- Realitzar projectes d’investigació mediambiental, tècnics o sociològics.
- Crear aliances amb una escola d’un altre lloc del món per treballar un ODS.
- Fer una activitat d’aprenentatge i servei amb una institució que treballi en relació amb un ODS.
- Crear campanyes de sensibilització, estalvi, promoció, difusió.
- Analitzar un problema proper i desplegar accions de millora.
- Desenvolupar projectes d’emprenedoria social dirigits a crear una empresa.
- Recollir testimonis o fer un reportatge amb persones implicades en algun dels temes.
- Analitzar un entorn natural o urbà i proposar petites intervencions per millorar-lo.
- Realitzar jocs de rol per experimentar situacions de desavantatge o d’injustícia social i econòmica.
- Visitar institucions o empreses que procurin pel desenvolupament sostenible.
- Organitzar debats ètics sobre temàtiques properes als OBS.
- Treballar a partir de la petjada ecològica d’un mateix (què mengem, com ens desplacem…).
- Elaborar petits projectes tècnics o científics per millorar alguna situació.
- Incloure el paràmetre de reflexió sobre desenvolupament sostenible en les activitats d’orientació acadèmica i professional.
- Analitzar el funcionament del propi edifici escolar i l’activitat que s’hi desplega, per tal de planificar i dur a terme mesures de millora.
- Imaginar escenaris de mancances.
- Desenvolupar projectes artístics de caràcter crític o d’acció comunitària amb objectius prosocials.
- Participar en projectes ciutadans.
- Aprendre a buscar recursos i entrar en contacte amb científics, pensadors, activistes, associacions, artistes…
- Escriure diaris de reflexió o d’observació i realitzar narracions de ficció sobre biografies o situacions respectuoses amb el desenvolupament del planeta.
- Llegir reportatges, entrevistes, literatura de ciència-ficció, utòpica i distòpica.
- Dur a terme tallers específics (compostatge, depuració de l’aigua, energia solar…).
- Realitzar debats, taules rodones o diàlegs entre l’alumnat sobre temes ODS.
- Analitzar polítiques públiques.
- Utilitzar recursos digitals per establir contactes llunyans, obtenir i analitzar dades, comunicar projectes o dur a terme accions ciutadanes.
Per saber-ne més: Els ODS mitjançant l’Aprenentatge Basat en Projectes. Claustre obert. XTEC