Quan arriba Sant Jordi….a les aules treballem:
- la llegenda amb imatges,contes,internet,treballs plàstics,treballs de lecto-escriptura……
- com mirar contes: interessant-nos amb tots els detalls dels dibuixos,desxifrant el text,passant els fulls correctament…i endreçant els contes correctament sense que es facin malbé
- distingirem què és un conte i què és un llibre
- Visita a la biblioteca del barri: p5…
…p3
..,p4
- Visita al castell Cartoixa de Vallparadís (p4)
- parlarem de la Primavera: plantarem plantes (tallers de p4 i p5) i farem una excursió a l’ Obac (p3:descobrim la primavera a la natura
- aprenem a diferenciar la Rosa de la resta de les flors ( tot aprenent alguns altres noms de flors),hem après que el Roser és la planta on neixen les roses;hem olorat una rosa ,hem tocat pètals i roses de roba i de paper,hem descobert on ténen les punxes les roses….
- veiem Dracs de totes menes,bons i dolents …ferotges i divertits
…de ficció i de reals :drac de komodo ,llangardaixos i sargantanes…
- pensem endevinalles noves
- aprenem noves paraules ,les reconeixem i les ordenem
- manipulem les titelles de fil de Sant Jordi tot fent la dramatització de la llegenda
- ….. i moltes més activitats !!!
Per celebrar la diada del llibre ( 23 ABRIL ) :
- Visitem la paradeta amb els contes que vam portar per a canviar-los per un altre .Tenim un val per llibre portat i podem triar el que més ens agrada. Un cop a l’aula els mirarem amb els companys,i a l’hora de sortir ens l’ emportarem a casa
- Compartim un conte amb els nostres agermanats
- Visionem un DVD de les Tres Bessones i el Drac
- Juguem als jocs de Sant Jordi a l¡ordinador
- Veurem i escoltarem molts i molts contes!!!!…….
- Premis Gavina: hi hem participat per grups fent ENDEVINALLES,
els finalistes reben un diploma i un punt de llibre i a més els guanyadors reben un llibre per a cadascú