÓ DEL PESSEBRE:
Com totes les activitats d’aula es fa entre tots guiats per la mestra.Es recrea un poblet de muntanya amb tots els personatges típics de la tradició pessebrística,també “reciclem” el racó de Tardor agafant les fulles i pinyes….,anem al pati a buscar elements que ens poden anar bé : pedretes,sorra… Un cop fet els nens poden jugar-hi com en els altres racons i s’inventen mil i una històries :és molt enriquidor,compartim un espai respectant-lo i treballem la creativitat oral
POEMES:
Els aprenen com a treball de llengua amb les tutores i el reforç,la tradició diu que l’han de dir enfilats a dalt la cadira davant tota la família reunida al voltant de la taula en acabar l’àpat nadalenc, el portaran a casa en forma de postal molt ben decorada ( així el podeu repassar si no se´l saben gaire o bé el podeu llegir junts!
TIÓ: un personatge tradicional i que també treballa l’imaginari!!! Recordeu que el seu nom és simplement TIÓ i el que fa és “cagar” neules i torrons,això si es que els nens li han portat menjar ( pa sec, pells de fruites…,aprofiteu per fer-los menjar la fruita que a vegades els costa i aquelles pells són les que han de portar!) el darrer dia del trimestre….“caga Tió,caga torró” ens mengem les neules i torrons
CARTA ALS REIS:
La preparem amb els nostres alumnes demanant jocs i joguines per a la classe i després s’entrega al Patge Reial
Quin privilegi ! Hem pogut entrar al Planetari del EduCaixa per contemplar l’ Univers…ens han explicat un conte per poder compendre-ho millor.
La ‘Nena que sabia caminar a l’inrevés’ és un conte de cap per avall. Una història que ens convida a contemplar el que ens envolta des d’un nou punt de vista. Tot és diferent i allà on abans vèiem només terra ara, potser, puguem veure el cel
Si us interesa aprofondir amb el tema podeu clikar la pestanya ESPAI
Nervis,plors,rialles….cadascú comença el curs amb alguna d’aquestes emocions o …amb totes alhora !
És important que a casa se’n parli i que es comenti amb la mestra…parlar ajuda als infants a poder gestionar millor les emocions.
Fem tots els esforços possibles per gaudir al màxim el nou curs !
Potser no ho penseu desde casa, però avui els mestres ja comencen a treballar i de valent !
Abans de res fent reunions : de tots els mestres :clautre ! …reunions per cicles i reunions amb la companya per coordinar ho tot.
Dedicant força hores per tornar a posar a punt les aules que van quedar desmuntades durant l’estiu i cal tornar a donar vida a les parets, cal desencapçar les joguines i els estris de treball !!!!
Per acomiadar el curs i rebre l’entrada de l’estiu res millor que fer unes activitats d’aigua :
EL GRAN MULLADER
LA GIMCANA
I per acomiadar-nos del curs i dels companys ho celebrem amb un…
PICA-PICA
US DESITGEM A TOTS UN MOLT BON ESTIU !!! si clikeu l’imatge podreu fer el jocs d’estiu !
Com a comiat dels nostres agermanats fem unes representacions teatralitzades.Els nostres agermanats grans també ens han fet unes cançons i unes representacions que hem seguit amb atenció!
Els de P4 amb la mestra de Reforç ,l’ ANA , hem preparat una LLEGENDA DE SANT JORDI molt divertida !!!!
p3 amb la T.E.I, la LÍDIA hem preparat el conte dels 3 PORQUETS I EL LLOP !
I els de P5 amb l’ ANA de reforç hem preparat la RATETA QUE ESCOMBRAVA L’ESCALETA
Els de p4 hem participat a l’activitat “L’Inspector Teixó i el senglar” que es realitza al
Centre d’informació Ambiental Bonvilar .
Es tracta d’una història : el Tacat ,el fill de la família de senglars, es perd i l’inspector Teixó ens anima a seguir diferents pistes i rastres pel bosc i fer un seguit de jocs que ens permeten observar la natura i relacionar-nos.
Si ens voleu veure clikeu el Tacat…i sabreu si l’hem trobat !