TELEPUIG edició especial.

Atenció atenció. Aquí teniu la darrera notícia del Telepuig. Tot un projecte de periodisme d’investigació dut a terme pels periodistes de 2n A.

Ens visita el pare de l’Alba

El pare de l’Alba ens ha visitat per explicar-nos coses de la seva feina. Treballa a un institut de profe de tecnologia i ha portat unes màquines molt guais que ha fet amb els seus alumnes.

Alberto Gutiérrez

Arrels, fulles i fruits… Quin menjar!

Sabeu com es cultiven els calçots? Sabeu quines parts de les plantes ens mengem? Sabríeu diferenciar unes hortalisses d’altres segons els seu gust, tacte, olfacte,…? Tot això i molt més hem aprés en la nostra visita a l’Espai Agroambiental de la fundació Sigea a Viladecans. Us deixem un enllaç al seu blog on també sortim!!

Viladecans

Teatre d’anglès

Com cada any han vingut a l’escola els amics i amigues del teatre en anglès. Aquest any ens han explicat el conte de la Snow White (la Blancaneus). Ha estat molt divertir i també hem pogut participar de l’espectacle.

Teatre anglès

L’encàrrec de la doctora Roldán

La doctora Roldán té un problema. Un dels seus pacients presenta un símptomes que no sap identificar. Ens ha demanat que investiguem una mica i hem esbrinat que era provocat per una mala alimentació. Us explicarem com heu d’alimentar-vos correctament.

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube

alimentació

Li enviem un vídeo al Pupi.

Fa unes setmanes va arribar a la classe de primer el Pupi, un extraterrestre del planeta Azulón i ens va deixar un encàrrec. Ara hem gravat aquest vídeo per poder-lo ajudar.

Castanyada

Com cada any a l’escola hem celebrat la festa de la castanyada. Aquest curs hem participat al concurs Masterpuig!!! Durant el matí hem cuinat uns plats boníssims que a la tarda ens hem pogut menjar. Això si!!! abans han vingut uns jutges molt durs per provar els plats i decidir els premis. A més, també hem realitzat un recital de poesia i dansa de la tardor un cop hem tornat del pati.

Masterpuig

Recital castanyada

FESTA D’ANIVERSARI DEL PUPI!!!

El Pupi ha tornat a visitar-nos aquest curs. Va venir a veure’ns i ens vam adonar que mai havia celebrat el seu aniversari. No sabia quin dia era ni quants anys tenia! Després de treballar molt hem pogut esbrinar quin dia era el seu aniversari, quants anys havia de complir i li hem montat una festa d’allò més guai!!

Festa del Pupi

Quins pigments tenen les fulles?

Per què les fulles són verdes? Per què canvien de color a la tardor? De quins colors diferents poden ser? Per què cauen les fulles? Per què es queden seques si a la tardor plou més? Tot això és el que hem investigat avui a la classe de 1r gràcies a unes fulles d’espinacs!!

Pigments de les fulles

Exploradors de la tardor

Aquest dimecres hem anat fins a Begues, a la casa de colònies Can Rigol, per conèixer més a fons quines coses passen a la tardor. Hem aprés molt sobre els bolets, la verema, la migració de les oronetes, la transhumància, … Hem gaudit i ens hem divertit moltíssim!!

Can Rigol