Exemples de propostes genèriques per treballar els ODS

  • Realitzar projectes d’investigació mediambiental, tècnics o sociològics.
  • Crear aliances amb una escola d’un altre lloc del món per treballar un ODS.
  • Fer una activitat d’aprenentatge i servei amb una institució que treballi en relació amb un ODS.
  • Crear campanyes de sensibilització, estalvi, promoció, difusió.
  • Analitzar un problema proper i desplegar accions de millora.
  • Desenvolupar projectes d’emprenedoria social dirigits a crear una empresa.
  • Recollir testimonis o fer un reportatge amb persones implicades en algun dels temes.
  • Analitzar un entorn natural o urbà i proposar petites intervencions per millorar-lo.
  • Realitzar jocs de rol per experimentar situacions de desavantatge o d’injustícia social i econòmica.
  • Visitar institucions o empreses que procurin pel desenvolupament sostenible.
  • Organitzar debats ètics sobre temàtiques properes als OBS.
  • Treballar a partir de la petjada ecològica d’un mateix (què mengem, com ens desplacem…).
  • Elaborar petits projectes tècnics o científics per millorar alguna situació.
  • Incloure el paràmetre de reflexió sobre desenvolupament sostenible en les activitats d’orientació acadèmica i professional.
  • Analitzar el funcionament del propi edifici escolar i l’activitat que s’hi desplega, per tal de planificar i dur a terme mesures de millora.
  • Imaginar escenaris de mancances.
  • Desenvolupar projectes artístics de caràcter crític o d’acció comunitària amb objectius prosocials.
  • Participar en projectes ciutadans.
  • Aprendre a buscar recursos i entrar en contacte amb científics, pensadors, activistes, associacions, artistes…
  • Escriure diaris de reflexió o d’observació i realitzar narracions de ficció sobre biografies o situacions respectuoses amb el desenvolupament del planeta.
  • Llegir reportatges, entrevistes, literatura de ciència-ficció, utòpica i distòpica.
  • Dur a terme tallers específics (compostatge, depuració de l’aigua, energia solar…).
  • Realitzar debats, taules rodones o diàlegs entre l’alumnat sobre temes ODS.
  • Analitzar polítiques públiques.
  • Utilitzar recursos digitals per establir contactes llunyans, obtenir i analitzar dades, comunicar projectes o dur a terme accions ciutadanes.

Per saber-ne més:  Els ODS mitjançant l’Aprenentatge Basat en Projectes. Claustre obert. XTEC

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *